vraag over verkoop fjordenveulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

vraag over verkoop fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:40

ik heb ondertussen wel door dat ik te veel vraag voor mijn veulen, dus ik wil het anders doen.
Ik heb een fjordenmerrieveulen
geboren: 02-06-06
vader: Hayo
moeder:Woomera (voorlopig model)
vader: Nordal
B premie op de keuring in beesd, ze vonden haar van voren te nauw (smal) en ze liep onregelmatig volgens dat papiertje (heb dit overigens nog nooit opgemerkt, mankeert nik aan Haha! )
Ik heb met alle kosten bij elkaar al 610 euro betaald, dus dit wil ik minstens ervoor terug, bij het veulen, zit natuurlijk haar veulen halster en touw, maar je kunt er ook een poetskistje bij krijgen met borstels en een hoevenkrabber.
Veulen is gewent om het halster om te krijgen en loopt netjes mee naar de bak aan het halster touw, voetjes uitkrabben heb ik nog niet echt geoefent, ze tilt ze wel op.

Wie is er geintereseerd in haar, bied maar. Clown

enkele foto's
http://groups.msn.com/_Secure/0RwDjAqoT ... 0_7126.JPG
http://groups.msn.com/_Secure/0RwAAAKYT ... 0_7140.JPG

Alleen geintereseerde reageren a.u.b. Haha!
Laatst bijgewerkt door fjordowner18 op 01-09-06 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThessaKeizer

Re: vraag over verkoop fjordenveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:48

Sorry, maar ik ben bang dat je een beetje teveel vraagt voor je veulen. Ik heb twee jaar geleden een veulen gekocht, vader Reitze, (ster hengst) en moeder Sanne (elite merrie volgens mij). Ook mijn fjordje had toendertijd een B premie maar liep verder wel goed en was ook goed gebouwd, kwam maar net een puntje tekort voor een A premie. En ook bij die van mij zat een halster enzo, en liep goed mee aan het halster en was gewend aan poetsen enz. En ik heb er 325 euro voor betaald. Ondertussen is mijn fjordje ruim twee jaar en heeft afgelopen jaar wel een A premie behaald en was 1e in zijn klasse en 2e op het kampioenschap. Maar goed, persoonlijk zou ik dat geld wat jij ervoor vraagt er niet voor betalen. Succes wens ik je wel met de verkoop.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:56

ThessaKeizer schreef:
Sorry, maar ik ben bang dat je een beetje teveel vraagt voor je veulen. Ik heb twee jaar geleden een veulen gekocht, vader Reitze, (ster hengst) en moeder Sanne (elite merrie volgens mij). Ook mijn fjordje had toendertijd een B premie maar liep verder wel goed en was ook goed gebouwd, kwam maar net een puntje tekort voor een A premie. En ook bij die van mij zat een halster enzo, en liep goed mee aan het halster en was gewend aan poetsen enz. En ik heb er 325 euro voor betaald. Ondertussen is mijn fjordje ruim twee jaar en heeft afgelopen jaar wel een A premie behaald en was 1e in zijn klasse en 2e op het kampioenschap. Maar goed, persoonlijk zou ik dat geld wat jij ervoor vraagt er niet voor betalen. Succes wens ik je wel met de verkoop.

ja ik weet wat je bedoelt, maar ik heb er 600 voor uitgegeven en dat wil ik ook minstens weer terug.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:59

Ja ik snap dat je dat geld ervoor terug wilt hebben hoor, ik denk dat eigenlijk bijna iedereen die een fjordenveulen heeft gefokt er uiteindelijk meer aan uit heeft gegeven dan dat ie ervoor gevangen heeft helaas. De prijzen liggen nou eenmaal niet zo hoog bij de fjordenveulens. Ik hoop voor je dat het je zal lukken, alleen ben ik bang dat het geen reeele prijs is en dat er niet veel mensen zijn die dat ervoor gaan betalen aangezien je dus voor de helft van die prijs ook een fjordenveulen met papieren enz. kunt kopen. Nu heb je wel als voordeel dat het een merrie is, dus misschien scheelt dat Ja

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:38

als je een fjordenveulen voor het geld fokt ben je niet goed bezig denk ik, je haalt het geld er nooit uit wat je erin gestopt hebt. Ik denk wel dat je iets meer kunt vragen voor een merrieveulen als voor een hengstveulen.

iig succes met de verkoop van je veulen

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 19:31

ThessaKeizer schreef:
Sorry, maar ik ben bang dat je een beetje teveel vraagt voor je veulen.

Maar Aike was toen wel hengst, en dit is wel een merrie...
Voor een merrieveulen betaal je sowieso meer dan voor een hengstje.
Verder weet ik niet echt de vergelijking met premies en vraagprijzen enz, maar 550 à 600 euro lijkt me niet echt zo teveel voor een merrietje

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:09

Ik vind 450/500 euro wel een mooie prijs. Het is een merrietje, die B premie staat
(ook al kan er later nog zo veel veranderen dat ze wel een A of een 1e haalt) De
moeder heeft ook nog geen predikaten, is wel handig om te weten als je een veulen
koopt om later mee te fokken.

Ik weet ook wat je eerst voor je veulen vroeg en die prijs was echt véél te hoog.
Dat heb ik toen ook gezegd in de hoop dat er een lichtje bij je zou gaan branden Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:06

Ullwinn schreef:
Ik vind 450/500 euro wel een mooie prijs. Het is een merrietje, die B premie staat
(ook al kan er later nog zo veel veranderen dat ze wel een A of een 1e haalt) De
moeder heeft ook nog geen predikaten, is wel handig om te weten als je een veulen
koopt om later mee te fokken.

