Ik heb momenteel een Harry's Horse Switch zadel, met daarin de zwarte, medium boom op mijn fjord.
Alleen wil ik graag een nieuw zadel! Deze heeft namelijk een hele vlakke zit en hij is van kunststof en ik wil toch graag een leren zadel. Nou weet ik alleen nog niet welke.... Op Interhippique staan veel leuke zadels van hun eigen merk die ook wat goedkoper zijn.. Maar vraag me af hoe dan de kwaliteit is? Wil wel graag goede kwaliteit maar dan een merk zadel 2e hands... De reden dat ik er niet te veel aan wil uitgeven is omdat mijn Fjord 3 is en zijn schoft en/of rug nog erg kan gaan veranderen en dus waarschijnlijk met zijn 4e 5e jaar weer een nieuw zadel nodig heb.
Wat adviseren jullie mij???
Wat vinden jullie fijne zadels? En heeft iemand ervaring met de Interhippique zadels met een nieuwprijs van maar 200-400 euro?Liefs

en is aan te passen naar de ruiter en paard, omdat jouw fjord nog van bouw zal veranderen, alle onderdelen zijn apart aan te passen!! bijv. de zitting is voor mij 18 inch maar omdat mijn fjord een korte rug heeft zijn de luchtkussens 17 inch.....is wel prijzig maar dan heb je wel wat 
Wij noemen der rolmops.
Heb een Kentaur en heb daar al een week lang internet voor afgestruind of dat wel echt goede zadels waren gezien de nieuwprijs
Andere dressuurzadel is een Passier en mn springzadel is een Stubben. Vind niet dat je op een zadel zou moeten bezuinigen, waarom zou je het risico willen lopen om heel de rug van je paard te verkloten en zelf honderden uren per jaar op een klote zadel te zitten.