fjord lokken, hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

fjord lokken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 17:46

hallo allemaal,

Bij ons in de buurt staat er een leuke fjord. Vandaag ben ik eens langs zijn wei gegaan en probeerde hem naar mij te lokken, maar niets helpte. Ik heb met mijn tong gelaxeert en hij keek wel even, maar als snel was ik niet meer interessant. ik heb mij met mijn rug naar hem gekeerd om hem nieuwsgierig te maken, maar dat lukte ook niet. Mijn vriendind stond bij mij en keek ondertussen of er beweging was, maar nee. Hoe kan ik hem nu best lokken? Ik wil heel graag dat het lukt, want ik wil zo graag is een fjord aanraken, weet dat het raar klinkt ;)

ps Er stond nog een ander paardje bij, deze keer stond die in de wei daarnaast, maar soms staan ze samen in de wei

groetjes elise xxx :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:51

Ga naar een manege toe waar ze fjorden hebben,miss kan je er dan zelfs nog op rijden.

Dat de fjord niet naar je toe komt vind ik enkel maar super voor/van de fjord.
Als eigenaar zijnde vind ik het echt niet leuk als allerlei mensen aan m'n paard willen zitten en proberen te lokken.

elisedcl

Re: fjord lokken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:20

ik zou graag naar zo een manege gaan, maar er zijn er geen 1 in onze buurt. En ja misschien is het wel beter zo, maar hoe doe je dat dan. Gewoon om te weten xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:22

Ik vind het ook niet fijn als iedereen maar aan mijn pony's zit te aaien en te doen.
1 keer ging er zelfs iemand de wei in terwijl [***] stond te eten, laat hem nou net voedernijd hebben... :roll:

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:22

wow, ja dat snap ik best, maar ik zou wel graag willen weten hoe dat je het doet, maar geloof me, ik zal het dan wel niet doen hoor xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:28

Waarom wil je het dan weten :D ?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:32

omdat ik het interessant vind om zo eigenlyk met het paard te kunnen communiceren xx

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:39

elisedcl schreef:
hallo allemaal,

Bij ons in de buurt staat er een leuke fjord. Vandaag ben ik eens langs zijn wei gegaan en probeerde hem naar mij te lokken, maar niets helpte. Ik heb met mijn tong gelaxeert en hij keek wel even, maar als snel was ik niet meer interessant. ik heb mij met mijn rug naar hem gekeerd om hem nieuwsgierig te maken, maar dat lukte ook niet. Mijn vriendind stond bij mij en keek ondertussen of er beweging was, maar nee. Hoe kan ik hem nu best lokken? Ik wil heel graag dat het lukt, want ik wil zo graag is een fjord aanraken, weet dat het raar klinkt ;)

ps Er stond nog een ander paardje bij, deze keer stond die in de wei daarnaast, maar soms staan ze samen in de wei

groetjes elise xxx :)

Ik wil niet weten wat je daarmee bedoeld _O-
Tja ik zou het ook niet echt waarderen als een vreemd iemand aan mijn fjord zou zitten.
Dat communiceren kan dan toch ook gewoon met dat andere paard? Waarom perse die fjord?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:52

jah dat is wel waar, ik snap iedereen nu en ik weet dat ik het best niet doe. toch bedankt iedereen.

EN ja, het is een fjord en fjorden zijn.. nu ja MEGA xx

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:57

Ik weet niet waar je woont maar je mag mijn fjord weleens komen aaien hoor :D

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:59

hih, jah sorry het is een beetje raar. Maar het was gewoon dat ik het heel graag wil. xx

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:01

Toen ik vroeger op ponykamp was, kwam er ook eens fjord voorbij en die moest en zal ik door de manen aaien.
Dus ik begrijp je wel ;)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:02

oke dankje xx

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:03

Je mag onze fjord ook wel een keer aaien en er zelfs wel een keer opzitten.. maar weet niet waar je woont!
Fjorden hebben inderdaad een hoog aaibaarheid gehalte :D

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 19:04

jah, zeg dat wel xx

Roxjuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:19

Zwaai met eten, fjorden houden van eten.
die van mijn tenminste wel XD

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:23

haha, weet zeker dat dat werkt, neem een appel mee en echt je hebt er een vriend bij :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:28

Buiten dat ik het er mee eens ben dat fjorden er ontzettend schattig uitzien,
zou ik het niet schattig vinden als wildvreemden er een missie van gingen maken mijn fjordsel te lokken.

