wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tikkie

wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 15:26

heej wat rijden jullie met jullie fjordjes?

ik ga over twee weken heb ik mijn eerste wedstrijd in de M1 dressuur
met mijn fjord. Ik denk alleen dat we niet veel verder zullen komen,
omdat mijn fjord niet goed de middengangen kan, laat staan de uitgestrekte
gangen,, maar we gaan het gewoon proberen, we hebben niks te verliezen
dit is namelijk waarschijnlijk het laatste jaar dat ik wedstrijden met haar start
dus ik ga proberen alles eruit te halen wat er in zit,

ook ga ik binnenkort L springen starten, ik heb in de B nu 13 wp's

Vlover

Re: wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:12

Ik rij af en toe een dressuurproef, maar niet bij de KNHS maar bij Fjordsport of onderling. We rijden nu B, maar ik wil volgend jaar eens L-proefjes gaan proberen.

Waarom is dit het laatste jaar in de wedstrijden voor jullie?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:05

Ik zou met mijn vorige bijrijdfjord ook wedstrijden gaan rijden, hij beheerst Z oefeningen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:39

Ik rij onderlingen wedstrijdjes tussen de officele. Nog maar B dressuur. In de bak gaat het trouwens ons een stuk makkelijker af dan op het gras.
Maar wedstrijden kun je voor je lol doen, of om echt te winnen. En ik weet zeker dat als veel mensen het voor hun lol doen, en samen leuke dingen doen en af en toe een dressuur wedstrijd of springen, dat het dan misschien veel leuker is dan weekelijks, want dan heb je altijd die druk op je staan. En als het even een keer niet gaat, dan probeer je het na een paar weken weer Knipoog
Dat is mijn mening Bloos

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:48

Ik rijd M2+5 met mijn fjord...we zijn op de helft Haha! Haha! Ook kan ze goed springen, maar kan ik dat niet goed Knipoog Ze is een paard keer B gestart...maar ik denk dat ze nog wel meer kan...alleen niet met mij Clown

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:03

Nou fjorden kunnen het zeer goed doen in de sport. Ken iemand die rijd Z dressuur met een fjord! Ik zou het je aanraden!!!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:06

Ik rijd nog helemaal geen wedstrijden met me fjord omdat ze de galop nog niet goed beheerst!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:16

ik reed M1 dressuur met ojan en nu heeft mijn zusje ook depunten daar voor met ojan
Hij kent zijn Z oefeningen zover was ik al in de training maar doordat ik het te druk kreeg met mijn werk kon ik helaas niet verder starten maar nu gaat hij op naar de Z met mijn zusje!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:50

Ik ben M1 startgerechtigd met mijn fjord Ozar, aankomend weekend ons debuut!!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:50

gaaf ha zet hem op!

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:24

Ik rijd nog geen wedstrijden met mijn fjord omdat ik geen goede bak heb om in te trainen. Ook wil ik dan eerst weer les hebben omdat er nog erg veel dingen te verbeteren zijn. Misschien volgens jaar in het winterseizoen dat we onze eerste officiele wedstrijd starten.

linda_shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:23

ik rijd sinds een paar weken pas een fjord, we willen wel gaan starten maar er moeten eerst nog een aantal dingen verbeterd worden...

het belangrijkste daarvan is dat ik haar niet goed voorwaarts kan houden in draf als ze netjes nageeflijk loopt, overigens in stap en galop gaat het prima. (Iemand misschien nog tips, behalve sporen want daar mag ze niet mee gereden worden en veel overgangen rijden enz doe ik al met haar...)

Verder euh... hoop ik ergens eind 2006 te kunnen starten, we gaan het gewoon tussen de paarden proberen, later ook fjordsport enz.
maar eerst gewoon lekker voor de lol wat ervaring opdoen...

k vind het overigens wel super stimulerend om te lezen hoeveel fjorden het M of hoger behalen... super Haha!