Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
, Sjolvir schreef:Maar dan moeten ze bestgaand aan de hand doen en niet onder het zadel.
Betekend wel, dat de meelopers flink in training moeten.
Overigens werd ons rondje hard door de baan zelfs bij de prijsuitrijking vorig jaar niet gewaardeerd......
(wij hadden in gedachten even het stoffige achter ons laten, speaker vond het not done...![]()
,
hadden ineens medelijden met de paarden, hadden ze beter eerder op die dag kunnen hebben,
aangezien we er toen allemaal uur of 2 op zaten voor we onze proefjes konden rijden..)
toen hebben wij aan de kant even zitten genieten haha, dát wilden we zien ondanks de hitte. (en je zag het aan de paarden ook dat ze dat echt even leuk vonden, knallen en ontladen)Sjolvir schreef:En je kan kracht natuurlijk trainen.
(als ik zie hoe snel zwartje nu sterker wordt, dus deels van nature mee gekregen, deel is te trainen. )
Als ze rechtdoor loopt is ze te beroerd om haar poten uit te steken, ga je appyeren kan ze het ineens wel..
maar een paard wat van nature al sterk is, is natuurlijk ook gewenst. Dus daar zit mijn puntje "foktechnisch interessant"...dat is wel iets wat ik mee zou willen nemen in de fokkerij. Bella schreef:Sjolvir schreef:En je kan kracht natuurlijk trainen.
(als ik zie hoe snel zwartje nu sterker wordt, dus deels van nature mee gekregen, deel is te trainen. )
Als ze rechtdoor loopt is ze te beroerd om haar poten uit te steken, ga je appyeren kan ze het ineens wel..
Precies dus dan haal je ohz er andere kwaliteiten uit dan aan de hand. Een paard dat zich aan de hand misschien mwah laat zien, gaat onder het zadel ineens als een trein. Die dingen vindt ik dan geweldig mooi om te zien, dat vertelt je dan meer.
En het punt ´kracht kun je trainen´maar een paard wat van nature al sterk is, is natuurlijk ook gewenst. Dus daar zit mijn puntje "foktechnisch interessant"...dat is wel iets wat ik mee zou willen nemen in de fokkerij.

Bella schreef:Dat hoorde ik laatst ook al: geen bestgaand, maar waar staat dat vermeld? In de agenda op de stamboeksite staat wel: "Hoenderloo 9 okt. Best gereden com. Zadel/aangespannen Jubileum keuring"
Of is dat een welbekende fout?
Sjolvir schreef:Ja, maar sommigen zijn serieus getraind, anderen niet...
Dus foktechnisch wordt hier ernstig versluierd in training,
aangezien training de onbekende factor is in het geheel.
En hoeveel is fenotype en hoeveel is genotype is dan nog zeer ondoorzichtig.
Zeker daar allerlei leeftijden en opleidings niveaus door elkaar rijden.
, aangezien ik de jury toch al niet verstond (ben wat doof)
) 
Fjordenmaniak schreef:Bella schreef:Dat hoorde ik laatst ook al: geen bestgaand, maar waar staat dat vermeld? In de agenda op de stamboeksite staat wel: "Hoenderloo 9 okt. Best gereden com. Zadel/aangespannen Jubileum keuring"
Of is dat een welbekende fout?
Dat zou best kunnen. Ik zal het vanavond eens navragen.
Normaal was er geen CK in het jubileum jaar, maar doordat dit jaar de keuring geen plaatst krijg in Augustus, is dit verplaast naar de speciale jubileum keuring. Daar zou enkel keuring zijn. Komen we nog op terug dus![]()
Fjordenmaniak schreef:Het is een foutje op de website.
Er is dit jaar vanwege de Keuring met jubileum tintje GEEN Bestreden Fjordenpaard op 9 oktober!
). Tenzij er ineens hele spannende dingen gebeuren in Dort zaterdag