[Verzameltopic] Fjorden In the Picture (Max 2 foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

[Verzameltopic] Fjorden In the Picture (Max 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:56

Ik heb Gepb't met Maya, en het was goed om een verzameltopic te starten!

Hier kan je een verhaaltje + 2 foto's van je Fjord plaatsen, meerdere foto's via link!

Ook al heb je meerdere paarden, er mogen écht maar 2 foto's geplaatst worden!

// edit Sjoert

Denk er ook aan: foto's niet groter dan 640 x 480.

SuperRoos

Re: [Verzameltopic] Fjorden In the Picture (Max 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:58

Nou dan zal ik maar eens beginnen met voorstellen

ik ben roos en ik ben 19 jaar oud
ik heb sinds valentijnsdag 2 jaar geleden een fjordje
figor is zijn naam en hij is nu zo'n 4,5 jaar oud, waarschijnlijk in november geboren
ben met hem begonnen met veel grondwerk en het (in)rijden ging daarna super (er was wat verwarring over zn leeftijd dus hij is vroeg bereden, maar alleen door een klein meisje dus niks aan de hand voro hem verder)
het rijden, ben er gewoon een keer op gesprongen met niks en hem gewoon laten lopen, dat ging allemaal super dus verder verliep het erg vlot
ik rij western met hem en doe veel parelli natural horsemanship
verder ben ik erg geinteresseerd in het rechtrichten enzo dus pak veel dressuuroefeningen erbij, figor staat ook voor de kar en verder doen we een beetje VD, sinds kort kan hij liggen en zitten op commando, zonder beloning van snoep of iets, heerlijk dus
wil hem nu gaan trainen om in de western echt wedstrijden te rijden
hij heeft veel capaciteiten, is echt lenig en kan zn hals perfect lang en laag dragen, zie daar dus geen problemen in en ga lekker aan het trainen
verder is het gewoon een allemansvriend, heerlijk niewgsierig en alles is mooi en prachtig
heb hem gekocht na een karakteranalyse, sonjabelgium (vorige eigenaresse) liet door mij een analyse van hem maken en ik was meteen verkocht, apart verhaal allemaal dus
had eigenlijk alleen een goede foto van zn hoofd gezien en ben toen naar zuid belgie gereden, daar aangekomen stond een klein ielig fjordje van 1.35 maar met een prachtig karakter, dus de gok gewaagd en inmiddels zit er een kleine 10 cm bij op denk ik, heb er nooit spijt van gehad
verhaaltje wordt een beetje lang dus zal overgaan naar de foto's

Afbeelding

Afbeelding
Lekker met niks rijden...

verder in linkjes

http://picserver.student.utwente.nl/i/CARFR7ZZB01
de foto waardoor ik vroeg of hij te koop was...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=F6REPSXZ
zwemmen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XASYXNVT
oude rijfoto
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8FKNYCZ3
koppie
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ICQDQVXA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EBBQAKX6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=88GW3H7B
met zadel
http://www.mijnalbum.nl/Foto=I3LR3B3C
liggen

haha wil alles wel laten zien maar staat ook in profiel
nou

rianne1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:15

Leuk zo'n topic!

Ik ben Rianne en 18 jaar oud, ongeveer 4 jaar geleden reed ik nog op een stal toen op een dag Joris de staleigenaar tegen me zei: ga je zaterdag mee dan gaan we een ezel halen.
Nou dat werd dus mijn fjordje die bij een handelaar vandaan komt.
Ik weet dus helaas ook niet wie haar ouders zijn.
Toen ik haar zag was ik meteen verkocht, ze zag er niet uit, nooit gewassen nooit wat aan staart of manen gedaan.
Sinds die dag ben ik haar gaan doen. Eerst laten wennen en wachten tot ze wat ouder was en toen inrijden. Dat ging best goed. Een half jaar later vertelde Joris me dat alle paarden van de manege verkocht zouden worden.
En toen waren mijn ouders zo lief om haar voor me te kopen!!
Inmiddels is ze al weer 6 jaar en is ze inmiddels een hele stoere fjord geworden. Ze is in die 4 jaar tijd ongeveer 9 cm gegroeid!
Ik rijd lekker veel met haar buiten en ook doen we aan dressuur en springen.
Nou hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:17

Ik ben Nathalie, 16 jaar
ik verzorg al zo'n 5.5 jaar Iris,
fjordenmerrie van 18 jaar, moeder van 3 veulens.
Ik rij vooral recratief met haar, soms is springen, soms is serieuze dressuur.
wedstrijden is niets voor ons, veel te serieus
wat we allebei het liefste doen is over de ruiterpaden crossen of lekker pootje baden/zwemmen in de zomer.

