We hebben een paar weken geleden een fjordenmerrie gekocht bij een grote handelsstal.
De afspraak was dat ze eerst een paar weken op proef mee mocht en daarna mochten we haar of terugbrengen of betalen uiteraard

Nou is het een hartstikke leuk paard kan niet anders zeggen. Qua karakter is ze wat we zoeken.
Verdere informatie: 5 jaar oud, merrie, 1e premie, goed bereden en goed betuigd zowel enkel als dubbelspan.
De prijs voor haar was €2500,- wat ik al behoorlijk aan de prijs vond voor een fjord

Zeker ook aangezien ze niet eens ingeënt was... maar vooruit, het was een leuk dier.
Nu komt alleen het nadeel.. het beestje blijkt dus zomerexceem te hebben. Ik heb er expliciet naar gevraagd omdat het me opviel dat haar manen waren afgeschoren. Dit was echter gedaan om het mooi te laten teruggroeien werd me verteld, en we kregen garantie dat ze geen zomerexceem heeft. We hebben sowieso 6 maanden garantie op gebreken.
Nu hebben we dus eigenlijk besloten dat we de fjord willen houden ondanks het zomerexceem, want het is gewoon een lief paard.
Maar die €2500,- vind ik dan echt veel te veel geld. Morgen wil ik dus gaan bellen en dan een andere prijs overeenkomen.
Maar wat is dan wel een redelijke prijs?
Volgens mij is ze misschien de helft waard, maar ik wilde dat toch ook even checken bij de fjordenkenners hier