Grijze Fjord??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:18

Floris schreef:
chitra schreef:
wij hadden en 2 op de manege staan..
peppie en kokkie..
nu is alleen peppie er nog!


Toen ik dit topic opende dacht ik ook gelijk aan peppie en kokkie van de prinsemolen met jammer dat alleen peppie der nog is ik rij daar al sinds +/- 6 jaar niet meer. wel grappig dat ze toch naar voren komen in dit topic..

ik vind het nou niet heel speciaal wel grappig die wit achtige op de laatste link pagina hiervoor. ieder zn eigen smaak



Ik dacht al die zullen wel van de prinsemolen zijn, is wel een leuke fjord die daar staat. Ik vind gra zoiezo een erg gave kleur!

_Karlijn
Berichten: 6468
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:56

Ik denk dat je ervan moet houden. Ik ben een huge fjordenfan, maar ik vind er niets aan, aan die kleur :d

izabella
Berichten: 940
Geregistreerd: 29-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:29

Sabbel schreef:
@ Charret: je kunt beter geen foto's quoten. Volgens mij staat er boven wie het zijn, Briggen en twee broers?!
De eerst is Muis (stamboeknaam: Rodalein). Haar vader is Briggen.
De andere drie foto's weet ik niet.

wendy_unique
Berichten: 736
Geregistreerd: 13-01-05

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:38

X_Fjorden_X schreef:
Ik denk dat je ervan moet houden. Ik ben een huge fjordenfan, maar ik vind er niets aan, aan die kleur :d


Hier precies hetzelfde Ik vind brunblak het mooiste bij een fjord

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:06

Ik vind paarden die net iets anders zijn dan normaal vaak mooi

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:06

dus een net iets andere kleur of iets anders

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:07

hallo

bestaan er ook grijze haflingers? graag naar mij toe mailen

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:07

Ik heb geen idee

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:08

nooit van gehoord of nooit gezien..

hamsterhoeve
Berichten: 19
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Harkema, Friesland.

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:15

Ik heb wel eens gehoord van zwarte haflingers en ik heb ze ook wel eens gezien trouwens.. Ik moet even bij mijn keuringfoto's kijken. Misschien heb ik ze er wel tussen staan.

Ze zijn dan trouwens niet helemaal zwart hoor. Ze zijn wat grijzer dan normaal en men noemt dat dan zwart .

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:16

Haha
Nou,, ik ga er ook wel een topic over maken

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:22


Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:10


xMarink

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:22

Misschien is dit een laatte reactie, maar ik heb foto´s van een geweldig grijs fjordje, die ik jullie niet kon onthouden Clown
Hij is niet van mij hoor, ik kwam hem gewoon tegen op 'n site.
Bokt wou ze niet plaatsen als foto's, dus ik heb ze maar als url gedaan !
http://slawik.com/news/index.php?section=news&gallery=./20060111&image=Norwegerhengst-Ingolf-50.jpg&lang=nl
http://slawik.com/news/index.php?section=news&gallery=./20060111&image=Norwegerhengst-Ingolf-13.jpg&lang=nl
http://slawik.com/news/index.php?section=news&gallery=./20060111&image=Norwegerhengst-Ingolf-59.jpg&lang=nl

Voor totaal overzicht [ staat ook nog een gewoon fjordje bij..]
http://slawik.com/news/index.php?section=news&gallery=./20060111&lang=nl

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:52

Da's Ingolf, een dekhengst in Duitsland. Is van Illiano dus een halfbroer van Inco.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:57

lailapri schreef:
die op de keuring weet ik niet, die andere is dacht ik Ylano


Dat is muis, die staat op dezelfde stal als mijn pony ( die 2 zijn helemaal gek op elkaar )

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:58

Marijkjuh schreef:
lailapri schreef:
die op de keuring weet ik niet, die andere is dacht ik Ylano


Dat is muis, die staat op dezelfde stal als mijn pony ( die 2 zijn helemaal gek op elkaar )
Volgens mij zit de eigenaar ook op bokt ( of ze heeft zich alleen geregistreerd )

Oretha

Berichten: 3437
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:02

Ik vind een grijze fjord best gaaf eigenlijk Haha! Zoals perla bijv. das echt een ubergave fjord vind ik Ja

Maar andere kleuren vind ik meestal ook wel leuk. Het ligt ook gewoon een beetje aan de uitstraling die je fjord heeft vind ik.

