kleurverandering

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:35

[***] is de laatste weken geleidelijk aan donkerder geworden. echt best raar. hebben jullie dit meegemaakt dat je fjord op latere leeftijd van kleur verandert?
normaal als hij zijn wintervacht krijgt, wordt ie juist lichter. Nu begint hij bij zijn schoft en boven zijn buik echt donkerdere haren te krijgen (beetje stekelharig donker en licht door elkaar) en op zijn schouders komen donkere vlekken naar voren. Die zag je wel altijd als ie nat was, maar droog niet.. Verward

ben benieuwd of er meer toverballen zijn Haha!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:41

Hele donkere fjorden worden meestal ook niet zo geboren. Die worden elk jaar wat donkerder. Wel grappig dat hij nu ook vlekken krijgt. Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:45

Winnie hier op stal wordt ook met het jaar donkerder. Alies wordt alleen in de winter donker.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:10

Mijn fjord is nu ook donkerder aan het worden en inderdaad stekelharig. Hij heeft nu een hele dikke vacht en scheer hem elk jaar. Het ene jaar is hij grijs/wit en vorig jaar was hij weer een beetje rozig.

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:27

Die van mij is ook donkerder geworden. Toen ik hem 4,5 jaar geleden kreeg was hij heel erg licht van kleur op sommige plekken bekant wit. En nu is hij veel donkerder en gewoon overal isabel kleurig Lachen

Anoniem

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:35

ah oke dus raar is het niet Haha!
die vlekken had hij al wel maar ze waren miniem qua kleurverschil, als ie nat was zag je ze veel duidelijker en nu begint het droog dus ook duidelijker te worden. Ben benieuwd hoe dat zo door gaat dan Clown

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:28

moby van mij word nog steeds lichter en ieder jaar zie ik in de zomer meer appetjes in zn vacht verschijnen... ( zo rond zn buik )

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:02


Anoniem

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:10

zij is stuk donkerder idd in de winter zeg! Bij [***] was het andersom de afgelopen winters, was hij juist lichter. En nu dus ook donkerder.. grappig Lachen

HarjoHB105
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Breda

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:29

Die van mij wordt ook donkerder in de winter, maar die is van zichzelf ook al vrij donker. Grappig zeg dat die van jou nu ook donkerder wordt....

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:15

Vjellko schreef:
zij is stuk donkerder idd in de winter zeg! Bij vjell was het andersom de afgelopen winters, was hij juist lichter. En nu dus ook donkerder.. grappig Lachen


Ik vind het ook altijd leuk! Wanneer de ene kleur weg is en de andere terug valt het niet meer op. Maar wanneer ze dan weer beginnen te haren is het super leuk om te zien dat het dan toch weer anders wordt.
Niks aan het handje dus Knipoog

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:57

Taco is ook een beetje aan het verkleuren,
hij wordt ook donkerder op sommige plekken Ja

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:27

Jazekers, Tjo is de afgelopen jaren echt veel donkerder geworden... wacht ik zoek ff paar fotootjes ter vergelijking....
Ohja vergeet niet dat Lenngard ook heel erg donker is, en aangezien Vjellebel op paps lijkt Haha!

Tjo afgelopen zomer op de keuring en al lekker op kleur aan het komen.
Afbeelding

Tjo als 2 jarige, ook toevallig in Dort, toen was ze bijna wit.
Afbeelding

Nog leuk kleurverschil:
Tjo rechts neigt meer richting rood isabel.... Pablo links neigt meer naar echt geel.
Afbeelding

Tjo in wintervacht (zeldzame foto)
Afbeelding

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:39

Mieke wordt ook donkerder in de winter. Bij Belleke zie ik geen verschil!

Anoniem

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 00:19

tjo is idd stukken donkerder zeg Bloos!
ik blijf het grappig vinden Clown Haha!
ik zal eens proberen fotos te maken Ja

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:25

Bidonja wordt eigenlijk elke winter heel licht over haar lijf, en haar hoofdje blijft zo mooi bruin. Terwijl ze in haar zomervacht wat donkerder is en dan is het kleurverschil lijf/hoofd ook niet zo groot Lachen

Afbeelding

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: kleurverandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:24

ja mijn rocky is ook veel donkerder geworden al is mijn andere fjord moby weer lichter met de jaren geworden, maar misschien komt dat een beetje door zn leeftijd, grijze haren hihi.