Ik heb er lang over gedacht en lopen wikken en wegen, maar ik ga de manen van mijn Fjord scheren om ze daarna weer in model te kunnen knippen want het staat nu echt verschrikkelijk. Weten jullie een scheermachine die geschikt is om manen mee te scheren en ook niet honderden euro's kost. Mag wel een prijsje hebben voor de kwaliteit maar als ik het niet zo vaak gebruik wil ik er liever geen 200 euro voor gaan betalen. Hoop dat jullie wat weten.
Ik woon op een redelijk afgelegen plek, en ik kan hier in de buurt geen mensen vinden die hun scheerapparaat aan mij zouden willen lenen tegen betaling. Al wel gevraagd, maar dat hebben ze liever niet ivm hun eigen paarden waarbij ze het gebruiken.
De manen van mijn fjord gaan er ook af maar ik knip ze gewoon kort ik ga ze zeker niet scheren. Ik heb het altijd er gewoon afgeknipt en dan beetje bij beetje bij werken dat gaat ook prima!!
Die van mijn Fjord zijn echt dik, ik heb na het knippen van mijn Fjord gewoon last van mijn handen. Heb de schaar al een aantal keer laten bij slijpen omdat ze er gewoon bot van werden.
Zou dus betekenen dat ze dan 1 dag moet rondlopen met een half af geknipt kapsel??? Dat vind ik er niet uit zien, en dat kan ik haar al beter niet aan doen. Ze vind het al verschrikkelijk om een keer in de maand te moeten worden geknipt, als ik haar dan twee keer in een week moet gaan lastigvallen met het knippen van de manen, zal zij er niet gezelliger van worden tijdens het knippen. Vandaar dat ik de manen wilde afscheren en niet afknippen. En ik heb liever een eigen scheermachine, omdat ik toch geen risico op ziektekiemen wil lopen en ik het fijner vind om een scheermachine zelf in eigendom te hebben
Ik doe de manen van onze fjord gewoon met een Sectolin (opscheer)scheermachientje van 30 euro, gewoon eerst grof eraf en dan met de schaar in model knippen, gaat prima! Eerst de zijkanten (niet al te kort, dan het zwarte midden gelijk maken met de zijkanten en dan met de schaar de zijkanten net iets korter dan het midden knippen.
Dat zou met de manen van mijn fjord dus echt niet lukken.. Ik heb de duurdere/zwaardere versie daarvan, scheer ik altijd het 3e ook mee weg en die komt er maar net doorheen.
Heb er eentje gekocht. Bevalt me veel beter dan met de schaar. Krijg de vorm er beter in, en kan het binnen een kwartier klaar hebben. En Bella geniet nu in plaats van lopen vervelen. Simpel ding van de kruidvat voor 8.99 euro. Doet het prima