Voor mij is het alweer errug lang geleden dat ik echt actief met paarden en alles er omheen bezig ben geweest. Eigenlijk ben ik weer door mijn oudste dochter aangestoken en kriebelt het. Nou komt over 2 dagen de pony van mijn dochter, maar dat is ten 1ste niet echt eigen ( ook al betaal ik alles
) en ten 2e het is een b/c ponytje dus dat gaat het niet worden om leuk een rondje te stappen.En ik post dit natuurlijk niet voor niets in het fjorden topic, want voor 99% wil ik voor een fjord gaan. Ik heb eigenlijk niet veel eisen wat betreft kleur, geslacht, afstamming.
Tuurlijk heb ik wel een paar speerpunten, maar als ik er eenmaal 1 zie waarvan ik denk jaaaah WAUW !! Dan zal ik sterk in mijn schoene moeten staan of ik die punten nog check
Enigste wat zijn nou typische fjorden dingen waar ik op moet letten ? Zijn er gebreken die erg bij het ras komen kijken of andere tips.
Mijn budget zal tot ong 2000 euro zijn. Al kan dit oplopen, zal ik alleen nog even wat langer moeten sparen
Ik zal vooral recreatief rijden of het moet echt goed klikken. Ja leeftijd, liefst niet ouder dan 10 jaar, maar is niet echt belangrijk. Al is de pony die we nu hebben gekocht ook 20+ en om nou gelijk straks 2 grasmaaiers te hebben staan.
Stalling zal sowieso weide + stal zijn, maar waar dat weet ik niet. Kan zijn waar de pony nu komt te staan, maar wie weet wat erop mijn pad gaat komen van het jaar.
and last but not least --> Wat zijn events waar ik absoluut van het jaar wat kennis kan gaan opdoen of waar ik kan kijken wat er zo al op de markt is ? Ik kijk wel op de site van het stamboek van fjorden dus daar zal ik het ook in de gaten houden als er wat in de buurt komt of wat me intressant lijkt.
Dus wie heeft er tips over de Do's and Don'ts en andere informatie..
Als ik een naam zie welk plaatje daarbij hoort en wat voor karakter.