manen weer kort knippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl4

manen weer kort knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 11:28

hoi, ik heb bij m'n fjord geprobeerd de manen lang te laten hangen/groeien. Was gewoon nieuwsierig hoe dat zou staan.
Maar heb het nu gezien en tis niet mijn ding, persoonlijk vind ik kort mooier.
Nu wou ik het weer kortknippen alleen is het door het gewicht van toen het nog lang was, gigantisch naar rechts gaan hangen... iemand tips/ervaring op de manen weer mooi rechtop te krijgen?

Amado7

Re: manen weer kort knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:04

Als je je knipt gaan ze vanzelf weer rechtopstaan.

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:08

gewoon weer knippen, dan moet het als het goed is vanzelf weer goed gaan! :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:18

Hier pak ik regelmatig een scheermachine en scheer het tot op de manenkam af. Ziet er een paar weken heel debiel uit (net een ezel dan!), maar alles groeit weer mooi omhoog en je kan het bijhouden.
Mijn fjord heeft nogal brede manenkam en wanneer dat hoger staat dan een handbreedte, gaat het al hangen in een regenbui. Zodra het gaat hangen, krijg ik het met knippen nooit meer rechtop. Ik heb andere fjorden verzorgt waarbij dit weer geen probleem was. Die kammen waren veel smaller, dus manen minder zwaar en bij dat soort manenkam kan je nog wel wat herstellen. Bij die tank van mij kan je dat echt vergeten dus ik probeer het ook niet meer. Ik heb daarom ook getest of ik het lang kon laten, maar het is zo dik dat hij er dan jeuk van kreeg op warme dagen.
Het hangt er dus vanaf hoe breed jouw fjords manen zijn. Maar mijn ervaring is wel dat als het eenmaal echt lang is en hangt, scheren toch echt de beste manier is.
Heb evt wel een foto voor je, kan je zien hoe debiel fjordlief er een paar weken bijloopt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:38

Er is een centraal topic over manen van de Fjord, hoe te knippen etc: [FJ] [Centraal] Fjorden manen
Om alles overzichtelijk te houden hier een slotje :)