[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:53

Mijn lijstje is ook kort hoor Iris :)
1x simpel hoofdstel van de decathlon
1x barefoot bitloos hoofdstel

En voor Vlekje gewoon 1 simpel van de decathlon en een menhoofdstel, wat we niet gebruiken :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:04

Ik heb denk ik 15/16 hoofdstellen :x

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:08

Voor 2 paardjes? _/-\o_

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:23

Lieve Hepsi.

Zou niet weten op het moment of Hero druk is te druk aan het klussen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:32

Is het behang nog goed gekomen Marcella? :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:44

s_v schreef:
Voor 2 paardjes? _/-\o_


Uiteraard :)) en de een rijd ik bijna nooit op O:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:56

Haha, heerlijk, nu krijg ik zin om mijn decathlon exemplaartje toch te gaan upgraden tegen de tijd dat ik weer mag rijden :o Maar eerst dat dekje kopen en de kaptoom gaan gebruiken, ik hoop dat hij er snel is, want hij is echt heel mooi, cognac kleurig, volgens mij gaat Jules daar zo mooi en stoer mee staan :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:01

sanso schreef:
s_v schreef:
Voor 2 paardjes? _/-\o_


Uiteraard :)) en de een rijd ik bijna nooit op O:)


Je hebt er toevallig geen die je wil verkopen ofzo trouwens? O:)
Mijn vriend vind het leuker als ik tweedehands spullen koop, haha :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:59

Ik heb nog een hele zooi oude hoofdstellen/hoofdstel onderdelen liggen hier. Moet even kijken wat precies, mag weg voor klein prijsje.
Heb ook nog een heel chique premiera hoofdstel met WWhipique frontriem. Mag voor €70 weg. Nieuw samen iets van 130 en heb hem welgeteld 2 keer gebruikt _O-

Ik heb ook nog een hoofdstel in spijkerstof met cognac. Best vet ding, nergens meer te vinden maar gebruik hem echt nooit. Ben nog aan het twijfelen of ik hem houd of verkoop :+

Edit:
Deze, niet goed afgesteld maar dan heb je een beeld haha
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sanso op 01-02-18 16:04, in het totaal 2 keer bewerkt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maat full

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:06

s_v schreef:
Is het behang nog goed gekomen Marcella? :)

Ja daar ben ik klaar mee omg dat laatste stukje van de woonkamer wat een rotwerk. Ben nu aan het schuren en een beetje wit aan het uitslaan van de stof.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:42

Fijn dat ik niet de enige ben met te veel hoofdstellen voor m'n fjord := Volgens mij heb ik er iets van 9 ofzo :')

Ik kreeg een hoofdstel bij mijn Freemax zadel en ik dacht ja wat heb ik eraan, ik rij bitloos. Tot ik hier op bokt een sidepull neusriem tegen kwam die er echt perfect bij past voor een tientje! Dus nu heb ik er weer een bij :')
Afbeelding

Winnie was vandaag heerlijk blij en vrolijk <3 Onze bak is zo nat dat ik gewoon buiten op de dijk ga longeren, dat vindt ze super leuk, lekker de dijk op galopperen. Lekker gek doen, rennen, springen en bokken aan de longeerlijn :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:57

Hhhm, beide niet zo m'n ding sanso, al vind ik die in spijkerstof wel iets hebben, ben meer opzoek naar een eenvoudig zwart model, met een gebogen frontriem, dat vind ik chique staan :D

Heef er iemand ervaring met de hoofdstellen van de EJ? Ik vind dit wel een mooie:
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... _3955.html

Wat leuk dat Winnie zo vrolijk en enthousiast was :D
Zo los op de dijk het veld (edit; wat typ ik toch, wij hebben helemaal geen dijk hier :') ) longeren durf ik echt nog niet met Jules, meestal is hij heel flink aan de longe, maar als hij zijn dagje niet heeft (of ikke niet) dan durft hij zich soms sterk te maken en los te trekken.. Daarom heb ik ook een kaptoom gekocht, kan ik iets meer inwerken op zijn neus, zonder dat er een bit in hoeft :)

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:09

Ik heb 2 hoofdstellen van de EJ. Erg fijn!

Waar je wel op moet letten; of de bakstukken gelijk zijn.
Ik heb dus n periode gereden met scheve bakstukken (wel hetzelfde gaatje). En maar zoeken waar dat protest vandaan kwam...
EJ heeft het wel netjes opgelost door 2 nieuwe bakstukken op te sturen +:)+

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:23

Ohhh hij staat zo goed bij ponielief <3
Zo jammer dat hij zich eigen niet schoon kan houden :=

Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:13

Oh, staat heel leuk inderdaad <3
Mooi in zijn eenvoud, zonder al te veel poespas, lekker simpel, ik houd er wel van :j

