nou hier komt mijn voorbeeld voor als je later ooit een fjordje wil kopen.
Fjorden zijn vrij sober,dat wil zeggen dat je ze met weinig al gelukkig kunt maken.
Ik voer mn fjordje het volgende: s'morgens en s'avonds een half schepje musli en een flinke dikke plak hooi.(dit krijgt ze 3x op een dag)
Daarbij krijgt ze dan wat worteltjes(2à3 dikke wortels) en een appeltje.
In de winter krijgt ze soms ook een voederbiet dat vind ze geweldig,kan ze lekker dr tanden inzetten haha.
Dat is zo ongeveer de basis (met schoon water uiteraard!!!)
Dan komen er nog de jaarlijkse inentingen bij en ontwormingen die mag je niet vergeten!
Een fjord heeft wel voldoende uitloop nodig het zijn echte buiten paardjes en niet echt stalpaardjes(das dan mijn mening hoor)
En ja als het dier es ziek word dan kost het natuurlijk gelijk een hoop geld,maar dat geld voor ieder dier!
Je hebt dus ongeveer 4 balen hooi in de week nodig en weinig krachtvoer en soms wat extra's zoals een wortel of appel of voederbiet.
Maar ik zag dat je pas 13 jaar bent he?
Nou als je wat ouder bent is het misschien wat anders maar voor nu raad ik je geen fjord aan hoor!
Zo zijn het schatten maar met rijden erg sterk en eigenwijs!
Waarom probeer je niet of je ergens een leuk paardje kunt huren?Wie weet kun je hem dan later kopen,dan weet je zeker of ie bij je past ja of nee.
In ieder geval veel succes en veel rijplezier gewenst!

oja de aanschafprijs voor een fjord zonder papieren zou ongeveer rond de 1000 euro moeten zijn.Ligt er een beetje aan wat ie al allemaal kan en de leeftijd.