Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
alcootje schreef:Die is op elke lokatie wel anders. Bij de ene wordt die in een buitenbak op zand gereden maar de proeven kunnen ook gewoon op een weiland worden gereden.
_tarja_ schreef:alcootje schreef:Die is op elke lokatie wel anders. Bij de ene wordt die in een buitenbak op zand gereden maar de proeven kunnen ook gewoon op een weiland worden gereden.
Oke, ik begreep dat het daar op het weiland was met een kleigrond. De eigenaar van mijn verzorgpaard meld zich daarom af voor de aangespannen proef.
_tarja_ schreef:alcootje schreef:Die is op elke lokatie wel anders. Bij de ene wordt die in een buitenbak op zand gereden maar de proeven kunnen ook gewoon op een weiland worden gereden.
Oke, ik begreep dat het daar op het weiland was met een kleigrond. De eigenaar van mijn verzorgpaard meld zich daarom af voor de aangespannen proef.
Vippie schreef:Of je draait er kalkoenen in zoals wij en oefent gewoon op grasbodem. Nogmaals de men/trekproeven zijn (op udenhout na dan) altijd op weiland. Dat is al 50 jaar zo en dat zal niet veranderen en er heeft nog geen fjord zich aan gestoord.
Het stamboek is nu eenmaal niet aan KNHS reglementen gebonden wat lokaties betreft.
Rijproeven zijn overigens wel in binnenbakken voor zover aanwezig. Maar voor mennen heb je nu eenmaal een grotere ring nodig
Vjestagirl schreef:Ergens vind ik dat marieke wel een punt heeft. De bodem is niet bepaald optimaal te noemen, voor de trekproef, maar ook als het buitenrijden van de zadelproef ik een weiland is kan dat behoorlijk glad zijn. Natuurlijk train je daar ook op, maar ergens vind ik dat er ook vanuit het stamboek wel een verplichting ligt om voor een piste met goede ondergrond te zorgen. Niet ieder paard heeft ijzers dus niet iedereen draait er zo ff kalkoenen in...
_tarja_ schreef:Vjestagirl schreef:Ergens vind ik dat marieke wel een punt heeft. De bodem is niet bepaald optimaal te noemen, voor de trekproef, maar ook als het buitenrijden van de zadelproef ik een weiland is kan dat behoorlijk glad zijn. Natuurlijk train je daar ook op, maar ergens vind ik dat er ook vanuit het stamboek wel een verplichting ligt om voor een piste met goede ondergrond te zorgen. Niet ieder paard heeft ijzers dus niet iedereen draait er zo ff kalkoenen in...
En los daarvan, als de ondergrond zooo slecht of blubberig is, kan geen kalkoen daar tegen op. Dan vind ik het risico om te springen echt te groot!