Merrie van 21 jr nog een veulen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Merrie van 21 jr nog een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:28

Hai,

Ik heb mijn merrie nu alweer 5 jaar, en gezien ze ook al weer wat ouder wordt ( ze is nu 21 jr) leek het me leuk om nog een veulentje van haar te krijgen en die te houden voor als mijn merrie niet meer te rijden zou zijn. Ze heeft totaal geen mankementen nog hoor maar een veulentje heeft toch al gauw een aantal jaren nodig lekker op te groeien.

Ze is 21 jr, en heeft in het verleden 2 veulens probleemloos op de wereld gezet, maar dit is alweer een aantal jaren geleden.

In hoeverre is het nog reeel of mogelijk een veulentje bij haar te fokken denken jullie?
Uiteraard ga ik voor ik een besluit neem bij een dierenarts informeren maar ben benieuwd naar jullie meningen.

CoRiNa1983

Re: Merrie van 21 jr nog een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:32

persoonlijk zou ik het zker niet doen.
maar als ze door de DA gezond wordt verklaard en als die geen probleem ziet zou je kunnen proberen of ze nog drachtig wordt.
er zijn nog zat fokmerrie die op die leeftijd nog een veulen ter wereld brengen.

maar mijn persoonlijke mening, ik zou het niet doen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:34

Ik zou het niet doen, dat diertje mag van haar pension genieten (vind ik).
Het kost nog een hoop energie hoor, meer dan je denkt ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:39

ik reed in het verleden op een merrie op de manege en die kreeg op haar 24e nog een veulen en reed ook in de lessen mee tot zeker 6 maanden van de dracht. ze was er goed aan en de conditie was goed. als je merrie er nog conditioneel nog goed aan is zie ik geen probleem. dit is bij ieder paard ook anders.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:40

Ik denk dat het nog wel kan hoor. Ik ken een man die tot de 23ste (volgens mij) nog veulens fokt.. En ja, de paarden zien er daarna nog toppie uit! :) Hij weet gelukkig ook wel wat hij doet.. Maar ik denk dus dat het nog wel 1xjte kan ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:43

ik twijfel zelf omdat haar laatste veulen toch alweer een hele poos geleden is.
Als het niet zou kunnen dan doen we het uiteraard niet ;) maar heb echt een super leuke en lieve merrie met een geweldig karakter :D

sjors, wat bedoel je met pensioen? ze is nog in topconditie hoor :D