Fjord krijgt snel een singel wond..? die van jullie ook?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_stan

Fjord krijgt snel een singel wond..? die van jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 14:31

Haay,

De titel zegt het al. hebben jullie fjordjes snel singel wonden?
Ik werk op een camping in drenthe(met fjorden) en daar reed ik dus op een redelijk "nieuwe" fjord.
Alleen wat zo raar was dat ik een supper zachte singel heb en dat ze zomaar tot bloedens toe openlag.. en helemaal niet in de buurt van de gespen (boomloos dressuurzadel)
De baas zei: "aajoh dat is met een week weg" Maar ik bleef het toch er zielig vinden want ze liet ook niet merken dat ze iets had
of als je er aan zat dat ze niks deed... en dat ik het niet merkte.

Dus hebben jullie fjordjes ook snel singel wonden? en hoe kwam dat? en hoe hebben jullie het opgelost?
Laatst bijgewerkt door Sica op 07-05-11 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype gewijzigd

herbielover

Re: Fjord krijgt snel een singel wond..? die van jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:57

die van mij heeft dat niet miss singelbontje halen?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:18

Onze beide fjorden hebben dat nooit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:21

Mijn ene niet, maar mijn andere continue. Maakt niet uit wat voor materiaal singel, rekbaar of niet, ergonomisch gevormd of recht etc. Rotprobleem is dat.
Enige wat je kunt doen is goed poetsen, benen even naar voren trekken na het singelen, en goed naverzorgen zodat er geen zweet op de kwetsbare huis opdroogt.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 21:42

Sonja schreef:
Mijn ene niet, maar mijn andere continue. Maakt niet uit wat voor materiaal singel, rekbaar of niet, ergonomisch gevormd of recht etc. Rotprobleem is dat.
Enige wat je kunt doen is goed poetsen, benen even naar voren trekken na het singelen, en goed naverzorgen zodat er geen zweet op de kwetsbare huis opdroogt.

Dat heb ik dus allemaal gedaan :S

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:50

Hier geen fjord maar wel een ronde pony met hetzelfde probleem. Wij moeten regelmatig het zadel laten nakijken. Was bij ons jaar geleden en dan gaat het toch weer naar voren schuiven en dat veroorzaakt een wondje. Succes ermee, het zijn vervelende wondjes.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:27

Mijn fjord heeft heel snel singelwondjes zelfs met een bontsingel, alleen met een NEOPREEN singel niet :D ik hoop dat je aan deze tip iets hebt :j

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 09:59

anitaolja schreef:
Mijn fjord heeft heel snel singelwondjes zelfs met een bontsingel, alleen met een NEOPREEN singel niet :D ik hoop dat je aan deze tip iets hebt :j

Ik heb een neopreem singel, heb het al met meerdere geprobeerd maar het blijft..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:55

BR heeft een heel zachte fluwelen singel,ik heb die ooit voor een heel gevoelig paard gehad,echt super

mijn fjord heeft er nooit last van gelukkig

leoensuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:34

Mijn vorige merrie had het, haar dochter nu ook wel eens. Met neopreen singel ook, maar ook door de gespen van de singel van het tuig.
Ik heb nu een ergonomische leren singel gekocht en tot nu toe heeft ze het niet meer gehad. Ik moet ook zeggen dat ik mijn singel nu iets verder naar achteren leg.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:30

leoensuzanne schreef:
Mijn vorige merrie had het, haar dochter nu ook wel eens. Met neopreen singel ook, maar ook door de gespen van de singel van het tuig.
Ik heb nu een ergonomische leren singel gekocht en tot nu toe heeft ze het niet meer gehad. Ik moet ook zeggen dat ik mijn singel nu iets verder naar achteren leg.

Oke, zal er is naar gaan kijken. ik kan de singel niet verder naar achteren doen want dan schuift het doodleuk weer naar voren...

Creamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:48

hoi hoi,

onze fjord heeft er alleen in de winter last van,nu doe ik na het aan singelen de singel 1 gaatje losser.
En hij heeft er dan geen last van.

valines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:09

ik heb een singel met schapen wol aan de binnenkant zodat dat mijn paard niet overkomt.