fjord kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:06

ik waarschijnlijk een fjord kopen (zie foto in mn profiel)
alleen gaat hij 2000 euro kosten!!! hij is niet gechipt(fout van de manege), heeft wel papieren is een ruin van ongeveer 10 jaar kan vrij weinig want het is een manegepony. waarschijnlijk vraagt de manegehouder er zoveel voor omdat hij ten eerste een geldwolf is en ten 2e is het een redelijk gebruikte manege pony en ik denk ook omdat hij weet dat ik hem graaaaaaag wil kopen. maar dit is natuurlijk veels te veel, maar hoe kan ik het beste afdingen ofzo? heeft iemand daar ervaring mee of tips?

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:10

wow das wel erg veel geld voor een 10 jarige fjord. ik zou eerst eens met hem/haar alleen om tafel gaan en dan eerst eens kijken of hij hem wel wil verkopen.

sommige vragen ook erg veel geld omdat ze het paard/pony niet willen verkopen. mocht hij hem wel willen verkopen, dan eens vragen wat hij er precies voor wil hebben en geen onrealisitisch bedrag van 2000,--.

als hij dan met een eerlijk antwoord komt, dan kun je verder onder handelen. je moet wel weten wat je er zelf voor wilt betalen natuurlijk, anders wordt het moeilijk onder handelen.

succes verder, laat je het wel ff weten.

izabella

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:23

Ja, je wil het waarschijnlijk niet horen, maar een 10-jarige ruin zonder chip die nog niet zoveel kan is echt geen 2000 euro waard.
Zou eerder rond de 1200 euro schatten.
Als je laat zien dat je hem heel graag wil, dan gaat er niet snel iets van de prijs af. Het beste kan je iemand laten onderhandelen die zich niet door gevoelens laat leiden.
Denk maar zo, er zijn niet veel mensen die dit bedrag voor dit paard neer zouden leggen, dus als je het wat hard speelt gaat er vast wel wat van de prijs af.
Succes!

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:29

dat wilde ik idd niet horen haha! maar ik wil hem zo graag, maar zoals je al zegt moet ik dat niet te veel laten blijken. iig kan ik hem pas na de zomervakantie kopen

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:33

Serieus zijn in je bod. Brave ruin van 10 jaar die wel aardig wat kan is hier vaak rond de 1800 euro (kunnen ze niet zoveel, dan wordt het natuurlijk goedkoper, bedoel 10 is niet jong, ook niet oud, maargoed). MAAR...deze is niet gechipt en dat is tegenwoordig wel verplicht (bij vervoer) dus zou er dan al gauw minder voor betalen, omdat je m nog moet laten chippen zodra je m vervoert.
Zou dus laag bieden (ook afhankelijk van hoeveel je hebt). Omhoog kun je altijd nog, omlaag niet. Verder inderdaad NIET aangeven dat je m dolgraag wil hebben, want als je dat aangeeft stijgt de prijs (en houd men sneller voet bij stuk).

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:36

dat is zoals de andere al zeggen echt veel te veel voor een ruin die niet gechipt is! wat mustang 2006 al zegt, ga rond de tafel zeggen en zeg je uiterste prijs. misschien komt hij je tegemoed

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:37

dat is echt veel te veel geld.
even heel realistisch gezien is hij dat gewoon "niet waard" in handelstermen.
Echter kan hij het voor de manege eigenaar zeker wel zijn... ik ken iemand die een manege paard wilde kopen en de vraagprijs was €5000!!!!!
reactie van de manege houder was "nee, dat is hij inderdaad niet waar, maar voor mij wel, want het is een ideaal manege paard en brengt zijn geld goed op".
Daar kun je het dan mee doen...
en zeker niet zeggen dat je hem graag wil, dan gaan ze zeker niet zakken!
chippen zou ik erbij eisen, evenals een keuring (als je hem voor dat geld koopt)
en bedenk maar zo: geef de eigenaar een "afkoelingsperiode". Asl hij voor zoveel geld te koop staat zal hij zeker niet zomaar verkocht worden. Laat maar eens blijken dat je geen haast hebt...

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:40

gewoon vragen waarom hij zo duur is. Eerlijk zijn Want dat is toch echt veel te duur! 1000 zouveel beter zijn!

Sabbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:53

Ik vind een 10 jarige ruin, manegepony, echt geen €2000,- waard. Maar ik neem aan dat er nog wel wat van de prijs af kan (anders wens ik je manege eigenaar veel succes met de verkoop).
Je zegt dat hij niet veel kan, hij is wel braaf, aardige leeftijd, het is een ruin (geen fokwaarde). Heeft hij verder nog iets bijzonders, wat is zijn afstammeling, kan hij goed lopen, of is het gewoon niets bijzonders? Ik denk dat ik, ervan uit gaant dat hij geen uitzonderlijke gangen heeft, € 1200,- (gechipped) voor over zou hebben. Pas op dat je niet te graag wilt kopen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 12:34

Wat een fantasieprijs Mag echt niet meer dan een Eurootje of 1100/1200 kosten en dan moet er nog een redelijk papier achter zitten ook.