Afbeelding
Dit was met het jublieum vorig jaar, we deden mee aan concour d'elegance en werden 3e met onze barbieoutfit

Afbeelding
Tja, we vinden elkaar best lief geloof ik

http://img68.imageshack.us/img68/3728/v ... 8fq6uh.gif
en soms hebben we ook wat miscommunicaties waardoor er grappige filmpjes komen

Als je meer wilt weten, mijn pm-knopje staat er altijd

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:20

je mag ook reageren hier toch anders moet t maar verwijderd worden

rianne, leuk dat je ouders dr toen voor je gekocht hebben, leuk beessie, gaaf zo die dikke donkere voorpluk

medousa, geweldig pakje heeft ze aan
die 2e foto is ook erg lief
en het filmpje *proest* hahaha supe, niet erg zeer gedaan hoop ik?
heb je hem ook in groot formaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:31

Nou, ik dan ook maar ff:

Hi, Marjolein 31 jaar oud, reeds een jaar of 13 in het bezit van scheurmonster Douwe ( Eduard), ruintje, 1.35 ( gekrompen, echt)
Dook ( Douwe) is nu 22, althans dat wordt ie 1 juni, en is nog steeds zo gek als vroegah
Hij is uitmuntend in voor de wagen lopen, dan is ie op zijn liefst, maar onder de man moet je gewoon met hem overweg kunnen gaan.
maar dat weten jullie als fjordenbezitters wel

We blinken nergens in uit, springen en dressuur heeft ons niet enorm geboeid, we hebben een keer een oefenmarathon gedaan, was gaaf.
Het enige waar we bloedjeserieus in zijn is ringsteken , hahaha, maar das ook maar een keer per jaar, haha ( zie profiel)

Nou, zal er ook ff twee bij doen:

http://img379.imageshack.us/img379/8851 ... koo6je.jpg

oh oh, allebei nog zo jong en onbezonnen... ( foto is zeker 12 jaar oud)

en nu:

Afbeelding

Gr Marjolein!
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 24-05-06 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto 1 is te groot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:43

Leuke fjordjes allemaal!
zonder iets rijden is echt heel leuk
Ow Rianne ook zon mooie donkere voorpluk
en Medousa ik heb jou nog als barbie op de foto gezet! ik was het vrouw zoekt boer meisje geen idee of je me nog herinnert

Nou doe ik hier nog wel even gezellig mee hoor
Ik heb [***] 15 juli 2004 gekocht en sinds 25 september 2004 is ie ook echt bij mij. Hij komt uit Venlo en stond daar met mama, volle broer, vol zusje en half zusje. Hij had het daar echt supergoed. Daar is ie zadelmak gemaakt met vooral goed het gas er op
Ze hebben hem toen naar Rotterdam gebracht en in het begin was het nogal rodeo en aan elkaar wennen, maar door iedere week les en veel saampjes doen is onze band steeds groter en groter geworden
We rijden geen wedstrijden want dat vind ik niet leuk, maar thuis oefenen we best fanatiek dressuur. [***] is heel leergierig en als ie eenmaal wat doorheeft gaat ie er helemaal voor. Vooral als je hem dan de hemel inprijst
verder oefen ik beetje met springen (want vind ik eng ) doen we buiten wandelen en weleens een stapritje langs de A13 en beetje VD is ook altijd leuk. ooit wil ik hem nog voor de kar zetten

[***] zn vader is Lenngard, mnv is Tunar. En hij is lief, eigenwijs, dol op eten, dol op werken en soms ontzettend lui. Ownee, levensgenieten bedoel ik

Afbeelding

Afbeelding

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:47

Oh leuk foto's

Ik zal ook even wat over mezelf vertellen. Ik ben martina 25 jaar en in het bezit van Ulljon. Hij is 7 jaar en een ruin. Vader is Fjelljon. Ik rijd met hem dressuur en af en toe springen. We starten nu L1 met 7 winstpunten. Ik heb hem in oktober 3 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:49

Alowa

Ik ben Hedwig, 14 jaar oud en ik ben in bezit van een 4 jarige fjordenmerrie Yinka. Helaas is ze op dit moment kreupel en moet ik elke dag stapppen en afspuiten. Voor de rest is ze super

Pak me dan, als je kan
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:50

Ulljon is leukkk
en ik hoop dat Yinka snel weer beter is

Wilt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:59

Vjell is ook een kanjer hoor

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:03

Ik ook maar ff dan

Ik ben Stephanie, ben 16 jaar, en Ninla is nu zo'n 2.5 jaar van mij!

