[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:12

Zebrastreep schreef:
Ik heb ook een leuke dag gehad! Ik was van Ruben helemaal weg maar ik ben bevooroordeeld omdat ik zelf ook een tempo nakomeling heb.

Nu aan het denken of ik Ofira laat dekken door hizkia vond dat ook een hele mooie !

Ruben is superleuk, is een volle broer van de mijne :D

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:30

Ik was ook graag komen kijken, maar voor mij ook 2u rijden, ik moet zaterdagvoormiddag werken, én ik was behoorlijk ziek afgelopen weekend.
Via facebook toch al de nodige verslagen, filmpjes en foto's gezien, en ik verwacht dat er nog wel wat zullen volgen.
Misschien maar beter zo, ik verwacht deze zomer wel een veulen, maar ik heb écht niet de plaats om jaarlijks ééntje te fokken.

Wat was de opmerking bij yordi? Hij is een (half)broertje van mijn Kimmeke, dus ik was best benieuwd naar hem.

Furst
Berichten: 603
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:35

Feelsoproud schreef:
Ik was ook graag komen kijken, maar voor mij ook 2u rijden, ik moet zaterdagvoormiddag werken, én ik was behoorlijk ziek afgelopen weekend.
Via facebook toch al de nodige verslagen, filmpjes en foto's gezien, en ik verwacht dat er nog wel wat zullen volgen.
Misschien maar beter zo, ik verwacht deze zomer wel een veulen, maar ik heb écht niet de plaats om jaarlijks ééntje te fokken.

Wat was de opmerking bij yordi? Hij is een (half)broertje van mijn Kimmeke, dus ik was best benieuwd naar hem.


Hij was veterinair afgewezen helaas. We weten niet waarom.

Jij bent ook van Belgie, toch?

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:40

Furst schreef:
Hij was veterinair afgewezen helaas. We weten niet waarom.

Jij bent ook van Belgie, toch?


Ja, dat zag ik ook in de resultaten. Ik hoopte dat er misschien naar het publiek toe een toelichting gegeven was.

Ik ben inderdaad ook van belgie, dus naar de belgische keuring kom ik wel, 1 keer op een jaar neem ik een zaterdag vrijaf :D !

Furst
Berichten: 603
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:47

Nee er is niets meegedeeld helaas. Ben ook wel nieuwsgierig.

Nice! Dan zie ik je daar :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 23:33

Wij wilden wel gaan, maar de kleine was ziek (en wij zelf eigenlijk ook nog een beetje), het is ver rijden dus besloten dit jaar toch over te slaan. Als die van ons braaf was gebleven waren we met hem voor goedkeuring gegaan maar helaas voor hem toch gecastreerd :') wij gaan dit jaar denk ik naar Beek & Donk als daar weer keuring is, dat is voor ons het dichtst bij. Vooral voor de ervaring en om te kijken hoe hij is ontwikkeld t.a.v. vorig jaar, ben wel benieuwd.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:35

Het klinkt echt wel heel erg interessant die hengstenkeuringen.
Ik vind dan zelf alleen altijd dat ik daar niks te zoeken heb want ik heb er toch geen verstand van :))
En alleen maar ruinen lopen, dus in dat opzicht ook niks uit te zoeken :))

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:30

Akshay schreef:
Het klinkt echt wel heel erg interessant die hengstenkeuringen.
Ik vind dan zelf alleen altijd dat ik daar niks te zoeken heb want ik heb er toch geen verstand van :))
En alleen maar ruinen lopen, dus in dat opzicht ook niks uit te zoeken :))

Als het een kort koppie heeft met grote voorpluk keur ik het al goed :D dus hier ook geen verstand ervan :') maar goed ik fotografeer dus dat is wel prachtig met zulke hengsten.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:08

Onderschat niet wat het voor sommige hengsten doet op een terrein te komen waar ze ineens in aanraking met veel meer hengsten staan. Daarbij staan er op stal veel (hengstige) merries die daar komen voor training en dekking. Sommige jonge dieren moeten daarin natuurlijk wel groeien..