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:11

hmm zo duur was Sun ook...
maar die heeft papier, en was 8

Charret

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:12

Zoals de rest al zegt is het absurt veel geld voor die pony. Maaaarrrrr, stel hij zegt 1500 euro dan is dat nog wel wat hoger maar wat heb je er zelf voor over?! Ik heb mijn Alies ook voor veel geld gekocht en er zullen mensen zijn die mij voor gek verklaren, maar dat kan me niks schelen. Ik heb de pony van me dromen, me beste maatje. Zij is nu onbetaalbaar. Dus kijk wat in je budget ligt en praat er een goed over. Neem inderdaad iemand mee die er geen emotie bij heeft. Scheelt al.

Succes meid.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:18

Goed nu zeggen wij wel dat het absurd is en dat is het ook, maar het is wel een vraagprijs...maw...als die man de gek vind, dan heeft ie dikke mazzel!!
Ik zou gewoon een bod doen beneden jou uiterste en dan desnoods oplopen aan bieden tot je uiterste en dan hopen dat die man akkoord gaat!

Succes!!

izabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:33

Sunshine1 schreef:
hmm zo duur was Sun ook...
maar die heeft papier, en was 8

En bovendien een merrie...

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:37

Ik vind dat echt veel te duur!!!

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 21:07

@ charret ja zo denk ik er eigenlijk ook wel over! 2000 euro is wel mn laatste en hoogste bod omdat ik dan echt mijn maatje koop maar het liefste zou ik er nog wat vanaf willen

Charret

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:08

Nou er wat vanaf kun je altijd proberen! Want zitten er toebehoren bij?

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 10:09

nope ik heb zelf al de spullen voor hem

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:38

Mijn mening: Veeeeelste veel geld....
Manegepony, dus al wat meer 'versleten' waarschijnlijk, ruin dus geen fokwaarde, loopt niet hoog in de sport.... Hij moet nog gechipt worden dus komt ook nog extra geld bovenop..

Afdingen is moeilijk, misschien dat je de eigenaar kan wijsmaken dat je hem niet koopt als hij zoveel geld vraagt, maar goed dan denkt die man misschien van 'Nou dan niet..' Of hem even wijsmaken dat 2000 veelste veel geld is, met prijzen komen die gemiddeld voor een 10 jarige ruin gevraagt worden etc..

Succes!

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:18

Mijn mening is ook veel te veel!!!

En hoe lang heeft hij in de lessen meegelopen?

Waarom verkoopt hij hem?

En wat al eerder gezegd is, wil niet te graag kopen, ga eerst eens op je gemak naar wat andere fjorden (of andere rassen) kijken.. en kijk eens wat de gemiddelde vraagprijs voor een 10-jarige fjordenruin is...

Sunshine1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:39

sorry idd ik was er met me hoofd niet bij...

ze is idd een merrie
ze was 4 ipv 8 toen ik haar kocht (ze is NU namelijk 8 )
en heeft goed papier

fjordnina

Re: fjord kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:02

Ik zou het er nooit voor neerleggen. zoals de anderen ook al zeggen, geen fokwaarde, niet gechipt, is meer versleten, waarschijnlijk minder goed aan de hulpen en hard in de mond. Op deze leeftijd zou zo'n dier al wat gepresteerd moeten (in de sport, op keuringen of afstammelingen) hebben om er uberhaupt zo'n bedrag voor te mogen vragen.

Hoe graag ik zo'n pony ook zou willen hebben, dit zou ik nooit doen.

Ter vergelijking:

Nina, gekocht als 7 jarige merrie V. Orsta M. Belinda MV. Helgas Jarl. Heeft een blauwe maandag voor de sulky gelopen en is dus beleerd voor de kar, goed beleerd onder het zadel en een 1 premie gehaald. Hier hebben we 3000 gulden, dus zo'n 1500 euro betaald.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:20

ik heb geen idee wie z'n ouders zijn, hij is een beetje hard in de mond maar luisterd supergoed naar beenhulpen. de reden van de verkoop is er niet, ik wil hem kopen

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:03

Denk er wel om dat prijzen van fjorden tegenwoordig iets hoger liggen dan een aantal jaar geleden...houd daar rekening mee!!! Vroeger betaalde je voor een leuke, brave, beleerde 3-8 jarige fjord 1400/1500 euro, tegenwoordig ligt dit bedraf op ca. 1800 euro.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 10:57

ja dat is idd wel zo. naja ik hoop er iets af te krijgen, na de zomervakantie ga ik hem kopen