Mijn fjord is 1.45, ik heb een pagony exceemdeken maat 185, maar voor volgend jaar koop ik een 195. Om de buik past hij goed, maar de hals is te kort en te krap. Ik knip nu haar manen al extra kort, maar de hals is gewoon te kort en bij de schouders heeft hij niks over en aan het einde van het seizoen, wanneer de verharing weer inzet (nu dus) krijgt ze schuurplekken op haar schouders van de deken. Als je nog niks gekocht hebt zou ik een 195 kopen, of met terugbreng mogelijkheid, zodat je even kunt passen. Mijn fjord is ook niet erg breed, want ik rijd veel en doe ook veel wedstrijden met haar.
klopt, bij karev zit ie op de boeg ook vrij strak!
jowien
Geplaatst: 24-08-11 15:44
Vergis je niet in de flinke hals die veel fjorden hebben. Daar moet de deken ook omheen passen.
Mijn fjord is 1.38m, medium-gebouwd en heeft een Boett M5. Past prima en blijft ook goed liggen, ook zonder buikflap (zij heeft aan haar buik geen last; alleen manen en staart).
Zvenja mijn fjord staat nu met een maatje 185 deken op de wei
lonnekevs
Geplaatst: 24-08-11 22:35
Bij mij precies het zelfde als jowien, me fjord is 1.38 en heeft een boett m5.. zit als een huis, ze heeft daarvoor een ivanhoe gehad een m deze zat wat strak bij haar boeg..
mijn fjord heft nu een 175 deken op liggen. deze is iets wat aan de krappen kant. het is een pagony deken. en hij meet nu ongeveer 1.43 maar is nog vol op in de groei