Eigelijk was het niet de bedoeling om thuis te komen met een fjord, maar aangezien het zo goed klikte tussen ons is ze meteen mee naar huis gekomen

Ze was erg verwaarloosd en zag er niet uit.
Ze is mega veranderd, en kan haar echt nooit meer missen! We zijn nu druk aan het trainen voor onze wedstrijden die we binnenkort gaan starten

Afbeelding

Afbeelding

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:06

Jemig... ik kan hier niet even snel iets van Taco plaatsen hoor

Maar het hele verhaal staat in mijn profiel

Laat ik in het kort maar zeggen dat ik Taco gekregen heb omdat ik echt tot aan de grond zat, mijn vader vond dat het tijd werd dat voor mij de zon weer ging schijnen en toen heb ik mijn eigen gele zonnetje gekregen.
Woorden kunnen niet beschrijven wat hij voor mij betekend

Afbeelding
Afbeelding

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:08

Goededag

Ik ben Steffie en ik ben 16 jaar. Klaartje is een 11 jarige fjord.
Haar Vader is Gardar en haar opa is Tunar.
Ik rijd voornamelijk dressuur met Klaartje. Regelmatig gaan samen de bossen in.
Of maken we een sprongetje. Zelf ben ik niet zo'n held meer in springen dus springt een vriendin van mij vaak met Klaartje.
Ook kent Klaar wat oefeningen van het vrijheidsdressuur.
Maar ik heb het geduld er niet voor om haar meer te leren

Afbeelding

Afbeelding

Zazoutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:16

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:18

Afbeelding

Dit is mijn fjord Viking,13 mei is hij 6 jaar geworden,ik heb hem vanaf dat hij anderhalf jaar oud was.
Ik heb hem zelf beleerd,onder het zadel als voor de wagen.
Ik men wedstrijden,dressuur en vaardigheid,ik men nu bijna een jaar en gaat al L starten aanstaande zondag.

Ik rij verder dressuur onder het zadel met hem en rij heel veel buiten[vind ik veel leuker ]

Zijn vader is Hayo en ik ga dit jaar alle verichtingsproeven rijden met hem voor het stamboek,kijken of hij prestatie kan worden

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:20

@Superroos:
Ja heb hem ook nog ergens in het groot op internet staan, moet je wel quicktime voor hebben.
pm je hem wel als ik hem heb gevonden

@Vjellko:
Heb je een foto van jezelf toen je verkleed was??
kan me je zo snel niet herinneren

Wat een mooie fjorden allemaal zeg!!
Jeetje Yinka, vervelend dat ze kreupel is, hoe kwam het??
Moet je nog lang stappen + afspuiten?

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:37

ik ben kimberly ben 14 jaar en verzorg victor vanaf oktober 2004. zou echt niet meer zonder hem kunnen. hij is 6 jaar zijn vader is Larsto. het is echt een schat van een paard alleen kan hij ook echt vervelend zijn. voor meer informatie over hem moet je maar in mijn profiel kijken.
Afbeelding
Afbeelding

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:54

mooie fjorden allemaal

Ik vertel dan ook maar even een verhaaltje over mijn verzorgfjorden
Ik verzorg ze nu ongeveer 7maand
Het zijn moeder Raisa en dochter Felja (leeftijd en afstammeling weet ik zo niet Zou ik een keer in de papieren moeten kijken)
Het zijn echte knuffelpony's Felja loopt soms als een hondje achter me aan Alleen heeft ze iets last van zomerexceem en heeft ze een tijdje terug last gehad van hoefbevangenheid Maar daar merk je niks meer van
Ze hebben zo ook hun streken En kunnen onwijs goed springen
Hier een paar foto's

2 pony's uit de regen Links Felja en rechts Raisa
Afbeelding

samen eten wat ze het liefst doen Weer links Felja en rechts Raisa
Afbeelding

Hier een paar links:
Felja na een wasbeurt
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HCVA7YGD

Raisa aan het flemen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UALROUXC

Felja
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KNF47HYS

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:24

Wat leuk, zo'n topic!

