Australian Stockzadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bir

Australian Stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 10:32

Wie heeft hier ervaaring mee???
Ben aan het overwegen om zo een zadel aan te schaffen!
Natuurlijk voor een fjord!

uudje

Re: Australian Stockzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:42

Ik heb wel eens mee gereden.
Ze hebben een lekkere diepe zit, maar ik moest wel wennen aan die oortjes die er aan zitten, omdat je dan best wel een opgesloten gevoel krijgt en toen de tijd reed met een westernzadel, en daar had ik dus wel die ruimte in, maar pas wel op want ze zijn vrij smal bij de schoft dus een zadelpas service is geen overbodige luxe.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:39

Ik heb er 1 voor onze fjorden. Voor mij nooit meer wat anders! Ik heb een slechte rug en dit is t enige zadel waar ik pijnloos mee kan rijden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:57

Ik had er aanvankelijk ook interesse in voor op mijn Fjord en misschien nog steeds!
Ik rijd nu met een eenvoudig Wintecje, maar ooit moet er toch iets nieuws komen.

Ik weet toevallig dat SecretLIN hier op Bokt er ook eentje op haar Fjord heeft liggen; dat zag ik een keer in het foto-verzameltopic. Misschien vindt zij dit topic ook wel; anders zou je haar eens een PB kunnen sturen.
Nickyu, ook hier van Bokt, verkocht Stockzadels (weet niet of zij dit nog doet ivm haar gezondheid?): zij kan je er misschien ook het een en ander over vertellen. Ik heb wel eens een vraag aan haar gesteld over dit soort zadel.

Het schijnt dat je wel moet opletten dat je een goede kwaliteit hebt; er zijn namelijk ook veel Stockzadels van zadelmarkt-kwaliteit in de omloop en daarbij is goedkoop uiteindelijk toch vaak duurkoop.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:32

Ik heb ook een stockzadel. Ik gebruik hem voornamelijk voor de buitenritten. Is een erg lekker, fijn relaxed zadel ervoor. In de bak ermee rijden doe ik niet echt, op de 1 of andere manier vindt ik hem dan niet echt fijn.. Maar verder is het echt een super zadel! En ik heb ook vaak last van me rug en met dit zadel nog geen 1 keer last van me rug gehad :D

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:35

ik heb geen ervaring met die zadels maar ik kwam toevalig een advertentie tegen van SecretLIN, zoals hier al eerder in het topic genoemt. Misschien kun je haar pb'en voor meer info?
[EA-TK-AP] Mooi leren Australian stockzadel

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:36

Ik heb er een jaar mee 'gewerkt' in Nieuw-Zeeland. Heerlijk zadel voor over de bergen en de lange ritten. Voor in de bak dressuurmatig rijden vind ik het niks, maar voor de rest vind ik het echt een aanrader. Koop dan wel een goede!!!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:39

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:00

Hier loopt een recent topic over op HAR (harnachement) en aangezien ik jouw topic daar dus niet naartoe kan verplaatsen, krijgt het een slotje.

[HAR] Australian stockzadel