Er kwam toen begin dit jaar een knappe fjordenmerrie op mijn pad, al voor de 3e keer sinds 4,5 jaar. Helaas werd ze afgekeurd, maar ik besloot het ook te laten zoals het was. En toen kwam daar Tara. Ik was eigenlijk niet op zoek naar een brunblakk, want ik wilde heel graag een rodblakke of gulblakke merrie. Maar toch stal ze mijn hart. Die 'kleurtjesdroom', zou ik later wel waarmaken. Op een weekje was alles geregeld en kwam ze onze kant op. En toen werd 1,5 maand later Unola geboren. De vriendin die me ook aan Tara hielp stuurde me nog 'je gulblakke meisje is geboren'. Ik grapte toen nog dat er eigenlijk een hengst in zat die ik eigenlijk niet wilde. Maar ze bleef toch in mijn hoofd zitten. Dus 3 dagen na de geboorte toch maar gestuurd dat ze gereserveerd mocht worden.
Op de eerst verjaardag van mijn lieve Tara meisje hebben we Unola ontmoet. Zo bijzonder dat ik bij haar hetzelfde gevoel kreeg als ik toen bij Tara had. Ook hier weer het verhaaltje 'als iets moet zijn..', want ik wilde ook geen brunblakk.
En zo werd onze familie dit jaar uitgebreid met niet 1 maar 2 fjordenmeisjes. Mijn hart in overvloed van liefde voor hun, wetende dat zij nooit weg moeten gaan geeft mij rust in het koppie. Dus hier stel ik jullie met veel liefde en trots mijn fjordenfamilie voor!
Abel
24/05/2013
Alm Glimt x Wolly (v. Anton)

Tara
07/05/2022
Kamillas Tord x Wundy (v. Tunar)

Unola van Stal Happy
14/04/2023
Jakobgardens Junar x Inola (v. Hermansen)