Ik wil misschien volgens jaar als de mogelijkheid er is met mijn fjord naar de fjorden keuring. Moet ik ergens lid van zijn? Aan welke eisen moet ik voldoen? Aan welke eisen moet mijn merrie voldoen? Hoe zit dat met een paspoort? Welke entingen moet ze hebben? Hoe zou ik haar moeten voorbrengen?
En misschien dat jullie wat meer informatie hebben voor me?
Je moet lid zijn van het fjordenstamboek. Ook moet je merrie op jou naam staan bij het stamboek. (staat ook allemaal op hun site). Je merrie moet DNA getest zijn. (kan je zien in je paspoort). Je merrie moet wel al een fjordenpaspoort hebben geloof ik. Ze moet de standaard inentingen hebben tegen influenza en die moet elk jaar herhaald worden. (info bij een DA) Voorbrengen is lastig uit te leggen hoe en wat staat uitgelegd op de site van het stamboek
ukie
Geplaatst: 19-09-13 11:57
Jodi93 schreef:
Je moet lid zijn van het fjordenstamboek. Ook moet je merrie op jou naam staan bij het stamboek. (staat ook allemaal op hun site).
entingen is hier nog nooit op gecontroleerd. mijne is niet geent en ken dr nog wel een aantal die dat niet doen. lid zijn, paard op naam hebben, dna getest. dan kun je naar de keuring