[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wonkeydonkey

Berichten: 156
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:36

Nog 10 dagen en dan gaan we verhuizen. *\o/*
Voor nu wandelen we gewoon nog steeds mooi elke week een paar leer een rondje en staat hij op de paddock.
Het is verdorie net een hond met wie je wandelt.
Afbeelding

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:55

Wij hebben van de week ons nieuwe zadel binnen gekregen :D een vzh voor naast mijn dressuur want Od springt graag en het zit op buitenritjes wat fijner.
Dat vraagt natuurlijk om een mooie foto 8-)

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:23

Wonkeydonkey spannend, succes met de verhuizing! Je boog ziet er top uit, is echt snel gegaan :D

CP112 wat fijn, ziet er goed uit! Is het een Edix? Zie iig wel de mooie Edix pad, die glitters zijn zo waanzinnig mooi daarvan <3

Wonkeydonkey

Berichten: 156
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:04

Dat ziet eruit als een prettig zadel! Je Fjord lijkt best groot ook

Hoe is het met de ziekenboeg Norway?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:25

@ Norway ja klopt een Edix. Ik heb ook een Tudor voor mijn cob en nu een Emir op Odje (hij heeft ook een Tudor gehad maar toen hij wat kilo's kwijt was pastte hij mijn Sella dressuur weer en daar ben ik mee getrouwd dus heb toen zijn Tudor verkocht)

Die pad is inderdaad heel erg gaaf <3 kon hem niet laten liggen op Equiday laatst haha.



@Wonkeydonkey goed gespot. Hij is 1.56 :=

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:30

Wonkeydonkey ja gaat goed, toevallig vandaag een aantal abcessen open gegaan en ze knappen voor je ogen op, mega fijn! Ook Olaffie heeft 2 open abcessen nu en heeft de hele middag aan z'n hooinet gestaan, kon m'n geluk niet op want hij is behoorlijk wat kilo's kwijt. Hopelijk zet deze lijn door, dan hebben we het gunstigste scenario :)

Cp112 ahh ja dat dacht ik al te zien, mega fijne zadels <3 Ik wil ook graag een Edix later voor Olaffie, heb wel al een BBP en bitloos hoofdstel ervan want het is super mooi en kwaliteitsvol spul <3 Zo wat is Odje groot! Welke afstamming ook alweer?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:50

Ze zitten gewoon heerlijk en de pasvorm is top voor die gele bolletjes :D kan het iedereen aanraden haha.
Zijn vader is Hermanssen. Vraag me niet naar moeders kant :')

Fijn dat Olaf wat beter lijkt te gaan

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:57

Ik heb ook een Edix voor mijn fjord. Zalige zadels. Wij zijn nu aan het sparen voor een westernzadel van Edix. Hebben nu de Edix Yasir. En zou heel graag een nieuwe barebackpad willen :')

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 06:50

Beterschap Norway, mijn draver jaarling had het afgelopen winter en knapte toch nog redelijk snel op, hoop dat je plannen door kunnen gaan.

Ik ga mij eens verdiepen in een Edix!

Wonkeydonkey

Berichten: 156
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:03

Ik heb in het Edix topic een nieuw zadel gezien, echt gruwelijk mooi.
Dat wordt wel even sparen.
Ik laat, als hij wat ouder en gespierder is tzt een zadel aanmeten.
Vriend wil hem voor de koets dus ook een tuig moet aangemeten worden.

Fijn om te horen Norway dat het de goede kant op gaat.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:29

Fijn dat het relatief goed gaat met Olaf!

CP112, wat een imposante mooie Fjord :) En je zadel ziet er supercomfortabel uit!

Wij hebben afgelopen weekend ook wat met een zadel gedaan. Zal eens kijken of ik de foto kan omzetten om te plaatsen :))

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:54

Ik heb momenteel een Wintec wide dressuur om mijn fjord verder door te rijden maar wil graag een veelzijdigheidszadel. We rijden nu nog een tijdje in de piste maar de bedoeling is om daarna hoofdzakelijk buitenritten te rijden. Ik vind alleen heel moeilijk een zadelpasser in de buurt (Belgisch Limburg). Tips over eentje die werkt met Massimo, Kent & master, Wintec,.. zijn welkom :D

Afbeelding
Voor de meesten waarschijnlijk een bekend beeld maar voor mij de eerste keer dat ik het bovenaanzicht had *\o/* (Manen zijn ondertussen weer ingekort gelukkig :o )

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:38

Oh wat stoer Kalea! Je eerste keer erop is een heel speciale :+:

Afbeelding
Hier had Rafiki dit weekend voor het eerst een zadel op.
Afbeelding
En dat is niet best.. Daardoor leek hij nóg groter..

Afbeelding
Met zijn baby kippenborstje

En als vergelijk, mijn senior met dit zadel:
Afbeelding

Rafiki wordt einde van de maand pas 3 dus we gaan voorlopig niks verder dan ''wennen aan zadel op je rug'' hoor. Hij vond het weer spannend zat.
Verder helpt hij thuis goed mee met het wegpompen van water na de zoveelste hoosbui:
Afbeelding
Zulke dingen zijn dan weer níet eng..

