nakomeling belony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missbambie

nakomeling belony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 14:39

wie heeft er een nakomeling van balony niet allemaal tegelijk

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:43

Allereerst is het Balony

Volgens mij heeft Vreija een keer een veulen van hem gehad en zit zijn baasje hier wel op bokt.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:46

Zorita is een nakomeling van Balony (de enige mooie die ik tot nu toe heb gezien ). Korita heeft nu weer een veulen van Balony dacht ik, Chain.
Vreya heeft nog geen veulen van hem gehad maar is nu wel door Balony gedekt.

Heb vandaag nog een Balony dochter bij Bart van den Berg gezien. Sprak me beslist niet aan

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:09

Yoline schreef:
Zorita is een nakomeling van Balony (de enige mooie die ik tot nu toe heb gezien ). Korita heeft nu weer een veulen van Balony dacht ik, Chain.
Vreya heeft nog geen veulen van hem gehad maar is nu wel door Balony gedekt.

Heb vandaag nog een Balony dochter bij Bart van den Berg gezien. Sprak me beslist niet aan

Ik bedoelde Zorita D
Maar die komt inderdaad uit Korita.
Als die namen ook

Missbambie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 21:58

Zorita heb je daar foto's van?

Taaclover sorry voor de hoofdletter:-P

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:05

Geen hoofdletter maar je schreef de naam verkeerd

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:32

Zorita staat in mijn profiel

[edit] Ik plaats ze wel even

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit is Chain, ook Korita x balony
Afbeelding

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:58

Zigomar is ook een nakomeling van balony.
Helaas weet ik nu niet waar zigomar is!
Ze is verkocht vorig jaar op zuidlaren.
ze zou dit jaar 3 worden.

Missbambie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:13

het valt mij wel op dat de nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien wel hele kleine(fijne) hoofdjes hebben beetje arabieren vorm (vat het niet verkeerd op:-P)

ik vind het leuk om foto's te zien!!

zigomar: wat dat je eigen pony dan?

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:59

Nee me verzorgpony ik was er mee gestopt omdat ik daarood enorme ruzies kreeg en mijn spullen werden stuk gemaakt.
Ja tenkoste van zigo helaas maar ik ben al TE lang gepest en dit trekte ik gewoon niet meer.

Kwam ik afgelopen x op zuidlaren zie ik een fjord ik zo roepen: ZIGI ZIGOOMARRR zei helemaal attent en ore naar vore ik herkende dr uit duizenden. Dus ik naar de man lopen die erbij stond en vroeg is dit u paard ja zei die ik zo heeft ze papieren ja zei die ik kijken.
ZIGOMAAAAAR !!!! Schrok me kapot dus ik vertellen dat ik dr verzorgd had en hij zei dat ik dr voor 500 mogt kopen omdat ik haaral kende enzo.
Magoed mieke heeft geen geld. Dus ik loop weg kom ik 2 uur later terug staat die man te onderhandelen met mensen 2 volwassenen 1 kindje erg lief meisje. Ik breek in en vertel die mensen dat het een enorm lieve pony is en heb me hele verzorg verhaal verteld.
Uiteindelijk hebben die mensen haar gekocht maar ik weet niet waar ze wonen helaas.

Missbambie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:42

ja dat is nogal schrokkend als je je eigen paardje terug vind op de mark en dan helemaal erg als je dr geen centjes voor hebt. ik weet hoe het is om je paardje een paar keer tegen te komen terwijl je niks kan doen omdat je geen geld hebt en je ziet een ander ermee vandoor gaan. ik heb dan het geluk gehad dat ik na de 6 eigenaren haar toch voor mezelf kreeg! op de markt lijkt me het helemaal erggg! misschien ergg off topic maar staan er nou veel fjorden op zo'n markt?

Saar01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:49

Missbambie schreef:
ja dat is nogal schrokkend als je je eigen paardje terug vind op de mark en dan helemaal erg als je dr geen centjes voor hebt. ik weet hoe het is om je paardje een paar keer tegen te komen terwijl je niks kan doen omdat je geen geld hebt en je ziet een ander ermee vandoor gaan. ik heb dan het geluk gehad dat ik na de 6 eigenaren haar toch voor mezelf kreeg! op de markt lijkt me het helemaal erggg! misschien ergg off topic maar staan er nou veel fjorden op zo'n markt?

redelijk veel, ik heb er ook 1 keer met een paard van ons gestaan (wat trouwens echt niet mijn keus was) dat was ook een fjord en is ook verkocht (is wel naar een goede eigenaar gegaan, tenminste zo leek het) Maar het zijn meer friezen en shetlanders, tenminste op die markt wel. De fjorden die er toen stonden zagen er ook allemaal zwaar verwaarloosd uit. Ik haat markten, echt een vreselijk gezicht om sommige mensen met hun paarden om te zien gaan

nog even on-topic, het is inderdaad wel beetje zo dat onze nakomelingen van balony een klein hoofdje hebben, maar het is absoluut geen arabieren hoofdje, zie deze foto (ik zie er best veel van Balony in terug):

