problemen met buitenrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morgann

problemen met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:28

Ik heb sinds 2 maanden een fjord, ben er meteen mee naar buiten gegaan en dit ging goed, het was echt een zeer slomme fjord toen ik hem kocht, maar dat is nu wel anders als ik naar buiten ga wil hij echt
niet lopen gaat steeds naar de slootkant waardoor ik steeds bijna in de sloot lig. wie heeft hier evaring mee en heeft voor mij goede tips.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:38

Goed opsluiten tussen benen en teugels, zweepje aan de slootkant en goed voorwaarts drijven. Tis lastig beoordelen vanachter een PC waar het probleem ligt. Maar dit lijkt me de meest logische oplossing zo op het eerste gezicht.
Vrees dat hij toen je hem kocht beetje sufgespoten is. Welke heb je gekocht? Wie weet kennen we hem.

morgann

Re: problemen met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 15:09

is zeker niet suf gespoten maar was heel lang niks mee gedaan, maar bedankt voor je tips.

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:58

Enig idee waarom ze niet meer wil? Vind ze het saai?

Verder idd, been er goed bij.
Als je haar wel weer "uit de sloot" krijgt, loopt ze dan wel normaal? of is ze de hele tijd sloom?

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:29

Niet lopen en wel zijwaarts gaan doet mij meer denken aan: Onzekerheid...ga je alleen naar buiten of met andere paarden erbij?

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:34

Ik weet niet of je fjord al lang bereden was toen je hem kocht, en wat hij/zij voor buitenrij-ervaring heeft...?

Het is misschien een tip om het eens aan de hand te proberen. Vooral wanneer het paardje nog geen ervaring heeft met buitenritten. Buiten is natuurlijk alles spannend, en reageert een paard anders dan wanneer deze in een vertrouwde omgeving rondloopt.

En het helpt idd, zoals hierboven ook gezegd werd, om een ander paardje mee te nemen...

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:36

Is het niet verstandiger als je hem eerst in een bak gaat rijden, een paar keer een lesje nemen misschien, zodat jullie samen de basis goed onder de knie krijgen? Ik heb zelf heel lang gewacht met buitenrijden met mijn fjord, simpel weg omdat ik zeker wilde weten dat ik 'elke' situatie buiten op kan lossen.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:23

Ja ik ga mee met Sabine (Sabbel) ik ben met mijn dikke nu langzaam aan aan het uitstappen op de weg en heb laatst een lange wandeling aan de hand gemaakt, zo zie ik zijn reactie en ziet hij aan mij dat het safe is.

veel succes

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:26

ik zelf heb geen problemen met buiten rijden. Maar Bella haar andere bijrijdster heeft wel degelijk problemen.
Bella is aan de haal gegaan en is pas terug gekomen in stap toen ze voor het hek van het erf stond.
Daardoor zit ik met een Liverpool voor buiten.
Wel minder, maar liever met een liverpool dan met een paard met een gebroken been ofzo

savanrobbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:33

Mijn zusje heeft ook problemen met buiten rijden!!!

Haar paardje neemt haar altijd erg in de zijk, en ze wil?? hem niet de baas zijn.

Als ik er dan op stap gaat hij ook wel tegen stribbelen, maar zo dra hij merkt dat IK de baas ben, doet hij alles voor me!!

Als mijn zusje er dan weer op stapt begint het gedonder weer!!!

Haar paardje doet dit alleen als hij alleen daar buiten gaat.

Zodra ik er bij ben, loopt hij netjes door!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 15:02

O hou op schei uit, ik heb met Milena jaren niet buiten kunnen rijden. Ja, als ik haar op de wagen zette en ergens anders heen ging, dan ging het wel. Maar van huis af.....
Smeken, schoppen, slaan, het hielp allemaal niets.

Uiteindelijk heb ik de strijd gewonnen door haar aan de hand mee te nemen, eind te wandelen, dan erop zitten en terug stappen (nou ja, dribbelen en galop op de plaats). Toen daar wat ontspanning in kwam zelfde ritueel maar dan erop zitten, tien meter verder rijden, omdraaien en terug naar huis. Tien meter werd 20, 100, etc etc.
Heeft me echt lange tijd gekost, maar het is het dubbel en dwars waard geweest.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:46

Oeh, die van mij hoefde ook de stal maar te ruiken en daar ging ze, niets mee te beginnen!! Het heeft me twee jaar gekost eer ik haar aan de lange teugel naar huis kon stappen!! Laatst ging het weer een keertje mis, dus moet nu weer even doorpakken..
Ik heb veel hulp van een thiedemann, want ja, die nek ging erop en dan moest ik maar blijven zitten en wachten tot ik thuis was, dan stopte ze pas.

Dat heen en weer lopen is moeilijk om op papier op te lossen, wil ze niet van huis, vind ze het eng??? Dat zijn allemaal vragen die je moet beantwoorden eer je een goede oplossing kan vinden..