mijn trots pepper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

mijn trots pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:39

pepper is 3 jaar oud en licht beleerd. we hebben hem sinds 2 weken en het is echt een toppertje en dat wil ik aan iedereen
laten zien haha. zijn vader is trouwens kunar en moeder Verra.

in een hele diepe slaap
Afbeelding

met mijn dochter
Afbeelding

hier met mijn zoontje
Afbeelding

zijn mooie koppie
Afbeelding

wat zie ik daar?
Afbeelding

Nou wat vinden jullie ervan?

pattyellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:43

Super leuk paardje! ;)
Heel veel geluk ermee :D

suuzepuus

Re: mijn trots pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:44

leuk paardje, maar je dochter lijkt niet heel lief voor hem te zijn in zn jong bekkie. Wees zuinig op hem!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:45

Leuk dier! Wel ff de maantjes goed knippen hoor, dit is geen pannetje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:50

leuk paardje! idd moet je dochter niet zo hard in haar hand zijn,hij is nog hartstikke jong,moet alles nog leren,en met een ruiter die nog veel moet leren,is goede begeleiding belangrijk

hij ziet er wel heel lief uit

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:52

Wat een knapperd is hij toch!
Ik heb hem een paar jaar geleden een keer in het echt gezien, was toen nog echt een puppie :D
Heel veel plezier met hem!!

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:56

haha weet je wat ik nou niet snap ik zet een paar leuke foto's op bokt neer omdat ik zo trots op hem ben en krijg dan gelijk te horen dat mijn dochter te streng is terwijl het maar een momentopname is. pepper loopt uitzich zelf zo je hoeft er niets voor te doen, ze is absoluut niet hard in haar hand. we geven pepper heel veel de tijd en doen alles rustig aan, lessen doen we nog niet want vind dat nog te intensief voor een paardje dat net 3 is hebben alleen even 2 rondjes op hem gestapt om hem toch gewend te laten aan iemand op zijn rug en wat zijn manen betreft het is onze eerste fjord dus totaal nog geen ervaring met knippen en zoals iedereen met een fjord moet dit met veel oefenen leren.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:57

Welkom op Bokt ;)

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:58

dankjewel Justdiesel dat gaat helemaal goed komen, we zijn nu al helemaal gek met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:58

Knippen is leuk :P , idd lekker oefenen, moet je echt je eigen manier in vinden.
Veel plezier met jullie mooierd!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:59

ja tuurlijk is een foto een momentopname,maar dan is het ook logisch dat er op dat moment gereageerd word,je dochter zet haar hand breed en laag vast op die foto,en dan lijkt het net alsof hij 'gedwongen' wordt,snap je.

en er worden toch ook lieve commentaren gepost? en op foto's kun je reacties verwachten,pas als ze onaardig worden geef ik je gelijk ;)

en dat knippen joh............ik heb al 3,5 jaar een fjord en kan het ook nog steeds niet netjes
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 13-06-11 22:00, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:59

liefmeisje21 schreef:
haha weet je wat ik nou niet snap ik zet een paar leuke foto's op bokt neer omdat ik zo trots op hem ben en krijg dan gelijk te horen dat mijn dochter te streng is terwijl het maar een momentopname is. pepper loopt uitzich zelf zo je hoeft er niets voor te doen, ze is absoluut niet hard in haar hand. we geven pepper heel veel de tijd en doen alles rustig aan, lessen doen we nog niet want vind dat nog te intensief voor een paardje dat net 3 is hebben alleen even 2 rondjes op hem gestapt om hem toch gewend te laten aan iemand op zijn rug en wat zijn manen betreft het is onze eerste fjord dus totaal nog geen ervaring met knippen en zoals iedereen met een fjord moet dit met veel oefenen leren.

Het is maar een tip hoor....
Zoals je op die ene foto kan zien heeft je dochter haar handen niet echt vriendelijk staan. Pepper ziet er erg goed uit en ik hoop dat je veel plezier met hem/ haar gaat hebben. Niet alle kritiek is gemeen bedoeld hoor!!

