Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jebbo17
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-08-06

Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 11:30

Hallo!!

Ik heb een probleempje..
Ik heb een fjord van 17 jaar en als ik met hem aan het rijden ben dan gaat hij heel erg hangen in mijn handen als hij aan de teugel loop..
Ik heb al met een paar meiden er over gehad wat ik het best zou kunnen doen maar weet het gewoon niet!
Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen??

Alvast Bedankt!

Kusjes Pling

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:40

Proberen om hem goed voorwaarts te houden, en veel tempowisselingen rijden heeft bij mij wel goed geholpen. Succes

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:16

als hij zo hangt,is dat niet aan de teugel rijden,dan vind hij het makkelijk dat jij zijn hoofd ondersteund.

idd goed voorwaarts rijden,daarbij veel overgangen en figuren,hem goed bezighouden

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:42

Je fjord loopt nu niet aan de teugel maar letterlijk zwaar op de hand. Ik zou zeggen goed voorwaards rijden evnt leugels los.

marjoleintje
Berichten: 1033
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:57

Ik zou net als de anderen ook zeggen, veel overgangen gaan rijden, dat hij voorwaartser wordt. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn eigen fjord en eigenlijk nog steeds wel. Probeer niet om zelf terug te trekken met je handen, maar drijf 'm dan voorwaarts door middel van je beenhulpen. Je moet gewoon zorgen, dat hij dan op een gegeven moment je hand op gaat zoeken, ipv er op te gaan hangen, want dat is voor jou, erg zwaar! Succes ermee.

HarjoHB105
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:44

Inderdaad, vooral voorwaarts houden. Niet zogezegd "tegen hangen", want dat win je niet. Mocht die gaan hangen, wat meestal gebeurt als die moe begint te worden, dan wil het ook wel eens helpen om je hand wat verder naar voren te doen en hem voorwaarts te drijven.
Die van mij heeft het ook heel erg gedaan, tot die meer conditie kreeg en toen ik hem met hackamore ging rijden. Maar dat is wel een heel stuk scherper dan met een trens hoor!! Maar zo zat ik niet in zijn mond en accepteerde hij beter om nageeflijk te gaan lopen.
Succes ermee in ieder geval!!

Jebbo17
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 18:35

Heej!!

Harstikke Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga er zeker mee oefenen en hopen dat het beter gaat!
Ik ben ook bezig om te zorgen dat ie meer conditie krijg dus ik hoop dan dat ik het voor elkaar krijg dat hij niet meer zo erg gaat hangen!!

Bedankt he!!

Kusjes

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re: Mijn paard hangt in mijn handen tijdens het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:16

goed doorrijden Haha! niet gaan trekken ofzo want dan gaat ze terug trekken! En je rug beetje rond maken. dan kan ze haar bewegingen beter afmaken en dat kan helpen Haha!