Brechje gekocht

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 22:28

Vandaag heb ik Brechje gekocht Haha! Ben al lange tijd op zoek naar een fjord om op te rijden. Heb niet een kunnen vinden die aan mn 'eisen' voldeed, helaas. Ik kon nog wel verder zoeken maar had het wel een beetje gehad, heb ondertussen al heel wat bekeken. Met mn oom had ik afgesproken dat Brechje een eenjarige merrie een paar weekjes bij mij zou komen zodat ik haar klaar kon maken voor de keuring in Roden, ik zou haar voorbrengen. Nu was ik altijd al wat verliefd op haar. Ik wist dat ze in principe wel te koop was maar ja, nog maar een jaar oud he. Hebben haar nu 2 dagen bij ons en heb haar nu dus toch gekocht. Ben helemaal blij Hyper! Voor het rijden ga ik kijken of ik niet een verzorgpaard kan vinden en van Brechje ga ik nu gewoon helemaal genieten! Oh ja en mak maken want ze is niet veel in handen geweest, dat zal wel goed komen, kan haar nu al krijgen in het land, was bij mn oom nog nooit gelukt Haha!

Hier een paar foto's, moet nog wat mooiere maken maar heb alleen mogelijkheid om met mn telefoon te doen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar vader is Drange Rolv en haar moeder is Sjoerdsje (haar moeder is weer Brechje, daar is ze dus naar vernoemd, door mijzelf gedaan toen, mn oom vond dat wel best). Het grappige is dat mn vader ook een merrieveulen heeft met dezelfde vader en de moeder is een zus van Sjoerdsje. Allebei uit de oude merrie Brechje! Leuk he, misschien kan ik haar later ook nog eens kopen, lijkt me helemaal geweldig!

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:53

Wat gaaf!

Echt gefeliciteerd! Zo goed, ik ben echt blij voor je!


En misschien vind je t ook wel leuk om te horen dat het met Vjesta echt helemaal geweldig gaat, vandaag heb ik zeker 3x gehoord dat ze geweldig loopt...

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 23:02

Goed zeg! Dat vindt ik altijd leuk om te horen. Heb je al een buitenritje met haar gemaakt?

Ik ben heel blij met Brechje en heel benieuwd hoe ze het op de keuring gaat doen. Ze is nog heel schrikkerig trouwens, hoop dat ik dat er voor die tijd nog wat uitkrijg!

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:18

Kep nog niet buiten gereden, wel gewandeld. Het buitenrijden staat wel op de agenda, maar dan moet haar verzorgster terug zijn, zodat ze erbij kan blijven lopen (ben heel erg voorzichtig, je weet nooit wat ze doen).

En dinsdag gaat ze van haar ijzers af, tis toch niet meer nodig, ik kom nauwlijks buiten, en in de winter hebben ze met blote voeten meer grip...

En over het schrikken: gewoon heel veel verschillende dingen laten zien/in de wei leggen. Desnoods kan je haar in de box zetten en gewoon met allemaal 'enge' dingen aankomen, en tegelijk voer geven... Dan leren ze dat t niet eng is...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:41

Gefeliciteerd Haha! Wat een leuke merrie zeg Lachen Lief koppie heeft ze Ja
Heel veel plezier er mee

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:24

Ik kan haar in ieder geval normaal buiten krijgen (elke nacht op stal, puur om te laten wennen, nooit op stal gestaan) zonder dat ze me er vandoor gaat. Ze liep vanochtend heel netjes met me mee, ik hield een eindje voor haar hoofd een zweepje daar zat ze heel aandachtig naar te kijken. Ga vanavond oefenen met lopen in het land enzo, ook de draf aangezien dat ook moet met de keuring. Doe met opzet in het land, daar loopt de andere merrie met veulen ook. Wordt ze wel wat opgejaagd van maar op de keuring is dat ook, dus ze moet er aan wennen.

Voorzichtigheid voor alles inderdaad, als Vjesta wil dan gaat ze dat weten we allebei.

bientoi

Berichten: 550
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: ridderkerk/rijsoord

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:32

Leuke merrie.

Gefeliciteerd met je mooie aankoop!

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:04

Van harte! Zo op het oog een leuk dier!

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:24

Heb haar ook gekocht vanwege haar uitstraling en omdat ik weet dat ze goede afstamming heeft Knipoog

Als veulen had ze op de keuring 36 punten en stond ze 3e. Waren 3 veulens met 36 punten maar zij was de eerste van die 3, de jury vondt haar dus wel mooi! De 1e en 2e hadden geloof ik 37 punten.
Voor mijn idee al met al wel een goede merrie tot nu toe. Je weet natuurlijk nooit hoe ze veranderen maar dat mooie kopje blijft vast wel Haha!

Anoniem

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:47

gefeliciteerd! zit al een mooie voorpluk op zeg Kwijl

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: Brechje gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:29

Gefeliciteerd met je aankoop! Vind het een mooi type jaarling. Ben benieuwd hoe ze uitgroeit.