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:19

Bedankt allemaal voor de berichtjes over Olaf! Hij begint echt wat op te knappen, super fijn <3

Kalea wat gaaf, dat voelde vast super bijzonder! Die oorpuntjes, zo leuk! <3

Akshay ook heel stoer! Wat voor zadel is dat? :D

Olaffie heeft al eens de barebackpad eventjes kort op gehad, wil elk jaar dezelfde foto maken om z'n groei te zien :D Ik moet nog zeker 2 jaar wachten voor het uitzicht vanaf boven haha
Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:48

Wat een leuk idee om elk jaar dezelfde foto te maken. Hij heeft gelukkig nog tijd om er in te groeien :)

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:06

Dit is een Ghost zadel.
Boomloos, ik had er altijd fenders aan. Prima zadeltje, maar echt heel veilig heb ik me er nooit in gevoeld, achteraf bezien. Ik heb al meer dan een jaar niet op dit zadel gezeten geloof ik. Mijn IJslander heeft een Prydi dressuurzadel en die paste ook op mijn senior Fjord.

Ach die schattige olaf met de húge barebackpad :D :+:

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 13:03

Wat leuk al die foto's! Blij dat het ook weer met Olaffie beter gaat zeg. Was toch even spannend

Kalea, leuk! Wie is die fjord? Gezien je van Belgisch Limburg bent! Ik ben ook Belg :D

Morgen word Tara twee jaar.. de tijd vliegt enorm. Vorig jaar gekocht op 9 maand en nu word mijn meisje al gewoon twee.. binnenkort gaan we kijken bij de hengst die ik voor haar op het oog heb. En dan mag ze volgend jaar op date. Ze oogt wel nog puppy vind ik. En ik hoop dat ze wat beter uitgroeit tegen volgend jaar.

Afbeelding

Afbeelding


Mijn volwassen fjord is een maand op training en daar zijn we gisteren ook langsgegaan. Hij doet het super, maar kijk ook weer uit naar de tijd dat hij terug is. Dit is trouwens met zijn prachtige Edix Yasir en onze Lemieux Wisteria set. Die vind ik echt prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En kan Unola ook niet vergeten. Die is afgelopen 14 april ook 1 jaar geworden en het veulentje is er nu wel echt af.. Maar maakt haar niet minder mooi :D

Afbeelding

Kalea

Berichten: 416
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 16:00

Wannes is een Rudsmo Rune x Tempo, 4 jaar geworden in april. Heb hem gekocht als jaarling. Wel wat geduld moeten hebben dus maar tot nu toe bevalt hij prima :) wil hem nog graag eens meten want dat is alweer een jaar geleden. Het is een stevige kerel..

Maartje7

Berichten: 135
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:37

Veel succes met de verhuizing Wonkeydonkey.

Prachtig uitzicht Kalea! Udsie heeft zo’n zelfde zigzagje in zijn manen bij zijn schoft :D

Super leuk Akshay!

Knappe Olaf <3

Die kleur staat inderdaad erg mooi Furst!

Udsie is vandaag 1 jaar geworden! *\o/*
Afbeelding

Ook stonden wij met een voorstel stukje als nieuw lid in het blad van het Fjordenstamboek.
Afbeelding

Udsie kan ontzettend genieten van het poetsen en kan dan ook zo uren in de poetsplaats staan :D
(Bovenste foto is van afgelopen week, onderste van 4 april)
Afbeelding
Afbeelding

Furst
Berichten: 662
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 22:55

Knappe Udsie! Ik vind alle andere fjorden uit dezelfde jaren/leeftijd als mijne er al volwassen uitzien als ik mijn Unola en Tara zie. Zij zijn echt nog baby :P

Wonkeydonkey

Berichten: 156
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:25

Knappe Udsie.
Idd, ik zie sommige Fjorden van 3/4 die nog niet zo "volwassen" lijken als onze jonkies.
Goed kosthuis :Y)
Waarom wil onze Bolle niet stil staan op de poets plaats? Hij is zo ongeduldig he.

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:09

Ohhh je hebt die mint groene set voor Udsie van Eskadron? Die is zó mooi, goede keuze <3 Olaf heeft het halster ervan haha! Echt een knappe vent is Uds.

Haha ik vind Olaf ook echt nog een guppie hoor... Zeker als ik dan een Uds zie van dezelfde leeftijd, die ontwikkeld al zo mooi door! Olaf krijgt wel een meer volwassen hoofd nu maar de rest doet nog even niet mee, maar de droes helpt daar nu ook niet bij.

Aangezien iedereen z'n abcessen nu open heeft mochten ze vandaag even op het stukje gras naast de boerderij, lekker rustig opbouwen met weer buiten staan en de pus komt er goed van los :D

Dit maakte me echt even heel blij vanochtend <3
Afbeelding

Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1432
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:15

NorwayFjord Wat fijn dat ze nu weer buiten mogen, heerlijk met dit weer. Is Olaf nu zo afgevallen of lijkt dat zo op de foto?

Ze kunnen soms ineens heel hard van puppy naar paard veranderen. Bij onze Fred was dat toen ik zijn manen afgeschoren heb. Ineens stond daar een serieus klein paardje <3

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:26

Olaf is ontzettend afgevallen, alle 5 de droes paarden wel -O- Ondanks 3x per dag slobber met extra supplementen voor de vitamines en onbeperkt hooi maar ze stopten op een gegeven moment met eten, de slobber kregen ze ook niet meer weg. Daarom ben ik extra blij dat ze op dit stukje gras kunnen én dat ze weer enthousiast eten want dan zien ze er hopelijk binnenkort niet meer uit als 144 gevallen :o

Wonkeydonkey

Berichten: 156
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:42

Komt vanzelf weer goed Norway, desnoods even priores bijvoeren.
En op het gras gaat het meestal wel snel.