fjorden wedstrijd organiseren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

fjorden wedstrijd organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:05

het lijkt mij wel leuk om een fjorden officiële en oefen dressuur wedstrijd te organiseren voor fjorden en eventueel haflingers in noord nederland (friesland). Nu was mijn vraag hoe zo iets voor elkaar te krijgen en zou hier animo voor zijn. Dus als je wat Weet hoe te regelen laat het weten en ook als je mee zou willen doen. Tips zijn ook welkom!

Carolinef

Re: fjorden wedstrijd organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:40

er bestaan al officieele fjorden wedstrijden, fjordsport, kijk ook maar eens op de site van het stamboek of op fjordenwereld, daar staan alle wedstrijden op vermeld

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 14:01

die zijn alleen in het zuiden en midden van het land. Vandaar dat ik Dacht kan ook zo iets in het noorden. Voor de noordelijke fjorden ruiters.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:24

niemand uit friesland groningen, noord holland die dit wat lijkt?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:07

Ik vind het wel eel leuk idee, alleen rijden wij western en dat wordt helemaal links gelaten bij al dit soort dingen |(

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:41

das ook wel jammer jah dat er op western gebied zo weinig is! Volgens mij word er ook niet veel western gereden in het noorde met fjorden. Vind zowieso dat hier echt weinig georganiseerd word voor fjorden. Vandaar dit idee dus. Locatie heb ik al in gedachten. Nu allen nog weten hoe zoiets te regelen en of er meerdere mensen mee zouden willen doen. Maar heb nog geen reacties gekregen..

milrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:24

Hoezo, weinig western gereden met fjorden, er zijn een aantal fjorden heel verdienstelijk in de westernsport.
Mijn eigen fjord is inmiddels L1 in de western, wat niet veel paarden lukt is een 'gewone' fjord wel gelukt. Er zijn meer fjorden en in de dressuur en in de western geweest en nog steeds die een mooie prestatie neer kunnen zetten. Ik kom toevallig ook uit het noorden, bij Assen en ik zou het leuk vinden om een wedstrijd te hebben in het noorden voor alleen fjorden of eventueel alleen koudbloed paarden. Anders heb je te weinig deelnemers denk ik. Dus mijn stem heb je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:25

Mij lijkt het ook wel wat, ik woon ook in het noorden. De meeste fjordenwedstrijden worden inderdaad meer in het midden/zuiden georganiseerd waardoor het voor mij ook onmogelijk is om daarheen te gaan.

Geen idee of je zoiets zou kunnen regelen. :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:48

voor alleen koud bloeden zou indd ook een optie zijn, alleen ben ik dan bang dat het vol gaat zitten met alleen friezen, voordat de fjorden, tinker en haflinger en overige koudbloed ruiters zich aan hebben kunnen melden. Ha ha ha.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:52

milrosa schreef:
Hoezo, weinig western gereden met fjorden, er zijn een aantal fjorden heel verdienstelijk in de westernsport.
Mijn eigen fjord is inmiddels L1 in de western, wat niet veel paarden lukt is een 'gewone' fjord wel gelukt. Er zijn meer fjorden en in de dressuur en in de western geweest en nog steeds die een mooie prestatie neer kunnen zetten. Ik kom toevallig ook uit het noorden, bij Assen en ik zou het leuk vinden om een wedstrijd te hebben in het noorden voor alleen fjorden of eventueel alleen koudbloed paarden. Anders heb je te weinig deelnemers denk ik. Dus mijn stem heb je.

Ik ben van plan om misschien volgend jaar te beginnen, ga eerst 30-10 in Oosterwolde kijken of die wedstrijden nu echt iets voor mij zijn. Vroeger heel fanatiek met paarden wedstrijden gereden, springen en dressuur. Als ik vragen heb wat betreft de optoming wat wel en niet mag, kan ik jou dan PB'en?? Kan nl niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen :o

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:22

Pumi schreef:
milrosa schreef:

Ik ben van plan om misschien volgend jaar te beginnen, ga eerst 30-10 in Oosterwolde kijken of die wedstrijden nu echt iets voor mij zijn. Vroeger heel fanatiek met paarden wedstrijden gereden, springen en dressuur. Als ik vragen heb wat betreft de optoming wat wel en niet mag, kan ik jou dan PB'en?? Kan nl niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen :o

Weet nog wel iemand die je alles wel kan vragen! Oud stalgenoot van mij zit in het bestuur van Western Riding Friesland! En is zelf ook actief op western rijden! Ze heeft net zelf haar 2 paarden uit Amerika naar Nederland verhuisd... Dus als dat je wat lijkt moet je me maar ff PB sturen. Dan wil ik haar wel ff vragen of je contact via iets met haar op kan nemen... :D

milrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:06

ik zit ook bij de te gekke club WRF en mij mag je ook alles vragen ook over wat wel en niet mag en over WRF. Misschien ook wel wat voor iedereen in het noorden die western rijd en wil leren van elkaar. Alle nivos zijn welkom, stuur mij een pb en je krijgt altijd antwoord.