Afbeelding

Missbambie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:57

Ja in die van mij zie je ook veel terug van zijn vader, vooral die donkere ogen. wat ik bedoel met dat arabiere hoofdje bedoel ik meer de vorm van de voor hoofd tot de neus zie deze foto! arbier bedoelde ik ook niet om mee te vergelijken :-D Afbeelding
Ik wil nog eens een keer naar de markt, maar met een doel om daar een verwaarloods dier op te kopen en het op knappen. wat zou zo'n fjord nou op zo'n markt koste?

josine

Re: nakomeling belony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:12

even een reaktie ben voor het eerst hier weet niet hoe ik een foto moet plaatsen anders zette ik die van mij er ook even bij. naam is zwier enis 1.51 hoog heb hem pas sinds drie dagen hij is ook een balony nakomeling geboren in 2003 heeft twee witte sokken achter en witte hoefdelen daarom b primering maar maakt niet uit voormij de rust en het goed hebben zitten tussen de oren isveel belangrijker, maar wat ikgraag wilde weten zijn die van jullie ook zo groot groetjes josine.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 09:09

hoi josine welkom hier op bokt! Haha!
die van mij is ook erg groot ik schat hem nu 139 hoog.
ik heb gisteren nog foto's gemaakt van die van mij misschien wel leuk om ze hier te plaatsen

Andor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 11:17

Josine ik heb ze even voor je op bokt gezet
Zwier
Afbeelding

Afbeelding

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:30

hoisuper ik kaner niks van maarvia jeemailadres gingheten vindtje hem ook opdie van jou lijkengroetjes josine.

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:50

ik wil mijn pony ook laten dekken door balony...volgend jaar pas hoor maar is de meeste keren een donkerisabel eruit gekomen? en ook een grote pony? mijn fjord is 1.43 ong. en wil er dus een grotere pony uit laten komen tenminste hoop ik voor elkaar te krijgen met balony.
maar wat zijn dus jullie ervaring met nakomelingen van balony!?

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 11:59

Mijn fjord is ook een donker isabel, zomers is hij vaak erg donker s'winters wat lichter. Andor is een vrij groote fjord en nu hij gecastereerd is ook aardig breed. ik verwacht ongv een schoft hoogte van 1.47 / 1.48m

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:32

hoi mijn naam is josine en ik heb ook een nakomeling van balony genaamd zwier zie fotos hierboven hij is 1.51 groot en heel zachtaardig en rustig dus een luxe met superpassen succes met de dekking groewtjes josine.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:07

Hier hebben ook drie Balonys gestaan en nu staan er nog twee. Twee ruinen en een merrie. Een van de ruinen had behoorlijk eczeem en is verkocht. De nu nog aanwezige merrie heeft ook eczeem, kwam met vrij ernstige eczeem, maar het lijkt nu iets beter te gaan hier. De Balony-ruin die er nog is, heeft niks, maar is tot nu toe nog geen spetterend ding (twenter).
Die merrie is wel een leuk ding. Heet geloof ik Ziegfried (of iets dergelijks, van Sigrid dacht ik), gefokt door Wijlhuizen in ieder geval.
Maargoed...nog steeds niet echt fan van Balony!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:31

Bella schreef:
Hier hebben ook drie Balonys gestaan en nu staan er nog twee. Twee ruinen en een merrie. Een van de ruinen had behoorlijk eczeem en is verkocht. De nu nog aanwezige merrie heeft ook eczeem, kwam met vrij ernstige eczeem, maar het lijkt nu iets beter te gaan hier. De Balony-ruin die er nog is, heeft niks, maar is tot nu toe nog geen spetterend ding (twenter).
Die merrie is wel een leuk ding. Heet geloof ik Ziegfried (of iets dergelijks, van Sigrid dacht ik), gefokt door Wijlhuizen in ieder geval.
Maargoed...nog steeds niet echt fan van Balony!

Hoe komt het dan toch dat balony niet een gelieft is?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:58

Omdat hij erg specifiek fokt, je moet er echt van houden.

Meeste nakomelingen zijn donker, erg luxe en geen aansprekend hoofd. Ik houd er helemaal niet van, maar anderen wel. Overigens werd afgelopen zaterdag een Balony merrieveulen kampioen; vond ik wel een erg mooi veulen.

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:58

ligt er maar aan wat je verstaat onder een aansprekend hoofd ik vind het hoofd wel aansprekend ieder zijn smaak toch.

josine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:00

wat voor mij het belangrijkste is dat het goed zit tussen de oren van het paardje dat is toch het belangrijkste wat heb je aan een mooie lege schotel.