Ik heb een leuke dag gehad, stond binnen met mijn kraam en had een mooi uitzicht.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:01

Ik kan de video ervan nergens vinden, mag er hier een linkje van komen? :o

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:08

Waar is de keuring in België? Misschien goed om eens een heel aantal fjorden in real live te zien, zo kan ik de body condition hier beter leren inschatten :D

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:15

Ook op de keuring liepen er gewoon te zware paarden tussen hoor :P Het grotere deel was wel mooi op gewicht maar er waren er ook echt wel te zwaar helaas. Zo zonde!

Je leert er inderdaad wel beter naar kijken :)

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:55

Ik vond Ruben een heel goed figuur hebben.
En idd sommigen waren wel iets aan de zware kant. Is dat niet iets wat wenselijk is voor een keuring, iets zwaar?

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:21

Iets zwaar vond ik er meer maar zoals Phantom bijvoorbeeld vond ik echt veel te zwaar. Zo enorm zonde want ik vind dat echt je paard teniet doen...

Feelsoproud

Berichten: 917
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Antwerpen,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:31

Kalea schreef:
Waar is de keuring in België? Misschien goed om eens een heel aantal fjorden in real live te zien, zo kan ik de body condition hier beter leren inschatten :D

De keuring in belgie is op 16 maart in Oud Heverlee, tegen leuven.


Akshay schreef:
Het klinkt echt wel heel erg interessant die hengstenkeuringen.
Ik vind dan zelf alleen altijd dat ik daar niks te zoeken heb want ik heb er toch geen verstand van :))
En alleen maar ruinen lopen, dus in dat opzicht ook niks uit te zoeken :))

Gewoon knappe paarden kijken...hoef je toch helemaal geen fokker voor te zijn of er verstand van te hebben :D ;) ! En die kijk erop komt vanzelf wel; Volgend jaar gewoon gaan!


Wonkeydonkey schreef:
Ik vond Ruben een heel goed figuur hebben.
En idd sommigen waren wel iets aan de zware kant. Is dat niet iets wat wenselijk is voor een keuring, iets zwaar?

Ik denk dat het vroeger inderdaad zo was, dat ze ze op de nederlandse keuring graag wat vetter zagen. Maar dat leek dit jaar nogal mee te vallen. Inderdaad wel een aantal aan de vette kant, maar ook veel hengsten netjes in conditie.

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:42

Ik vond juist dat een aantal hengsten behoorlijk dunne benen hadden, vindt ik naar mijn smaak toch zonde omdat ik juist vind dat de Fjord wel lekker stevig ( lees niet dik) moet zijn.

Het drukke gedrag vond ik ook wel logisch, het is best een drukke locatie. Mijn oude merrie veranderd ook in een monster op de keuring en kan dan niks anders als bijten en rondjes draaien. Laat staan voor een hengst die van alles ruikt.

Ik denk voor het beste beeld dat je dan toch thuis moet kijken hoe de hengst erbij staat. De hengsten die ik op stal heb gezien waren juist heel relaxt en nuchter.

--

Het idee om Ofira te laten dekken wordt wel steeds groter! Natuurlijk nog even wat nadenken over wat zaken, maar het lijkt mij wel erg leuk!

En als ze zo hengstig blijft als vandaag, dan is dekken misschien ook wel beter. Ik heb het nog nooit zo extreem meegemaakt. Ik vond dat ze raar reageerde toen ik haar borstelde op haar rug, ik dacht zelf aan rugpijn misschien van het nieuwe zadel? Maar het boze gedrag begon al als ik mijn hand op haar hals legde. Toch maar gaan opzadelen om te checken of daar het probleem lag. Ze liet wel wat ongemakkelijkheid zien maar niet zo extreem meer.

Eenmaal in de bak kreeg ik een behoorlijke schrikreactie toen ik het hekje dicht deed. Ze liep daarna direct te gillen naar een ruin. Haar maar los laten rennen, maar dat was niet zo'n goed idee. Ik had het tuig er nog op omdat ik wel de intentie had om te gaan rijden. Maar mevrouw was flink aan het draven en opeens dacht ze ik kan wel gaan liggen rollen. Gelukkig rolde ze niet door omdat ik daar ging staan en haar weer omhoog kreeg... Snel zadel en hoofdstel eraf gehaald en daarna deed ze 10 rondjes door de bak in volle galop. Flinke bokpartijen en gillen naar de andere paarden. Blijkbaar was ze het even nodig.

