[GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

[GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:00

Hallo Fjordenmensjes Haha!

Ik ben nu serieus aan het rondkijken voor een fjordje. Wel een iets ouder en ervaren, zeer braaf dier.
Ik loop al de hele dag te zoeken op internet naar handelsstallen of zoiets, die veel fjorden verkopen, maar kan maar heel weinig vinden.

Iemand tips voor me?

Finnea

Berichten: 10074
Geregistreerd: 06-11-02

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:38


Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:45

Kijk eens op marktplaats of speurders staan een heleboel fjorden op Knipoog

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:31


Anoniem

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:33

http://www.nijend.nl *LOL*

Er staat dat er maar een paardje te koop staat, maar als je contact op neemt met nijend kom je vast een heel eind verder Knipoog

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 23:41

Meissie17 schreef:
Kijk eens op marktplaats of speurders staan een heleboel fjorden op Knipoog


De fjorden op marktplaats en speurders kan ik inmiddels dromen, maar daar zit ie nog niet tussen. Knipoog Clown

Verder bedankt voor de reacties, had deze sites wel al gezien, mocht ik nog niets kunnen vinden zal ik eens contact op gaan nemen!

Anoniem

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:50

In Veenendaal zit een fjordenhandelaar waar ze echt wel mooie beestjes hebben lopen! Die van mij komt er ook vandaan zen hanteren daar ook redelijke prijzen, meer info pb maar even:)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:53

www.staldolfing.nl

Het verkoopgedeelte is niet up-to-date, maar je kan wel even bellen of mailen, er staat nog een aantal erg leuke Fjorden te kop.

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:11

ik ken nog iemand die een 4 jarige voorlopige modelmerrie te koop heeft.
vader Ohlsen Junior.
echt een mak en lief beestje!
voor meer info, via pb Haha!

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:50

trouwens, bedacht me vanmiddag ook nog dat je het kan proberen bij de wildkamp in wijk bij duurstede.
die hebben soms ook nog weleens wat Ja
succes Cool

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:48

ik zou oppassen als je bij nijend koopt... heb mijn fjordje daar ook gekocht, en heb het 1e half jaar dat ik haar had niets anders dan dierenarts kosten gehad.. Boos! terwijl ze supper gezond zou zijn...

Ydel

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Schiedam

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:29

elexis schreef:
ik zou oppassen als je bij nijend koopt... heb mijn fjordje daar ook gekocht, en heb het 1e half jaar dat ik haar had niets anders dan dierenarts kosten gehad.. Boos! terwijl ze supper gezond zou zijn...


dan heb je toevallig pech gehad....
dat kan overal gebeuren!! Haha!
mijn ervaringen met nijend zijn altijd goed!
en ken meerdere mensen die dat hebben Knipoog

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:58

heb toch geen prettig gevoel aan hun over gehouden... vind het ook bijzonder dat ze daar zeer regelmatig paarden te koop hebben onder het motto 'te weinig tijd' en dan een tijdje laten kopen ze een nieuwe.. zeg dan gewoon dat je handelt... (maakt ook niet uit)

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:11

Had je je paard wel laten keuren dan?
En bij Nijend geven ze ook lessen volgens mij, en niet alles is geschikt voor de lessen, dus dan verkoop je eens wat. Het woord handelen kleeft een wat negatief imago aan, dus ik snap wel dat ze zich daar niet mee profileren.

HarjoHB105
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Breda

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:21

Hoi,

Ik weet niet waar je woont maar ik weet een goed adres... In Breda... Jan Lips...
De meningen zijn er vaak over verdeeld, maar ik heb er hele goede ervaringen mee. Aangezien ik daar ook op stal heb gestaan.... Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Gr. Angelique

HarjoHB105
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Breda

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:24

Weet je al wel wat voor een fjord. Je hebt namelijk erg veel verschillende types?

Anoniem

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:17

elexis schreef:
ik zou oppassen als je bij nijend koopt... heb mijn fjordje daar ook gekocht, en heb het 1e half jaar dat ik haar had niets anders dan dierenarts kosten gehad.. Boos! terwijl ze supper gezond zou zijn...


