Helpt dit nog?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Helpt dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:32

Hoi hoi mensen,
ik zal eerst een beetje het verhaal uitleggen, zodat alles een beetje duidelijk is.
14 februari had mijn fjordje der basis enting gekregen dit omdat wij haar gekocht hadden en na wat onderzoek bleek ze niet meer geent te zijn sinds 2007, dus gelijk die zelfde week de enting erin. Wij zouden de rekening binnen 3 weken krijgen dus daar gingen we op wachten wilde hem dan gelijk betalen en dan hup enting 2 maar die rekening bleef weg niemand wist waar die was etc. dus gingen ze uitzoeken ondertussen moesten we met de hond naar de da en die moest in geslapen worden ;( toen we die betaalde vonden we het wel erg duur(230 euro) maar ja een dier is duur dus huppa betalen, belde ik weer en ik zou dit maal terug gebeld worden als ze het uit gezocht hadden, nou werd ik dus van de week gebeld het was uitgezocht. De enting was te gelijk met de hond afgerekend.dus de enting kon gezet worden toen gingen er belletjes bij mij rinkelen 14 feb - tot mei is langer dan 9 weken?? Dus ik belde terug met de vraag kan dit kwaad? Nou de basis zal wel op nieuw gezet worden mevrouw maar u hoort maandag van mij en donderdag(gister komt de DA) de da assistente dus niet terug gebeld gister kwam de DA Wij het verhaal uit gelegt met de vraag word het de basis weer of de 2de? Hij heeft toen de 2de gezet toen mijn man thuis kwam heb ik gelijk gekeken in der stamboomboekje toen zag ik dat hij de datum van maart er had neergezet. hij zei ook heel droog tot volgend jaar. Dus nu vraag ik me af hoeveel bescherming geeft die enting nou wie weet dit?

Groetjes Froukje

OnlyFroukje

Re: Helpt dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 15:16

Niemand een ideetje?:(

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:19

Zo dit is dus echt niet volgen he...
Kun je het wat duidelijker opschrijven met data.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:20

Het kan niet heel veel kwaad.

De entingen op deze manier is mee voor de knhs dan dat het extra bescherming bied. Het is eigenlijk een beetje kul.

Dus lekker zo laten en volgend jaar gewoon de jaarlijkse enting :)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:21

Je verhaal is heel erg moeilijk te lezen, gebruik eens punten en komma's.

Wat de Da doet mag niet ! Beetje een eerdere datum in je boekje zetten. Jeetje.
Nu lijkt het mij dat je paard nu niet ineens ziek wordt, maar het klopt in elk geval niet.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 15:25

Nee tanja is niet ziek of wat dan ook alleen zij had na die basis enting, binnen 9 weken der 2de enting moeten hebben. Maar door dat zij dingen gewoon niet echt op orde hadden zoals rekeningen etc. Zat er nu 15 weken tussen, dus wel te lang alleen gister dus 31 mei heeft ze enting 2 gekregen in het boekie staat nu dus 16/3 in plaats 31/5 . Sorry dat het moeilijk te lezen was alleen ben er nog al kwaad/geschokt over dat ze zo makkelijk datums veranderen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:25

Bedoel je dat de veearts de 2e enting ge-antidateerd heeft? Dat gebeurd wel vaker. Als je vragen hebt over de bescherming zou ik toch weer even de veearts bellen, die weet daar vast antwoord op te geven.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 15:27

Dank je wel. Dus het is niet zo dat die bescherming helemaal weg is en dat ze eigenlijk eerst weer de basis had moeten hebben?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:51

Nee hoor, zoals ik al zei. KNHS gemeut.

Mocht je je nou écht zorgen maken zou ik het gewoon even overlegen met je da.

Maar bij mij gebeurt het ook wel eens omdat de da dan gewoon niet eerder kan. Dat is dan niet mijn schuld, dan schuift hij hem gewoon een stukkie terug

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:55

oke dank je wel, doet me goed om te horen dat het vaker gebeurt hahaha:-)

Daphne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:54

Een basis enting geld als je de 2e enting binnen 90 dagen doet, en een gewone enting moet binnen 12 maanden (volgens de regels van de KNHS) :P