Maya is 4 jaar oud en ze heeft echt wel een karakter! Ze is nu al toch bijna een jaartje zadelmak (vorige eigenaar!) en ze is erg koppig tijdens het rijden. Ze neemt haar bit nogal gemakkelijk vast en spant haar onderhals op en ja dan is ze weg.. Ik heb al super hard mijn best gedaan om haar door deze periode te krijgen maar het lukt eigenlijk echt niet. Ja, haar door iemand laten rijden met echt al veel ervaring hebben we gedaan maar dat werkt niet omdat als ik terug op haar rijd weet ze dat ik nog niet zoveel ervaring heb als die andere ruiter. Haar verleden is ook niet zo super, al meerdere keren verhuisd, verschillende eigenaars, geen aandacht (wat ze echt nodig heeft!). Ik doe ook grondwerk met haar en ga beginnen met parelli, is dit een goed idee? Grondwerk doet ze opzich wel goed maar ze blijft echt dominant en als ze iets niet leuk vindt laat ze dat ook wel merken en gaat ze niet meewerken.. Ik ben een beetje hopeloos, ik geef wel echt niet snel op! Ik zou later graag jumpings met der rijden omdat ze echt wel springtalent heeft en dit ook graag doet
Maar natuurlijk moet haar dressuur wel eerst goed zijn dus heeft iemand wat tips voor me? Als je jouw fjordje hier in herkent meld u dan zeker 
Alvast bedankt