Ik wist niet zo goed waar ik het moest vragen, maar aangezien het om een Fjord gaat, vond ik dit wel een goede plek

Wij hebben onze super Chris. (Fjord) van 6 jaar. Mooi dier al zeg ik het zelf en gewelidg karakter!! Nu is hij vanaf augustus niet meer onder het zadel geweest. wel heel veel beweging met de rest in een zeer ruime weide met heuvels, dalen vijfer etc...lekker natuurlijk en dus ook onbewust aan je conditie werken.
Nu had ik al een tijdje het idee dat meneer was gegroeid. niet zozeer dat hij een paar kilo te veel heeft(eigenlijk prima zo), maar meer in de hoogte en spieromvang.
Nu had ik dus ook al die tijd sinds augustus niet meer gereden en vond het hoog tijd om daar eens veranderinge in te brengen...prachtige dag vandaag dus hupsa...Chris de wei uitgeplukt. Na een half uur flink schrobben en boenen zag hij er weer toonbaar uit, want't is net een varkentje....lekker in de modder rollen etc...
Maar mijn vermoeden bleek te kloppen met het omdoen van zijn hoofdstel. Dat heeft 5 maanden onaangeroerd aan de muur gehangen en kon hem dus bij bit, en neus een gaatje groter maken...hij was echt te krap. Dat ligt niet aan een dikke wintervacht want die heeft hij amper.
Ook in hoogte had ik het idee dat er wat bij was, en onderweg kwam ik er al heel snel achter dat meneer echt in kracht had toegenomen. Niet in nek en kloppigheid, maar in de achterhand.....mooie krachtige sprongen de berg op!
Is dit gewoon? dat ze rond die leeftijd een groeispurt kunnen hebben???? Hij wordt 1 juli 7.