Ze heet Pytrik, een Merrie, geboren op 25 Mei 2019 in Friesland.
In Juli ga ik haar voor het eerst echt zien, daar kan ik niet op wachten om eerlijk te zijn.
Als er dan een klik is, heb ik met de eigenaresse afgesproken om nog een keer te komen, en dan pas de keuze te maken.
Pytrik heeft een kolletje, wat voor Fjordenpaarden een No Go is, daarom kan ze geen merrie worden waarmee gefokt word, omdat het een grote kans is dat het kolletje ook bij de volgende gefokte fjorden zichtbaar zal worden.
Hoe ik haar heb gevonden is ook een verhaal apart. Ik heb ooit bij de Maartenshoeve als vrijwilligster gewerkt. In die tijd kwam Twister ineens op stal daar. Daar was ik meteen dol op, gekke streken en een mega knappe fjord. Daar is mijn Fjordenliefde ook door ontstaan. Ik wilde ook zo'n Fjord als Twister. Maar dit is een halfzusje van Twister, en toch een super mooie bouw en een lief hoofdje.
Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe groot ze gaat worden, aangezien de eigenaresse zegt dat het een grote Fjord word.

Wat vinden jullie van haar? Ik vind persoonlijk de naam Pytrik niet zo mooi voor haar, hebben jullie suggesties?