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:04

ja ik snap het allemaal wel maar dat komt ook omdat ze het zo heeft geleerd bij haar vorige verzorgpony want die was weer heel moeillijk. weet dat het niet zo hoort en dat het heel paardonvriendelijk is maar daar word aan gewerkt op het moment dat ze goed les gaat krijgen. aangezien pepper nog maar net 3 is wil ik hem nog even de tijd geven om wat uit te groeien en meer spier te krijgen en dan pas lekker lessen gaan volgen want vind dat wel heel belangrijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:07

ik denk dat het ook belangrijk is om met een jong paard en een jonge ruiter goede begeleiding te zoeken,juist om op de correcte manier heel rustig aan te gaan beginnen met trainen zodat de juist spieren op het lijf komen ;)
het is lastig af te leren als je die gewoonte ontwikkeld hebt

komt vast wel goed joh

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:07

als ze erop gsaat rijden kan ze hem dan maar beter gewoon lekker lang en laag rijden. dan kan ze zelf goed aan haar handen denken en jen paardje heeft er dan geen last van. Hij loopt ook een beetje opgekropt wat dan ook minder wordt!!
Misschien kun je lessen avn een half uurtje gaan nemen om mee te beginnen. dan leren jullei wel meteen maar lekker rustig aan!

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:11

ja daarom we willen zeker niets overhaasten.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:04

Leuke Fjord!
Ik sluit me wel een beetje aan bij bovenstaand commentaar, maar zoals je zelf al zegt, het is een momentopname en er zal heus aan gewerkt gaan worden.. Ik heb ook weleens foto's van mezelf gezien dat ik dacht: mmm, das niet zo netjes..
Maarre, hij heet Pepper? Heeft hij misschien dan een andere stamboeknaam? Als hij 3 is zou zijn naam met de E moeten beginnen..

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:36

Zijn eerste naam was Ep maar ik heb het veranderd naar Pepper. :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:02

knappe vent hoor, tip mbt mane'doe het met tondeuze (ik haal altijd de snoerloze van de lidl als die ind e reclame is) daarmee zijn de stukken die je er zijlings afhaalt rechter, sneller eraf en sneller opvolgend waardoor je de boog er snel in hebt staan, al doende leer je n hoop, en dat is met alles zo

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:14

zijn koppie lijkt op die van mijn fjord....
ze hebben wel andere afstammelingen!
wat een leuk ding.. en idd wees zuinig op pepper..

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 09:18

Leuk beestje! Veel plezier ermee!

HorsLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:15

Mooi paardje! Maar ik sluit me toch aan bij Suuzepuus en Sonja ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:40

Vaak worden zulke opmerkingen gemaakt op te helpen, want die
foto met je dochter is echt niet fijn.. En als hij altijd zo loopt uit zichzelf,
hoeft ze haar handen dus niet zo raar naar beneden te drukken. Want nu
lijk het net alsof ze hem in krul trekt ;) En dat is gewoon niet fijn voor
het paardje, zeker niet voor een 3 jarig paardje. (waar ik dus nog niet
op zou rijden en ZEKER niet zonder zadel, maar dat terzijde)

Die manen; ach dat leer je vanzelf wel. Die zagen er bij mij het
eerste halfjaar ook niet uit :+

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:55

Heyy, ik had op FW ook al je topic voorbij zien komen, ik ken jullie nog wel, jullie stonden op middendelfland schuin tegenover mij!! Ik ben Thessa met Aike en Blaze, weet je het nog?
Zo overgestapt op de fjord? Hoe is het met jullie oude paard, hebben jullie die nog of niet meer? En waar staan jullie nu tegenwoordig? Ik sta lekker op het Einde in schiedam alweer twee jaar.
Nou veel plezier met Pepper enne wat betreft die manen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen :P