Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:40

Ninla heeft nou niet echt super veel energie, en staat er altijd maar een beetje bij van; het is maar dat 't moet Clown
Met rijden is ze altijd wel aan mn been, maar een beetje energie kan nooit kwaad.

Ze krijgt nu een halve kilo stimix (pavo) met een schepje multivit 15 (supplement).
Moet morgen een nieuw supplement halen, maar zou het kwaad kunnen om 't supplement Energy Boost te voeren?

Een beetje extra energie voor ninla kan nooit geen kwaad...!

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:02

Ik zou niet echt weten waarom het wel kwaad kan bij een fjord maar niet bij andere rassen. Heb het zelf nooit gebruikt, ik zou eerder een muesli/mix bijvoeren waar ze wat meer energie uit halen. Die van mij krijgt pavo kruidenmelange en doet het daar super op.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:30

Komt volgens mij een beetje door het weer met al die veranderingen. Mijn fjord heeft er ook last. Ik geef hem zowiezo de gehele winter altijd opkikker van de paardendrogist. Daar zitten alle vitamines en mineralen.

Daphne_65
Berichten: 589
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: 's-Gravendeel, Hoekse Waard

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:43

als je denkt dat ie een beetje down is kan je em ook een vitaminespuit geven, als ie daar van opknapt, heb misschien helemaal geen extra supplement nodig.

mariekemark
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: Enschede

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:52

Hoi
Ik heb al 10 jaar een hele lieve grote Fjord Mark. Ik rij bijna elke dag zowel als onder het zadel als met de kar en vele concoursen
Een fjord doet het beste op Pavo stibro. Daar haalt hij alles wat hij nodig heeft eruit. S'winters geef ik hem pavo melange erbij als ondersteuning. Hooi is ook erg belangrijk in de winter, zomers een beetje omdat het de maag schuurt en voorkomt koliek. Een fjord heeft echt geen energy boos nodig. Ik heb mij toendertijd hier veel in verdiept en ben heel veel over fjorden te weten gekomen vooral zomereczeem. Daar heeft mijn Mark heel erg last van, eindelijk heb ik het goed onder controle met druppels.

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 07:21

nouja kan je zeggen dat mijn fjord nooit extra energie heeft. Hij heeft ook eens een hele zak sportmuesli gegeten en halve zak draversbrok. Nou ook daar nooit extra energie door gehad, wel flink verzuurde spiertjes.

Saika
Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:58

Ik zou niet zo maar suppelementen gaan geven. Tenzij je enig idee hebt hoeveel vitamines en mineralen je paard met het gewone voer binnenkrijgt? Teveel van bepaalde mineralen kan ook slecht zijn voor je paard....
Voor wat meer fitheid in het werk zou je wel een granenmix kunnen voeren, ik heb zelf goede ervaringen met Kentucky Lite E van Havens bijvoorbeeld.

HarjoHB105
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Breda

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:20

Je merkt vanzelf wel of ze heftiger reageert wanneer je haar rijdt, afhankelijk wat er in het voer/supplement zit.
Lees altijd goed van tevoren wat er in bepaalde supplementen zit. Die van mij krijgt bijvoorbeeld Cehavé basisbrok (2 keer per dag een bodempje) als hij 's nachts weer binnen staat. En als ze van de winter weer meer binnen staan kuilgras, hooi.
Maar die van mij is heel gevoelig (hij wordt namelijk "gek in de kop" en wordt echt gek) voor krachtvoer en heeft het eigenlijk niet nodig, hij krijgt alleen maar voor het idee voer anders is hij erg onrustig tijdens het voeren. Ik heb hem nog nooit extra vitamines hoeven bij voeren.
Het is ook afhankelijk wat je ermee doet. Succes in ieder geval ermee.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:49

Ze krijgt nu Multivit15 van Pavo en ben niet over gestapt naar iets anders. Voor de rest krijgt ze Stimix van Pavo (granen) en af ent oe na het werk slobber mash (granen) van Pavo.

Gaat al een tijd goed en ben er tevreden over Lachen

Kelly_Taco

Berichten: 6727
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:10

Sythaa schreef:
Voor wat meer fitheid in het werk zou je wel een granenmix kunnen voeren, ik heb zelf goede ervaringen met Kentucky Lite E van Havens bijvoorbeeld.


Ik ben ook erg fan van granenmix.
Taco krijgt 3/4 granenmix per dag en 1/4 sportbix.
Na het rijden nog 1/4 sportmuesli.
Niet veel maar meer dan genoeg Ja

mariekemark schreef:
Een fjord doet het beste op Pavo stibro. Daar haalt hij alles wat hij nodig heeft eruit


Mijn fjord deed het totaal NIET op Pavo Stibro.
Hij werd er dik van
Het is dus niet gezegd dat alle fjorden het goed doen op Pavo Stibro omdat de jouwe het er goed op doet Lachen

Daphne_65 schreef:
als je denkt dat ie een beetje down is kan je em ook een vitaminespuit geven, als ie daar van opknapt, heb misschien helemaal geen extra supplement nodig.


Ja
Wat ze namelijk teveel binnenkrijgt gaat er via de achterkant weer uit Knipoog


Steph, slobber zou ik niet geven, daar groeien ze dicht van Bloos

_knollie_
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:04

Je moet gewoon kijken wat het beste bij jouw pony past Haha!

Oretha

Berichten: 3456
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:06

Tarja loopt erg goed op hippostar vipagraan. Op mijn werk staan eventing paarden die internationaal in de eventing lopen. Deze paarden krijgen dit ook gevoerd. Het bestaat uit granen en ze worden er NIET dik van! Ze halen er alle energie uit en alles zit er verder in. Tarja doet het op dit beter dan op biks bijvoorbeeld. Voor het lekkere krijgt ze soms als ze hard gewerkt heeft nog weleens een handje musli. Vipagraan krijgt ze nu 2x op een dag 3/4 kilo. In totaal dus anderhalve kilo op een dag. Tarja wordt altijd snel dik van ander voer, heeft ze ook echt aanleg voor maar ze heeft ook zeker krachtvoer nodig. Anders merk ik gewoon dat ze het niet trekt. Vipagraan vond ik de ideale oplossing en bevalt me goed. Geeft energie en ze worden niet dik. Maar ja..niet echt een antwoord op je vraag Vork Bloos

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: Voeren van; Pavo Energy Boos, slecht voor een fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:28

Klinkt heel erg hetzelfde als wat ik had met Rian.
Ik ben van pavo Condition brok overgegaan op Fyto Form (van Fyto Horse). Rian had met een week veel meer energie. Toen mocht ik nog weinig doen, maar ik merkte het gelijk met longeren, ze kon na de eerste keer draven, daarna op hetzelfde tempo wederom draven terwijl dat bij Pavo echt niet meer in zat. Beetje dood was ze dan.
Fyto Form geeft energie op basis van vezels en olie, en die olie is een langdurige energie leveraar. Terwijl zetmeel en suikers (dus ook granen) voor kortstondige energie leveren.
In de winter voer ik zelfs minder als ik van Pavo voerde! In de zomer voer ik zo wie zo erg weinig want ze eet genoeg gras.

Stimix is er toch niet meer? Altans, die is uit het assortiment dacht ik!