Welke deken gebruiken jullie? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Welke deken gebruiken jullie? 

marleen_a_a schreef:Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Ik vraag me dit al zo lang af en het paard dat ik nu heb gekocht kreeg ook een vliegendeken mee. Zelf lijkt het mij vreselijk voor ze , die muggen kruipen er toch ook gewoon onder en dan kan een paard hem nog niet weg slaag ook ....
Niet als commentaar bedoelt he !
Free2 schreef:Bucas Buzz-Off? Ik heb zelf geen vliegendeken maar wel een winterdeken van Bucas en die gaat nu al lang mee, zijn fijne dekens.
http://www.agradi.nl/bucas-buzz-off-ful ... tAodryoAfA
Ka_tje schreef:Free2 schreef:Bucas Buzz-Off? Ik heb zelf geen vliegendeken maar wel een winterdeken van Bucas en die gaat nu al lang mee, zijn fijne dekens.
Bucas is niet zo interessant voor paarden met een hele brede hals. Dan is horseware beter.

Ka_tje schreef:Free2 schreef:Bucas Buzz-Off? Ik heb zelf geen vliegendeken maar wel een winterdeken van Bucas en die gaat nu al lang mee, zijn fijne dekens.
Bucas is niet zo interessant voor paarden met een hele brede hals. Dan is horseware beter.

marleen_a_a schreef:Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Ik vraag me dit al zo lang af en het paard dat ik nu heb gekocht kreeg ook een vliegendeken mee. Zelf lijkt het mij vreselijk voor ze , die muggen kruipen er toch ook gewoon onder en dan kan een paard hem nog niet weg slaag ook ....

canisia schreef:marleen_a_a schreef:Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Het wisselt erg per locatie, per paard en in hoeverre je paard buiten staat.
Ik woon dicht bij de kust, waardoor je over het algemeen veel minder steekbeesten hebt, maar helaas staat de tuin van de buren vol met fruitbomen waar veel insecten op afkomen. Overdag is er niks aan de hand, maar momenteel worden ze vanaf 19.00/20.00u 's avonds helemaal gek van de steekbeestjes, beginnen naar alle kanten te meppen en te ijsberen langs het hek. Dan heb je keuze of binnen zetten, of vliegendeken op en ze lekker buiten laten. Ze staan 24u buiten met inloop stallen en nu dus met continue vliegendekens op. Het is even niet anders. De rest van het jaar staan ze in hun nakie, dus ja ach.
Gewoon goed per situatie aankijken. Gaat je paard ineens veel schuren aan zijn staart/manen, staat die bepaalde momenten van de dag zich helemaal gek te slaan en zwiepen van irritatie, dan is het fijner voor ze met deken op. Heeft je paard nergens last van, dan hoeft die ook niks op
Blon_D schreef:marleen_a_a schreef:Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Ik gebruik deze nu nog niet maar mijn paarden staan in een eikenbos. aankomende zomer stikt het daar van de steekvliegen. De muggen zijn er ook maar daar van gaan mijn paarden niet de hele dag rennen. een zwerm steekvliegen wel.