Ik zit al lange tijd te dromen om een eigen fjordje te kopen. Maar ik zit met zoveel vragen.... Hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven, om mijn beslissing iets minder moeilijk te maken

Ten eerste: een veulen of een 3/4-jarige? Ik zou graag willen weten wat jullie hebben gedaan en waarom, en waarom je liever de ene kiest dan de ander.
En dan: een merrie of een hengst/ruin? Wat hebben jullie, en waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Merken jullie veel verschil wat betreft karakter bv? Is het ene geslacht fijner voor keuringen wedstrijden enz? Ik snap dat je met een merrie het leuke voordeel hebt dat je kunt fokken, maar wat is eigenlijk verder het 'verschil'? Ik heb jarenlang ruinen gereden, en vond ze helemaal top. Maar vanaf een jaartje ongeveer rij ik nu een merrie, en doet zeker niet onder aan de ruinen... *zucht.... wie helpt mij

Verder vroeg ik mij af of jullie een indicatie kunnen geven over de maandelijkse kosten van een fjord. Ik wil hem/haar sowieso op een weiland met schuilstal zetten 24 per dag, het hele jaar door. Verder wil ik hem/haar uiteraard goed verzekeren enz. Kunnen jullie mij vertellen wat jullie per maand ong. kwijt zijn in totaal?
En tijd... ik snap dat een paard veel tijd kost, maar hoeveel dagen in de week/hoeveel uur per week zijn jullie kwijt aan jullie fjordje?
Zo...dat waren zo maar even een paar vragen van mijn vele vragen haha.... hopelijk hebben jullie verhelderende antwoorden voor mij

Alvast bedankt!
Groetjes Sanne