Ik heb een verzorgfjord wara ik al een tijdje een zadel voor probeer te vinden. Ik had laast een geweldig zadel gekocht, die perfect paste. Ik dacht: 'Hebbes!' maar al te snel. Vandaag begon hij tóch weer te schuiven en nu denk ik dat het ligt aan dat ze weinig schouder bespiering heeft.
Hoe kan ik haar meer bespiering laten krijgen ? Wat voor een training ?
Mennen kan op zich nog wel. Mijn oude merrie is op 18 jarige leeftijd nog aangespannen beleerd en heeft ook wat last van artrose. Maar ze vond het altijd ontzettend leuk. En het hoeft niet hard en altijd over de weg te gaan!
Ollytje
Geplaatst: 22-12-12 11:26
Hoi,
dat hebben mijn beide fjordjes ook, en een andere fjord die ik ken heeft dat ook. Ik heb speciaal voor een thorrowgood high wither zadel gekozen (die zijn gevulder bij de schoft) dit zadel (nieuw) was gevuld met proppen deels wol en deels kunstof, ik heb er iemand bij laten komen die deze proppen wol en kunstof er in zijn geheel uit heeft gehaald en daarna echt wol in gedaan. Ook heeft ze een apparaat(van mc rider) wat ze instelt op de rug waardoor het zadel precies op maat gemaakt word. Ideaal! voor 80 euro een exact op maat gemaakt zadel.
Ik laat haar 1 keer per jaar mijn zadel checken met dat apparaat en weet zeker dat de zadels helemaal de rug en schouder volgen, en perfect passen.