Dekens met nek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Dekens met nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 16:13

Heyhi

Dit gaat over een deken met nek omdoen bij een fjord met een manenkam.

Verhaaltje;
Ik heb mijn fjord al 4 jaar, en ben echt trots op zijn manenkam. Recht omhoog niet te dik en super mooi.

Nu word hij wel intensief gereden, en is dus vaak nat. Scheerapparaat eroverheen binnenkort dus.

Eerst gaan we kijken of hij een patroon kan hebben, waarbij zijn nek grotendeels nog behaard is. Maar omdat hij hier snel zweet ben ik er bang voor dat het te warm word.

Maar omdat het zo ontzettend koud gaat worden moet hij dan waarschijnlijk een nek om van zijn deken.

Ik die dan meteen het probleem dat zijn manenkam platgedrukt word en of scheef gaat staan

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom!!

Afbeelding

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Dekens met nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:24

Ik heb vorig jaar m’n fjord volledig geschoren en geen hals gebruikt. Ze had het echt niet koud hoor. Het groeit dan alleen iets sneller weer aan bij de hals.

Maar woon je niet in Nederland, omdat je zegt dat het zo ontzettend koud gaat worden? Want de Nederlandse winters zijn natuurlijk niet echt koud voor een fjord.

Bolle94
Berichten: 57
Geregistreerd: 28-04-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 19:08

Selina schreef:
Ik heb vorig jaar m’n fjord volledig geschoren en geen hals gebruikt. Ze had het echt niet koud hoor. Het groeit dan alleen iets sneller weer aan bij de hals.

Maar woon je niet in Nederland, omdat je zegt dat het zo ontzettend koud gaat worden? Want de Nederlandse winters zijn natuurlijk niet echt koud voor een fjord.


Bedankt voor het andwoord!

Nee ik woon idd in Nederland, maar geloof het of niet mijn fjord is een koukleun.. hij staat nu onder een 50 gr deken met 15 graden ogv.

Maar hoop dat t zoals je zegt gwn sneller aangroeit en hij het niet koud krijgt :)

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:13

Hier scheren we ook al een aantal jaar en gebruiken we ook geen hals :n De meeste mensen die ik ken doen dat ook zonder hals.

Ik zou het gewoon eerst onder proberen. Mocht hij het koud krijgen kan je altijd nog kijken naar een hals, maar dat lijkt me sterk bij een Fjord eerlijk gezegd

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:17

Ik scheer mijn pony's al jaren en heb nog nooit een halsdeken gebruikt. Ze staan 24/7 buiten met schuilmogelijkheden

Flubberboot

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Dekens met nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:20

Hier scheren we ze ook en gebruiken wij geen hals. Nooit gehad dat een paard het dan ineens koud had oid.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:22

Bolle94 schreef:
Nee ik woon idd in Nederland, maar geloof het of niet mijn fjord is een koukleun.. hij staat nu onder een 50 gr deken met 15 graden ogv.

Maar hoop dat t zoals je zegt gwn sneller aangroeit en hij het niet koud krijgt :)

Dit vind ik geen koukleum :o
Ik zou ook gewoon scheren en zonder hals laten staan. En wie weet een 0 grams hals voor de echt koude natte dagen?
Daarnaast, als het echt wel een koukleum is dan is het gewoon zo. Dan wel een dikke hals om, dan maar geen mooie boog. De wereld vergaat dan niet.