Als mijn paard wil komt hij wel kijken, als ie niet wil, mag ie lekker achterin de wei blijven staan.
Zo deed mijn fjord dat op de manege ook als ze geen contact wou, gewoon met je kont naar de deur gaan staan.
Had ze zin om gezellig te doen, ging ze met haar hoofd buiten staan om knuffels te ontvangen.
Ook paarden zijn af en toe gesteld op hun privacy.

Roxjuu, Uudje :( jij ook al!!! , haar advies vind ik niet echt geslaagd, ik zou heel nijdig worden als je mijn paarden zomaar zou voeren.
Je weet per slot van rekening niet of een paard bv iets niet mag hebben omdat het slecht voor hem is.
Er zijn paarden die koliek krijgen van bv 1 appel, en bevangen pony's moet je ook al niets bij willen voeren.
Dus tja, dan is lokken met eten geen goed idee.

Heb me altijd paars geergerd aan al die manege kinderen die mijn pony volstopten.
Nou strafte zich dat wel weer af, want die at de handen van de kinderen erbij op.
En ze kiepte uiteindelijk elke poetskist om, want er zouden wel eens snoepjes in kunnen zitten.
Maar het is gewoon niet netjes om aan andermans dieren te zitten of ze te voeren.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:35

Sorry Sjolvir je hebt gelijk, is inderdaad geen slimme zet.
Zelf ben ik er ook niet blij mee als jan en alleman mijn paard wil aaien en voeren.
En inderdaad kan het zijn dat een paard bepaald voer niet mag hebben en waar hij zelfs heel ziek van kan worden.
Of je treft een paard dat voedernijd heeft en je zo een hap van hem te pakken hebt.
Dus nee inderdaad niet voeren.

Zat ook alleen maar in de fjord over het algemeen te denken, en ja dat zijn vreetmonsters.
Misschien kun je beter een lekker appeltje voor de ijslanders op de manege waar je komt meenemen, als de eigenaar dat ook goed vind dan he.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 15:42

ok bedankt. Dat van dat eten geven heb ik ook allang uit mijn hoofd gestopt. Ik ben er daarstraks nog eens langs geweest om op een afstandje te kijken! Maar toen kwam hij eindelijk naar me toe dus heb ik er even van geprofiteert :), maar niet lang hoor. Hij was snel al niet meer geintereseerd hi <3xx

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:46

Waarom, als je die ene fjord bij jou in de buurt zo leuk vind, trek je niet samen met je moeder de stoute schoenen aan en belt een keer aan?

Of beter nog, je schrijft een lief briefje.
Waarin je uitlegt dat je helemaal gek bent van fjorden en heel graag hun fjord zou willen verzorgen.
En of ze als ze een verzorger willen, ze je moeder kunnen bellen en dat je dan een keer samen met je moeder langs komt om kennis te maken met ze?
(wel zorgen dat je moeder het weet en telefoon nummer van je moeder erbij zetten en ook in het briefje zetten dat het het nummer van je moeder is.)

Tuurlijk loop je de kans dat ze nooit bellen en geen verzorger willen.
Maar ik denk dat je zo meer kans maakt, dan zo op bokt.
Met als bonus, dat als ze het wel leuk vinden, je meteen een verzorg fjord hebt!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 15:57

oke bedankt xx

Roxjuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:53

@Sjolvir
Het was maar een grapje hoor.. tuurlijk is het niet leuk als iedereen je pony gaat voeren, maar als die van mij een appel ziet wil ze die heus wel :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:27

uudje schreef:
haha, weet zeker dat dat werkt, neem een appel mee en echt je hebt er een vriend bij :+

Ja of de eigenaar een bevangen of dood paard omdat elke gek langs het hek zijn paard loopt te voeren.
Voer geen paarden die je niet kent en laat ze lekker met rust in de wei.

Roxjuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:26

Vippie schreef:
uudje schreef:

Ja of de eigenaar een bevangen of dood paard omdat elke gek langs het hek zijn paard loopt te voeren.
Voer geen paarden die je niet kent en laat ze lekker met rust in de wei.

Jeetje, het was maar een G R A P J E.