Ik zit serieus te twijfelen om het EJ hoofdstel te gaan halen binnenkort, maar ik mag echt niet nog meer paardenspullen kopen van mezelf deze maand... Kaptoom was al 80, dekje wordt straks weer tegen de 30 en dan wil ik daar nog het bijpassende halster bij en dan wil ik deze maand ook nog een zadelkast maken(kan het hout gelukkig van ecocheques betalen, scheelt weer veel, want ik weet nog altijd niet waar je een geldboompje kan vinden of zo'n ezeltje dat centjes uitpoept...), tikt aardig door zo :$ :x
Misschien moet ik een valentijnscadeutje scoren bij vriendlief ofzo,ook al doen wij helemaal net aan Valentijn O:)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:17

Ik ken het, maar als ik iets wil koop ik het toch echt :o werk fulltime dus dan mag het ook wel, en vriendlief houd mij niet tegen dan, die mag ook alles kopen wat hij wilt. Werkt ook fulltime :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:30

Haha, ik werk ook fulltime en koop normaal vind vriendlief het ook niet erg als ik iets koop hoor. Leven moet leuk zijn he, je werkt niet voor niks :j Al willen wij wel graag nog goed sparen, want binnen dit en 5 jaar, komt er voor ons een hele grote investering aan (boerderij overnemen = veel centjes nodig }:0 ) ...
En ook niet heel onbelangrijk, wij trouwen deze zomer, en daar moet ook voor 'gespaard' worden, want trouwen is mega leuk, maar kost ook veel centjes ^&+

En, ik heb ook nog niet zo lang een paard, vriend was er al langer dan paard, dus die moet er gewoon nog even aan wennen dat ik 'perongeluk' een dure hobby heb gekozen haha :D

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:36

s_v schreef:
Haha, ik werk ook fulltime en koop normaal vind vriendlief het ook niet erg als ik iets koop hoor. Leven moet leuk zijn he, je werkt niet voor niks :j Al willen wij wel graag nog goed sparen, want binnen dit en 5 jaar, komt er voor ons een hele grote investering aan (boerderij overnemen = veel centjes nodig }:0 ) ...
En ook niet heel onbelangrijk, wij trouwen deze zomer, en daar moet ook voor 'gespaard' worden, want trouwen is mega leuk, maar kost ook veel centjes ^&+

En, ik heb ook nog niet zo lang een paard, vriend was er al langer dan paard, dus die moet er gewoon nog even aan wennen dat ik 'perongeluk' een dure hobby heb gekozen haha :D



Hahah ja dat ken ik. Toen ik mijn man leerde kennen had ik al in geen jaren een paard aangeraakt. Toen waren we 7 jaar samen en kwam Bente dus ik ging weer full-on paardenmeisje..
Hij geint wel eens dat als hij dit had geweten voordat hij me leerde kennen hij nooit met me uit zou zijn gegaan }>
Hij heeft niets met paarden maar Bente vind hij wel leuk

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:37

Oh toffe plannen zeg! Dan begrijp ik het wel ja, boerderij en bruiloft hebben toch net iets meer prioriteit als een dekje en hoofdstel :Y)

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:00

s_v schreef:
longeren durf ik echt nog niet met Jules, meestal is hij heel flink aan de longe, maar als hij zijn dagje niet heeft (of ikke niet) dan durft hij zich soms sterk te maken en los te trekken.. Daarom heb ik ook een kaptoom gekocht, kan ik iets meer inwerken op zijn neus, zonder dat er een bit in hoeft :)

Ben kampioen skiën achter die van mij. :')

Zodra mijn beveiliger pas binnen is ga ik regelmatig gebroken dienst werken.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:04

Ik ook Marcella, heb longeren maar opgegeven :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:10

Haha, dan valt het bij de mijne gelukkig nog mee! Bij mij weet hij dat hij het eigenlijk niet moet proberen en als ik de wei afzet, doet hij het eigenlijk niet meer (* roept niet te hard O:) *). Maar toen mijn zus 'm int begin aan de longe nam, omdat ik zelf niet kon met mijn rug, deed hij het zelfs in een afgezette wei, de draak!

Inderdaad, veel leuke plannen, die prioriteit hebben boven dekjes en hoofdstellen, maar dekjes en hoofdstellen zijn ook leuk en soms moet je jezelf verwennen :j !

Haha Von, ik had een shetlander, en toe ik praatte over paarden die naar hier zouden verhuizen, vond hij dat gelijk prima (hij had gedacht dat het bij 1 shetje zou blijven :o ) toen ik zei dat ik er een 'grote' bij wilde, moest ik toch iets meer overtuigingskracht gebruiken. Maar stiekem is hij ook dol op ze alletwee hoor, als het maar niet te veel geld kost :P

Marcella

Berichten: 36757
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:19

sanso schreef:
Ik ook Marcella, heb longeren maar opgegeven :')

Heel veel oefenen en streng blijven.

Kan nu tegenwoordig met en zonder longeerlijn longeren (hele bak of op een cirkel).

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:59

Oh ze kunnen het zeker ook, alleen ik vind er zelf ook niks aan. Word duizelig van zelf de rondjes draaien, en dan vooral in stap en galop