Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

In de kudde is hij ook dominant maar in hoeverre dat erfelijk is weet ik niet. Hij is wel vrij brutaal/opdringerig naar vreemden toe, altijd de grens opzoeken. Bij kinderen (en bij mij) is ie dan weer poeslief.
de paarden-middelvinger zullen we maar zeggen. 
Dikke neus in je nek als je langs zijn box loopt en in de wei komt hij altijd iedereen begroeten met een snuf en een lik (en een kopstoot als ie de kans krijgt).
) is het een paard met een groot karakter. Ik herken Pluk erg in de beschrijving van Kristel. Ze heeft een onwijze werklust en is zeker erg intelligent. Ook zij is dominant, maar altijd braaf bij kinderen. Wel kan ze wat kijkerig zijn bij het rijden/mennen. Het stukje over de spiegel voor houden zoals Kristel aangaf ken ik ook bij Pluk. Zo lang ik maar ontspannen ben gaat alles goed, maar als ik mijn dag niet heb....
Overigens gaat ze er niet erg snel vandoor en is ze in de voor haar enge situaties meestal goed in de hand te houden. CaylinnMae schreef:Ik heb Fauntur ingereden vorig jaar, super fijn paardAls ik genoeg geld had gehad, had ik hem zelf gekocht
Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet!
[ Afbeelding ]
(rechts op de foto)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

kristelhans schreef:Faun Tor is de opa van Beer, mijn fjord. Beer is het neefje van Vlin hierboven dus. Beer is mijn bulldozer op pootjes.
Beer is ontzettend werklustig, heeft humor (ja echt), is erg intelligent en niet snel van zijn stuk. Hij is ook heel groot; 1,55. Wij rijden endurance en hij heeft altijd een goed humeur. Een cross vindt hij ook leuk, hij wordt dan wel heeeeel erg heet en met dressuur doet hij ook goed zijn best. Wel is Beer een dominant typje. Ik heb daar geen issues mee (toen ik hem net had waren er wel wat miscommunicaties) maar als je hem een vinger geeft dan pakt ie je hele hand, en je arm erbij.In de kudde is hij ook dominant maar in hoeverre dat erfelijk is weet ik niet. Hij is wel vrij brutaal/opdringerig naar vreemden toe, altijd de grens opzoeken. Bij kinderen (en bij mij) is ie dan weer poeslief.
Hij spiegelt ook heel erg. Als ik iets ga doen met hem en ik twijfel, dan twijfelt hij ook (denk nu even terug aan crossles). Als ik hyper ben dan wordt hij dat ook en als ik met grondwerk-oefeningen niet heeeeel duidelijk ben dan krijg ik het keihard terug doordat hij over me heen walst.de paarden-middelvinger zullen we maar zeggen.
Beer is ook extreem nieuwsgierig, op het 'oude wijverige' af. Op stal staat ie als 'bemoeial' bekend.Dikke neus in je nek als je langs zijn box loopt en in de wei komt hij altijd iedereen begroeten met een snuf en een lik (en een kopstoot als ie de kans krijgt).
Als hij iets 'eng' vindt dan wil hij er op af, hij zal nooit omdraaien en wegrennen, eerder krom er naartoe om te ruiken en likken/happen (dat moet ook ooooveral in). Hij is bijna nooit ergens bang voor maar vooral (over)enthousiast. Vooral in het bos.
Beer houdt heel erg van mensen maar is niet echt een knuffelaar..al moet ik zeggen dat hoe ouder hij wordt, hoe aanhankelijker hij wordt (hij is nu 8). Wel heel erg op mensen gericht. Als Beer ergens geen zin in heeft dan doet hij het ook niet. Behalve als je het hem netjes vraagt. Wij zitten helemaal op 1 lijn, hij is mijn maatje en gaat voor me door het vuur. Er is niets dat ie niet doet voor mij. Waanzinnig bijzonder om te mogen ervaren dat je zo'n bijzondere band met een paard kan hebben. We reizen heel NL door voor wedstrijden en ritten en ALTIJD is hij vrolijk en klaar om te gaan. Soms is het een dramkont maar dat is, in mijn optiek, alleen omdat hij zooooo graag wil draven en galopperen. Enthousiasme dus.
De foto's die ik van Faun Tor ken zijn echt net foto's van Beer..de bouw, de oogopslag. Hij lijkt meer op beide opa's (andere is Jolster) dan op zijn vader Merkur. Grappig om te zien.
Kortom, een veelzijdig paard met een heel vriendelijk karakter, goudeerlijk, tikkie brutaal en de beste spiegel en leermeester die ik ken!