Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Ik ben het niet met bovenstaanden eens..
Het zijn sobere dieren, het gras is hier gewoon veel te rijk voor paarden in het algemeen.
Sommige paarden groeien gewoon dicht, kan je doen wat je wil.
funnyhorses schreef:ik heb een 21jarige fjord en bij haar moet ik zelfs opletten dat ze niet te snel doet afvallen.
Kan me voorstellen dat de jongere fjorden met weinig voer uit kunnen komen maar eenmaal op leeftijd is het de kunst om ze vol/rond te houden!
natasjuhh schreef:mijn paardje staat de hele dag op de wei, krijgt veel hooi, en biks.
Verder krijgt hij veel beweging, dus hij is niet echt te dik, maar ik merk wel dat als k aantal dagen niet heb gereden (door ziekte bijv.) hij wel een grasbuikje krijgt
elisedcl schreef:worden fjorden snel dik ben namelijk opzoek naar een perfect paardje, en zit te denken over fjord tinker of haflinger?
xx elise
Nies_ schreef:Mijn fjord krijgt gewoon hetzelfde als een 'sportpony', ze krijgt in iedergeval geen aangepast fjordendieet oid. Ze is goed op gewicht, kijk maar in mijn profiel.
Ik denk trouwens dat beweging meer doet dan de voeding. Ook worden ze dik van hooi en gras, niet van biks. Veel mensen geven ze minder biks als ze te dik worden, maar hooi en gras blijft onbeperkt/veel, dat werkt dus niet.