@ SuperRoos: Wat heb jij een heerlijke fjord om te zien zeg!!

Ik zal mezelf dan ook nog even voorstellen...
Ik ben Sabine, 20 jaar oud alweer, en in het bezit van twee fjordenbeesten. Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik, nadat ik al 4 jaar niet meer gereden had, mijn bijna 10 jarige merrie Ravina (OrstaxBrusvein) gekocht. Ze is het enige paard wat ik toendertijd bekeken heb, en ik was meteen verkocht. Voordat ik haar kocht heeft ze vooral voor de kar gestaan, en werd ze bereden door een jong meisje. We zijn op dit moment nog steeds bezig met de basis van de dressuur, wat de ene dag beter gaat dan de andere. Als alles een beetje meezit wil ik haar volgend jaar laten dekken door fjordenbink Ismo.

Mijn knappe meisje
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LHPPPWAY

Ondertussen weer bijna 2 maanden geleden hebben hebben we er een bijna 2 jarig hengstje bijgekocht; Arin (BriggenxInco). We hebben hem bij zijn fokker vandaan, waar we ook Ravina gekocht hebben. Hij stond toen we hem kochten al een tijdje alleen, omdat hij de enige hengst op de stoeterij was. En hij was dus ook nog al asociaal, veel stijgeren, en bijten. Nu staat hij lekker in de opfok bij zijn paardenvriendjes, en hij is een echte knuffelkont geworden!

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CZX3SD3V

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:33

Ik heb het geluk dat ik 3 Fjordjes heb momenteel

Marga M-255 van 14 jaar (03-05-1992) Zij is een Sebastian x Ingmar (v. Haugeblakken) x Holunder x Oswin

Ullwinn 19990396 van bijna 7 jaar (01-06-1999) Hij is een Halldor x Marga (v. Sebastian) x Haugeblakken x Holunder

Caylinn Mae van 5 dagen (19-05-2006) Zij is een Stedjeblakken x Marga (v. Sebastian) x Haugeblakken x Holunder

Marga en Caylinn Mae
Afbeelding

Ullwinn (foto van vorig jaar)
Afbeelding

Meer info en foto's staan in mijn profiel en op mijn website http://members.home.nl/a.p.de.groot

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:44

@ Yinka heeft aan haar voorbenen schieffels, de ene is best groot en aan dat been is ze kreupel,ik moet 2 weken stappen en afspuiten en kijken of de schieffel telkens warm wordt, zoja moet er foto's gemaakt en dan kan er uit komen dat ze een gebrokken griffelbeentje heeft.

@ Sabbel Ik vind jou fjorden zo gaaf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:55

oeh wat een leukerds allemaal
Arin is echt zoet zeg

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:05

Ik ook maar even:

Ik ben Samantha bijna 20 jaar oud en nu bijna twee jaar in het bezit van de liefste fjord. Ik wilde alles hebben behalve een fjord.... ja waarom de keuze was om Niek te gaan bekijken weet ik niet eens meer, maar toen ik daar vandaan kwam wist ik het zeker deze Fjord moet ik echt hebben. Niek heeft bij zijn oude eigenaar z1 gelopen, maar wegens de geboorte van haar dochter heeft ze Niek verkocht. Zelf heb ik eerst weer mijn angst moeten overwinnen, want ik heb veel ongelukkige klappers gemaakt met mijn vorige paard dat ik dus eigenlijk niet meer durft te rijden. Maar nu is dat weer helemaal goed gekomen. Sinds september 2005 zijn we ook gaan lessen en zo nu en dan hebben we een wedstrijdje.

Niek zijn vaders is Arin.

Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v253/ ... d27192.jpg
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 25-05-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tweede foto = te groot.

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:35

Natilie, 22-05-1993, v Halstor, m Irma, vv Astron, vm Brusvein

Ik heb Natilie sinds 26 augustus 2004. Ze was toen al wel 11 maar kon bijn niks... Ze werd als een soort grasmaaier geweest. IK ben toen met haar heel erg aan de gang gegaan.
Nu gaat alles super en kan ik met haar een B-dresuurproefje rijden en rond de 70 cm springen.

Afbeelding
Ik kan Natilie dus 200% vertrouwen
Afbeelding
Sta foto