keuring voor fjorden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jendemen25

keuring voor fjorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 23:10

ik wil graag van het voorjaar gaan kijken voor een fjord, het lijkt mij wel even verstandig om daar eerst weer eens het een en ander over bij te spijkeren, ik ben al een tijdje uit de fjorden wereld geweest, vandaar.

kan iemand mij vertellen waar en wanneer er weer fjorden keuringen zijn?
ik heb op het fjordenstamboek gekeken, maar kan het niet vinden (of kijk er over heen) :)

ik hoop dat er veel fjorden mensen zijn, die mij kunnen helpen!

groetjes!

fjordnina

Re: keuring voor fjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:55

De fjordenkeuringen zijn pas weer in augustus/september. Wel zijn momenteel de verrichtingsproeven in volle gang. Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar anders is dat ook wel leuk om naar te kijken. Zo doe je ook weer wat kennis(en) op.

Verder is het leuk om het laatste weekend van maart/eerste weekend van april naar de hengstenkeuring in Hoenderloo te gaan. Zo krijg je een beetje een beeld wat er voor vadermateriaal er in nl rondloopt.

Andere aanrader is om je aan te melden op fjordenwereld. Dat is kleiner dan bokt en over het algemeen vind je daar wat meer/sneller insiders informatie.

Vippie

Re: keuring voor fjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:46

Keuringen beginnen in juni (Vrouwenpolder) t/m september en in oktober de CK.
Komend jaar hebben we in augustus het jubileum van het stamboek in Hoenderloo.
A.s. maandag hebben we de laatste ABOPdag in Hoenderloo en eerste weekend van April is er weer de hengstenkeuring met (waarschijnlijk dezelfde dag) de ABOP proeven voor hengsten.

Kijk ook eens op www.fjordenwereld.nl daar vind je nog meer informatie mbt keuringen, aankoop (staan momenteel hele leuke te koop) en alles rond de fjord en het stamboek.

Succes met je zoektocht!