fjord kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:03

Je wilt niet weten wat voor bedragen ik wel eens heb horen noemen i.v.m. Tinkers. Daar sloeg ik wel even stijl van achterover. Het blijft toch gewoon marktwerking, vraag en aanbod. Zo'n beetje wat de gek ervoor geeft . En natuurlijk waarvoor de verkoper het dier kwijt zou willen, want een brave manegepony is inderdaad voor een manege houder op zich al een aardige bron van inkomsten.
Het is niet zoiets als met auto's, waarbij je boekjes kunt kopen van de marktwaarde van tweedehands auto's . Cataloguswaarde minus een bepaalde afschrijving per jaar en klaar is Kees.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 01-06-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:07

en ja dus moet je er veel voor betalen! maar ik heb veel voor hem over

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:10

Mijn fjord is ook 10 en ook een ruin. Is wel gechipt, heeft papieren en predikaten en beleerd onder zadel en voor de kar. Daar zou ik niet eens meer als 1500 voor durven te vragen.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:23

heey marissa
zeg je nou 'hij wordt redelijk gebruikt'
rutger is zo'n beetje het meest bezette manege paard dat erop de Heer staat.
En een papier zit er trouwens niet bij maar dat heb ik je op de manege al verteld. Paspoort als het goed is wel. Hij is niet frequent inge-ent ontwormdt is hij al niet sinds hij op de manege staat en das een aantal jaartjes.
Daarbij is hij wel verkeersmak hij kan heel netjes dressuren maar omdat hij zo stijf is in zn bovenlijn kan hij nu niet goed en lang nageven dit is een kwestie van trainen, springen doet hij ook leuk.
Je moet alle negatieve en postitieve punten op een lijstje schrijven ik wil daarbij wel helpen. En dan een minimunbod op stellen en dat met volwassen getuigen erbij aan de manege eigenaar voorleggen. Die wil hem alleen waarschijnlijk niet kwijt omdat hij het meeste geld opleverd dus ja dan wordt hij wat duurder.
Ik wil je best helpen met je lijst want dat is wel nodig en ik zal binnekort eens vragen of ik zn paspoort mag zien dan vertel ik het je wel daarna.

Succes met sparen en het gaat je lukken
kuss Annemarie

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:42

dank je wel annem!!!! ik zal morgen papier meenemen om alles op te schrijven! tot morgu

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:57

als ik het zo lees heeft de eigenaar een hele sterke troef in handen, eigenlijk wil hij hem niet verkopen, maar jij wilt hem graag.......... tja dan gaat men fantasieprijzen vragen
Wat ik me afvraag is of je niet beter je geld in een een andere pony kan steken, die dus niet van een manege is geweest en die te koop staat? Ik begrijp dat je helemaal verliefd op deze fjord bent, maar die manege-eigenaar probeert er zo wel een slaatje uit te slaan.
Ik heb Vera voor 1300 gekocht en daar zitten wel papieren bij en het is nog een merrie ook. Nou was ze behoorlijk verwaarloosd, maar dat zie je inmiddels niet meer
Ik vind die optie van alles even op papier zetten heel slim, ik heb uiteraard geen emotionele binding met die fjord, maar ik lees wel dat de eigenaar hier een slaatje uit wil slaan

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:35

Ik heb niet allens geleeze maar ik zou het egt anders gaan doen^^ ik wouw een wel pony koper die mensen wiste dat ik hem graag wouw dus voor 2000 kon k hem kopen thoen had ik iemand andres hem laten kopen en hij kreeg hem mee voor 750 nu was ik er gelukig mee;) naar 6 jaar hebben we hem verkocht maar hij staat gelukig bij kennise en kan hem zien waneer ik wil:D en er rijd nu een jongetje op van6/8 en di is er egt blij mee als ik hem zie rijden word ik wel blij dat die iemanan anders heeft die er gelukig mee is omdat ik te groot werd!!!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:38

ik zou het niet doen. ik ken wat mensen die fjorden verkopen. PB me als je het wilt weten!!

_Kelly
Berichten: 1068
Geregistreerd: 05-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:43

waarom hij? er zijn genoeg überlieve paarden! en als je hem perse wilt..wat ze al eerder zeiden op papier zetten!

aartlover
Berichten: 1625
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: preau :-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:48

ja er zijn idd heel veel lieve paarden maar meestal heb je 1 of meerdere ware paarden

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:09

marissa weet ik iedergeval dat ze niet boven de 2000 gaat betalen en als hij niet door de klinische keuring komt dat ze het dan ook niet doet
dat scheelt al een hoop gelukkig
we hebben vanmiddag een hele lijst zitten maken met min/negatieve punten dat waren er best veel eiglijk...maar goed toch hoop ik dat het lukt want ik gun marissa het heel erg en rutger ook wan tdie verdient beter dan dit

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:17

Erg he die manege-eigenaren.. Ik kende een meisje dat een manegepaard wilde kopen, in de 20, aan het einde van zijn latijn. Vroeger hadden ze hem, toen het een z-springer was, voor een paar tienduizenden euro;s laten verzekeren: voor een 24 jarige manegepaard vroegen ze 15.000 aangezien hij bij zijn overleden misschien wel 3 keer zoveel waard zou zijn.

Ik hoop dat je eruit komt!

MMMaaike

Berichten: 283
Geregistreerd: 10-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:00

Het is moeilijk maar hou je koppie erbij. Je bent zeer gehecht aan deze pony en dat is werkt natuurlijk bij de eigenaar in zijn voordeel. Ik weet nog wel van vroeger dat er voor manege pony's absurde bedragen werden gevraagd. De ouders van een meisje hadden gewoon ff 6.000 gulden neergeteld voor een simpele new forest pony!!!

Je zou ook nog aan de manege eigenaar kunnen voorstellen dat jij 2000,- voor de pony betaald maar dat de pony dan nog een aantal maanden gratis op de manege mag staan totdat jij eigen stalling hebt gevonden.

Hiske4
Berichten: 340
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Montfoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:18

Het is lastig, het is veel geld. Maar als je er echt gek op bent... Probeer te bedenken wat je ervoor over hebt en ga gewoon praten. Valt altijd te proberen. Succes...

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:39

veel te veel geld voor een fjord, er zijn nog vele andere leuke fjorden die op een lief baasje staan te wachten! En minder kosten, meer weten, pb mij maar

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 21:02

ik hou nu ook voorlopig m'n mond, tegen de tijd dat ik hem ga kopen overval ik hem gewoon, neem 1000 euro ofzo mee en kijk ik wel hoever ik kom.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:28

wat zeg je nou: meenemen?
je gaat toch niet 1000 meenemen naar de manege jij bent gek
dat moet je gewoon overstorten als jullie accord komen

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:19

Ik snap wel dat er aan jou wat emotionele waarde zit, maar dit is echt een absurd bedrag hoor
Dan kan je beter voor een goedkopere fjord gaan die met alles inorde is en netjes is aangereden, daar krijg je ook wel een band mee hoor