Ik wil hier nog even op reageren. Lachen
Dat je toevallig een Fjordje hebt gekocht waaraan veel dierenartskosten verbonden zaten, hoeft niet te betekenen dat dat met alle Fjorden zo is. Het kan bij elk paard gebeuren. Op elke stal. Naar mijn weten is het een supergezellige manege met kerngezonde paarden.
Nu weet ik niet wat er allemaal met jouw paardje aan de hand was, maar ik vind dat je wel erg snel je oordeel klaar hebt liggen..
"Mijn paard heeft niets anders dan dierenartskosten gehad, dus pas op voor je iets bij nijend koopt".
Ligt echt niet aan Nijend Knipoog

*niet aanvallend bedoeld, maar ik heb zo mijn eigen mening Knipoog

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:29

Wij hebben momenteel 2 merries te koop staan, maar het gebeurd anders niet heel vaak dat wij oudere merries te koop hebben

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:08

iedereen moet voor zich weten waar die een dier koopt.. ik wil niemand aanvallen, wil alleen meededelen dat IK geen prettige gevoelens aan nijend heb overgehouden...

het is nu eenmaal niet prettig als je een dier niet op de proef kan krijgen omdat ze bang zijn dat het met ziektes terug komt en als je vervolgens een dag na de aankoop al een dierenarts er bij hebt ...

nogmaal het zijn mijn ervaringen...

Anoniem

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:39

elexis schreef:
iedereen moet voor zich weten waar die een dier koopt.. ik wil niemand aanvallen, wil alleen meededelen dat IK geen prettige gevoelens aan nijend heb overgehouden...

het is nu eenmaal niet prettig als je een dier niet op de proef kan krijgen omdat ze bang zijn dat het met ziektes terug komt en als je vervolgens een dag na de aankoop al een dierenarts er bij hebt ...

nogmaal het zijn mijn ervaringen...


Nee dat begrijp ik, maar het kwam gewoon zo op me over. Ook al is het niet zo bedoeld Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:46

Wat zoek je voor fjord?
Qua leeftijd (wat is ouder?), grootte, bouw, geslacht, karakter, mate van beleerd zijn?

@elexis:
Een paard op proef meegeven daarnaast is iets waar veel vertrouwen voor nodig is. Voor hetzelfde geld werk jij het paard binnen een week of twee weken totaal de funest in. Tja en dat komt dan op hun bord...ook niet echt gewenst dus Knipoog
Hier wordt altijd gezegd: Uitproberen mag zovaak als je wil, op proef doen we niet.
DAT is de reden dat er amper paarden op proef meegegeven worden. (tenminste voor zover ik nu kan zeggen)
Gezondheidsproblemen is iets wat zeer stalspecifiek kan zijn. Ik weet niet wát de gezondheidskwestie was, maargoed iets wat een dier op de ene stal niet vertoont, kan ie op de andere stal wel ineens last van hebben (allergie, wisseling van voer, stress, etc)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:48


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:15

Ah ok dan, nou....ik weet wel wat, maar weet niet of je het te oud vind.

Mariena
Brusvein x Cariena (oswin) (zeer goed papier, moeder was jongste elitemerrie en haar halfzus heeft deze titel van dr moeder overgenomen)
ca. 1.43 denk ik
13 jaar
Beleerd onder het zadel en voor de kar
Voor de kar erg pittig, dribbelerig en eigenlijk alleen geschikt voor zeer ervaren menner met veel geduld.
Onder het zadel AA gehaald vroeger en momenteel echt een heerlijk fijn te rijden merrie. Wil echt voor je werken. Zelfs na 5 jaar niet onder het zadel gereden te zijn, kon ik opstappen en meteen wou ze alles voor me doen...helemaal verkocht!
Van haar karakter voor de kar, heb ik eigenlijk weinig gemerkt onder het zadel. Ja ze is voorwaarts, maar nadat twee keer gezegd was dat ze niet onder me vandaan mocht lopen, was dat ook klaar.

Verder
Voor zover ik weet verkeersmak.
Prijs is, ook voor zover ik weet, goed te doen.

Fotos --> www.bvandenberg.nl

Erika83
Berichten: 191
Geregistreerd: 01-02-06

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:51

Ik weet van Nijend dat ze daar niet aan keuring doen (klinisch bijvoorbeeld), is mij door eigenaar persoonlijk verteld, dat vindt ik persoonlijk een nadeel. Verder hebben ze er wel veel mooie paarden!

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re: [GZ] Fjorden handelsstallen o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:47

Je kan een paard altijd zelf laten keuren. Dat is ook je eigen verantwoordelijkheid!