Ik weet ook wat je eerst voor je veulen vroeg en die prijs was echt véél te hoog.
Dat heb ik toen ook gezegd in de hoop dat er een lichtje bij je zou gaan branden Haha!

ja dat weet ik.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 10:07

Daphne_65 schreef:
als je een fjordenveulen voor het geld fokt ben je niet goed bezig denk ik, je haalt het geld er nooit uit wat je erin gestopt hebt. Ik denk wel dat je iets meer kunt vragen voor een merrieveulen als voor een hengstveulen.

iig succes met de verkoop van je veulen

ik heb haar niet gefokt voor het geld, ik wil het geld wat ik erin heb gestopt terug en anders hou ik haar gewoon zelf!

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:23

tsja, fokken blijft gokken...
maar hoe heb je al 600 euro aan kosten kunnen hebben??? Bloos

ik heb haast geen kosten gehad aan mijn veulen(behalve dek en scankosten )

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:52

Vergeet je niet de kosten van de DNA test, chip en stamboekpapier? Knipoog
Wat ook mee kan tellen is de stalling van de merrie (moest misschien wel
in een grotere stal en dus waarschijnlijk duurder) Zo zijn er nog wel meer
dingen die mee kunnen tellen aan het fokken van een veulen. Sommige
mensen scannen niet en sommigen wel 2 keer, dat scheelt natuurlijk ook! Ja

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:38

600 euro is te veel! en tja miss ben je dat er aan kwijt geraakt, met dekgeld scannen entingen DNA chippen enzow.. maarjah dan moet je geen veulens gaan fokken want daar word je zoiezo niet rijk van! tja tenzij je van die toppers heb,.. maar ze zeggen dat je maar een keer een topper op stal hebt.. of wacht nog een paar jaar, beleer dr, dan kan je er meer voor vragen.. ik zal er 300 euro voor wille geven,, als ik dr wou kopen,,

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:45

Voor dit merrieveulen is 500 een redelijke prijs Ja

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:48

ik vind je vraagprijs ook redelijk aan de hoge kant en ja sorry hoor maar ze heeft ook nog eens een B premie dus als iemand jouw vraagprijs betaald mag je echt in je handjes knijpen

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:29

Jillyken schreef:
ThessaKeizer schreef:
Sorry, maar ik ben bang dat je een beetje teveel vraagt voor je veulen.

Maar Aike was toen wel hengst, en dit is wel een merrie...
Voor een merrieveulen betaal je sowieso meer dan voor een hengstje.
Verder weet ik niet echt de vergelijking met premies en vraagprijzen enz, maar 550 à 600 euro lijkt me niet echt zo teveel voor een merrietje

Ja ik weet dat de mijne een hengstje was natuurlijk en ook dat een merrie ietsje duurder is, maar dat stond ook al in een vorig antwoord van mij, maar toch blijft het naar mijn mening voor dit merrieveulen teveel geld, om de redenen die ik al eerder noemde en die andere ook al noemde. Het is niet een bijzonder veulen en ik denk dat ongeveer 500 een redelijke prijs is ongeveer. Ja

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:09

Mmh denk dat je die ene persoon gewoon moet vinden. Maar dat kost wel even tijd. Een gemiddelde fjordenzoeker gaat toch kijken naar de premie, premies van de ouders etc en daar spettert ze er nog niet uit. De 600 euro is een nette prijs voor een kwalitatief goede merrie (hoeft dus niet extreem bijzonder, gewoon doorsnee goed).

Maargoed...als je al echt wil verdienen op fjorden, moet je ze met 3 jaar beleren, hopen dat dat allemaal zonder kosten kan en dan goed verkopen. (en dan is het nog geen vetpot)

Succes met de verkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:16

Mijn fjord was 5 maanden oud toen we haar kochten. Maar beide ouders hadden goede predikaten! Ze heeft goede bloedlijnen!
En ik was gewoon op slag verliefd toen ik haar zag. We hebben er 600 euro voor betaald! En kregen we haar helemaal * klaar * afgeleverd dus de enitingen, wormenkuren etc al gedaan Lachenoja en ze is ook nog gebracht Haha!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 10:15

zoals ik al eerder zei, verdien ik er dus niks aan, heb in totaal al 610 euro aan haar betaald, brengen naar de hengst, waar ze een week opstal heeft gestaan, dekgeld, hengstig spuiten van de merrie, weer ophalen, dierenartskosten, ze is 2 keer gescant, extra inentingen voor rhino, veulenprik, spul voor het poepen, er is al een keer een hoefsmit bijgeweest, dna getest, veulenboek, noem maar op en bovendien staan ze inderdaad op een pensionstalling, dus heb dat er voor betaald en denk dat het heel redelijk is als ik dat er ook voor terug wil hebben, anders zoals ik al zei hou ik haar zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:52

je kan wat JIJ aan een paard heb betaald nooit terug vragen aan een eventuele koper, ke kan simpel weg gewoon alleen de waarde van het paard vragen. Stel jij had haar naar en het buitenland laten vliegen en weer terug voor een operatie bijvoorbeeld moet je niet denken dat een eventuele koper je dat gaat betalen hoor Knipoog