hoe en wat fjordensport?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

hoe en wat fjordensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:50

hallo mede-Bokkers!
Na een grapje met de eigenaar van mijn verzorgfjordies is mijn wedstrijd gevoel weer een beetje gaan kriebelen :o , nu ben ik niet van plan om echt, echt te gaan starten maar ik zou wel eens voor de lol een fjordensport dressuur wedstrijd willen gaan rijden. maar hoe werkt het en waar word het gehouden? ik woon namelijk in rotterdam. en wat moet je er voor doen enzo?
op de website kom ik er niet echt uit dus ik dacht mischien is er iemand op bokt die er verstand van heeft!
maar ik kom er gewoon echt niet uit! :o
groetjes Michelle.

fjordnina

Re: hoe en wat fjordensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:14

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:38

wij hier in belgie hebben een soort fjorden dag, dan is er een springwedstrijd, dressuurproef, dressuurshow, trekwedstrijd en een keuring.
zelf heb ik geen fjord maar ik mocht laatst wel mee naar die manege. Dat is in Woumen.(belgië)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:41

wolflupin5 schreef:
wij hier in belgie hebben een soort fjorden dag, dan is er een springwedstrijd, dressuurproef, dressuurshow, trekwedstrijd en een keuring.
zelf heb ik geen fjord maar ik mocht laatst wel mee naar die manege. Dat is in Woumen.(belgië)

Ja, maar dit heeft niets met FS te maken. Volgens mij was dit ter ere van het belgische jubileum toch?

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:12

fjordnina schreef:
wolflupin5 schreef:

Ja, maar dit heeft niets met FS te maken. Volgens mij was dit ter ere van het belgische jubileum toch?

nope is uitsluitend voor het fjordenstamboek

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:23

Ja, dat het alleen voor de fjorden was is logisch. Ik heb even het boekje erbij gepakt en wat jij volgens mij bedoeld was het 35 jarig bestaan van het Belgisch fjordenpaardenstamboek. Die werd gevierd op 18 en 19 september met een keuring, dressuur, springen en kegeltjes rijden.
Met fjordsport zoals dat hier in nederland gedaan wordt heeft het in ieder geval niets te maken.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:35

hee alvast bedankt voor de link ik ga even kijken wat ik er mee kan!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:14

fjordnina schreef:
Je moet lid zijn van het stamboek. In de boekjes en op de website worden vaak wel de data genoemd.

KLopt niet helemaal, het paard moet op naam van een lid staan. De ruiter hoeft geen lid te zijn van het Fjordenpaardenstamboek.