Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miekjuh schreef:hoeft dus niet eens zozeer door het mennen te komen, door verkeerd rijden kan ze net zo goed deze ondeugden hebben
Heeft ze nu nog steeds last van aanraking op de borst enz??

funnyhorses schreef:Nee nu niet meer!
Alleen het is een kwelling met rijden,vooral rechtsom houd ze het bit stevig vast,wel met de oren naar voren en neus in de lucht en dan denk ik wel eens,die neemt me vol in het ootje haha
Maar ik denk dan ook dat zo'n gedachte wat vergezocht is en dat er werkelijk iets anders aan de hand is.
Nu was ik aan het hopen dat iemand een soort gelijk "gevalletje" heeft en mij een paar tips of goede raad kon geven want ik ben altijd bang dat ik teveel verlang.
Konden ze maar praten!!(zucht)
funnyhorses schreef:Buiten rijden gaat op zich prima maar ze is soms wat drammerig en wat voor mij lastig is als ik met meerdere ga rijden en we gaan draven of galoperen dan trekt ze echt vooruit(komt toch weer de koetspony boven)Hoe noemt men dat zo mooi...stuwen?
En dan ook bijna niet meer te sturen of terug te nemen,hele klus.
funnyhorses schreef:Het probleem ligt em er nu in dat ik het niet voormekaar krijg dat ze rechtsom haar bit los laat en niet zo driftig word en doet.
funnyhorses schreef:Als ik haar buiten los laat(ik snap echt hoe je het bedoelt)dan begint ze meteen te draven om vervolgens weg te spurten.
.
die beslissing nemen is al een kunst)
)funnyhorses schreef:Om te beginnen,ze is TOTAAL niet aan de been wat betreft stelling vragen.
Ik heb voorzichtig geoefend met wijken voor been,rechtrichten aan de hand,linksom-rechtsom buigen tijdens stilstaan enz.
Nu moet ik zeggen dat het grondwerk makkelijker gaat(althans dat denk ik) dan wanneer ik erop zit.
.
funnyhorses schreef:Ja ach,wat is ook perfect he?
Maar ik kan en moet het beter gaan doen,voor mn paardje want zo voelt het ook niet goed.
Ik ga eerst op zoek naar een goede rijbak om te lessen want die luxe heb ik thuis helaas niet.
btw heb je foto's zitten bewonderen maar als ik toch es zo kon rijden hoe jij dat doet dan liep ik naast mn schoenen hoor hahahaha
Ook mijn fjordjes zijn voor de kar geweest maar dat is al heel lang geleden hoor.