Anoniem

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:39

Bij ons op de manege (Nijend) staan er een paar. Lachen

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:41

izabella schreef:
Sabbel schreef:
@ Charret: je kunt beter geen foto's quoten. Volgens mij staat er boven wie het zijn, Briggen en twee broers?!
De eerst is Muis (stamboeknaam: Rodalein). Haar vader is Briggen.
De andere drie foto's weet ik niet.

De andere is Kjeld Ja als ik het goed bekijk, of lijkt op Kjeld Haha!

Vjuli
Berichten: 124
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:28

Ik vind gra fjorden opzich ook wel gaaf, alleen ik krijg soms wel het idee dat mensen een grijze fjord kopen om het grijs, en niet om de fjord. Niet vervelend bedoelt, maar ik hier in het topic staan prachtige gra'tjes, maar ook een paar waarvan ik denk pff die zijn er echt alleen maar omdat ze gra zijn, want qua model stelt het echt niks voor. Nou heb je dat bij isabelkleurige fjorden natuurlijk ook wel maar (hopelijk) zijn mensen dan verstandig genoeg om er niet mee te gaan fokken. Jammer voor het ras dat kleur soms belangrijker is dan het paard in het totaal! Maar gelukkig zijn er ook gra-fjorden die wél heel mooi rastypisch zijn, als ik er ooit één naar mijn smaak tegenkom dan wordt ie ook zeker van mij Haha!

Sabbel

Berichten: 1139
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Wassenaar

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:37

Ik ben benieuwd over welke fjord je het nu hebt. Volgens mij ben ik geen gedrochten tegen gekomen in dit topic.. Haha!

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:21

Sabbel schreef:
Ik ben benieuwd over welke fjord je het nu hebt. Volgens mij ben ik geen gedrochten tegen gekomen in dit topic.. Haha!


Ben ik het mee eens, ik zou nu zelf ook nooit een fjord gewoon voor z'n kleur kopen maar ik ben hier nog geen lelijke fjorden tegengekomen Haha!
Wij hadden met Lunner wel ambitie om hem ggk te krijgen als dekhengst, hij had in Noorwegen 37 ptn gekregen op de veulenkeuring (da's toch niet slecht he in Noorwegen?) en hier krijgt hij dan maar 30 ptn.. mja jammer maar helaas, maar ik vind 'm wel knap geworden Ja

Vjuli
Berichten: 124
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:43

Sabbel schreef:
Ik ben benieuwd over welke fjord je het nu hebt. Volgens mij ben ik geen gedrochten tegen gekomen in dit topic.. Haha!


Nou gedrochten wil het ook niet noemen hoor, haha... Haha! Misschien heb ik het in mijn vorige post ook wel verkeerd benoemd, het is meer mijn mening dan een algemene constatering. Dit is absoluut niet aanvallend bedoelt, maar ik vind Arin persoonlijk geen mooie fjord. Dit is toch de Arin die ook op de hengstenkeuring is geweest? Persoonlijk vind ik hem te klein en te 'friemelig' voor een fjord. Vooral als ik hem vergelijk met hoe bij ons de A-tjes al ontwikkeld zijn Lachen Natuurlijk kan dit bijtrekken en kan het nog een prachtig dier worden, maar zoals ik hem nu zie denk ik mwah, nee. Maar even een vraag aan jou, Sabbel: zou je Arin ook gekocht hebben als het een isabelkleurige fjord was? Daar ben ik dan wel benieuwd naar Lachen

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je gewoon een lief paard hebt waar je ontzettend veel lol mee hebt en gaat krijgen, of ie nou isabel, wit, zwart, grijs, bruin of voor mijn part groen is Haha!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Grijze Fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:31

Perla is de mooiste GRA Ja