Daarna nog staan gillen naar andere merries ( zucht). Toen maar besloten dat ik beter niet op kan stappen en maar weer naar de wei. Stond ze daar heel overdreven te doen naar de andere paarden.

Zadel lijkt gelukkig nog helemaal oké! Ik hoop niet dat het altijd zo heftig is. Vond het best vervelend dat ze van aanrakingen zelfs heel nijdig op mij reageerde. Ze weet dan gewoon niet zo goed wat ze ermee aan moet.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:50

Onze puppy Fred van 3,5 jaar
Afbeelding

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:06

Ach, die is echt nog puppy.
Hoe groot is hij?

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 14:44

Wat een schatje!

Hier gister met Olaf buiten gewandeld, was echt heerlijk <3 Hij had het ook echt enorm naar zijn zin!
Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:11

Wonkeydonkey schreef:
Ach, die is echt nog puppy.
Hoe groot is hij?


Heb het gevoel dat hij net wat gegroeid is maar, dus zal net tegen de 1.40m zitten

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:32

Ik vind dat wel mooi zo poppig.

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:54

Olaf met dat roze halster <3 <3 <3

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:39

Olaf is echt super cute idd.

Vandaag op stal geweest, Loki is bij zijn ene hengsten maatje weg gehaald en hij staat nu tussen de volwassen pony ruinen.
Hij probeerde de 4-jarige hengst behoorlijk uit, zo erg dat de eigenaar van de pony had besloten om ze uit elkaar te halen. Ze is ook stal eigenaar.
Hij is door een van de ruinen, na ontzettend lastig te zijn geweest, enorm op de plek gezet.
Nu gedraagt hij zich gelukkig weer.
Ze konden ook niet fatsoenlijk de weide of een paddock op, door alle regen die er was gevallen.
Nu lopen ze weer heerlijk buiten.

Furst
Berichten: 603
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:21

Kalea schreef:
Waar is de keuring in België? Misschien goed om eens een heel aantal fjorden in real live te zien, zo kan ik de body condition hier beter leren inschatten :D


Oud-Heverlee, bij Leuven!

Ik zal er zijn voor het stamboek te helpen als vrijwilliger en omdat ik daarna voor het stamboek toch de dekbonnen doe.

Bij het gewicht van de hengsten op de HK sluit ik me ook aan inderdaad. Vazal stond veel te zwaar en had het zwaar met zijn proef (heel hard ademen na de dresuurproef), dus de conditie was er ook niet. Heb ook idd wat dunne benen gezien. Ik denk vooral bij de afgekeurden?


Leuk die foto's weer trouwens! Ik ga binnenkort ook nog eens foto's maken, maar mijn paarden staan er nogal vuil bij :')

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:35

Yordi zijn testikels waren niet goed voor nu, maar kan goed komen als hij gaat deken.

Furst schreef:
.

Bij het gewicht van de hengsten op de HK sluit ik me ook aan inderdaad. Vazal stond veel te zwaar en had het zwaar met zijn proef (heel hard ademen na de dresuurproef), dus de conditie was er ook niet. Heb ook idd wat dunne benen gezien. Ik denk vooral bij de afgekeurden?


Je hebt helemaal gelijk over Vaz! Hij staat bij ons normaal 24/ 7 buiten in kudde verband met onbeperkt ruwvoer :j. Maar verder doet hij niks, ja genieten van zijn harem :') Hij is 2 maandjes in training geweest voor de HK, maar hij mag nog wel wat inleveren :Y) Hij zal ook alleen zijn "eigen" merrie s dekken.

Weer lekker thuis, (links) samen met merrie Arwen en 2 veulens. Ze hebben nog een schuilstal maar toch altijd gezelliger zo <3
Afbeelding