Houd jou fjord van springen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Houd jou fjord van springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:01

Kom ik weer aan hoor :D ben gewoon benieuwd naar alles over jullie fjorden en bovendien mag er wel wat meer gekletst worden in het fjordentopic toch?

Maaar viel me op dat die van mij echt alles springt zelfs over kleine takjes in de berm (ja echt ziet er heel debiel uit!) die van een vriendin van me baggerd overal over heen maar mijn merrie wil echt alles springen, best wel irritant als je er zelf niet van houd :+

eempiej

Re: Houd jou fjord van springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:04

Die van mij wordt helemaal gek als we gaan springen. Dan kan ie opeens wel lekker lopen :P we springen niet zo vaak dus dan blijft het leuk :)

Forever_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:10

Ik wou eens balkjes draven met mijn bijrijdfjordje, maar die was er zo bang van dat ze supersnel wegvluchtte in rengalop!
Kheb het hierna nooit meer geprobeerd :=
Laatst bijgewerkt door Forever_Jana op 06-11-09 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:11

Al staat er een hindernis in de bak, dan loopt hij in eene supergoed, en voorwaarts :P
Daarom heb ik nu eens in de week springles.. En ik moet zeggen, we genieten er allebei van !

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:13

Mijn fjord vind het helemaal geweldig. Loopt dan idd wel super :=. Wij springen elke zondag. En gaan met de nieuwjaars cross meedoen :D.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:26

ohh leuk Tass :D

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:34

Jeetje, dat lijkt me ook wel wat, Zibby moet nog zoveel leren, wat rijden betreft, ik ben nog flink zoet om hem eerst eens knap aan de hulpen te krijgen.
Het helpt ook niet echt mee dat hij de bak geen pukkel :Z aanvindt, maar ja, het moet toch :P .
Gelukkig krijgen we binnenkort dressuurles, hopelijk gaat het dan wat beter.
Springen denk ik dat ie dat wel leuk gaat vinden, hij is vrij aktief iig ;) .
groetjes, Paulien

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:37

Lidar heeft er een bloedhekel aan en zal altijd proberen om er onderuit te komen. Waarschijnlijk heeft hij daar zijn blessure mee op gelopen, door niet netjes over de balkjes te gaan, maar er dwars doorheen te rammen.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:28

Vindt hij gewéldig! Omdat hij nog maar 3 is spring ik er nog niet mee onder het zadel, maar vrij af en toe wel.
Dan gaat hij echt hard en met een hele show erbij (anders suft hij maar wat door de bak :P ). Ik vind zijn techniek ook niet eens zo slecht, van wat ik er van ken.

Toch gek dat ik altijd van die springtoppers tref, ik hou zelf helemaal niet zo van springen hihi

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:51

Dusty vindt het super leuk! Hij is meestal dan ook niet te stoppen.. ;) (En ik vindt het ook heel leuk) We hebben in september onze winstpunt in de dressuur gehaald zodat we officieel mogen gaan springen.. We doen sinds dit jaar ook SGW(oefen, BB nog niet officieel, daarvoor moeten we eerst een winstpunt in het springen halen) En dat vindt hij ook helemaal geweldig.. Dus hopelijk hebben Dusty en ik in januari/ februari ons springdebuut!!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:55

Bon is nog jonkie, maar heb wel eens n takje in het bos gesprongen, sjah eroverheen meot je toch :p

En vorige week voor het eerst in de bak een kruisje van miss net aan 30 cm, eerst ging mn bijrijdster (lefbak :p ) eroverheen , Bon helemaal happy die oren kondne neit verder vooruit.
En toen ik (de allergrootste springscheitluis die er is, vind een stoeprand al hoog) toch 2x eroverhene geweest, Bon nam natuurlijk bij mij een mega sprong :p

Maar ze vind een laag sprongetje in elk geval leuk.
Hoger zou ik neit weten vind Bond aar te jong voor en durf het zelf niet :p

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:09

Norge vind het ook altijd wel leuk :) Tenminste daar ga ik altijd maar vanuit :')
Het is niet dat ze er echt enthausiast van wordt -ik weet niet wat je daar wel niet allemaal voor nodig hebt :') ze is van zichzelf namelijk nogal lui- maar als ze een hindernis ziet heeft ze altijd haar oren naar voren en met het springen zelf ook. :9
Zoals voor de sprong en tijdens de sprong
Ze heeft tot haar 14e nooit zoveel gesprongen, maar sinds ik haar rijdt zijn we dit gaan opbouwen. Nu hebben we 1x in de 2 weken springles en genieten we er beide wel van :)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:24

Ja, superleuk!
Tenminste, als het wel een beetje een hindernisje is. Als ze eroverheen kan stappen, doet ze dat. Maar zodra het wat hoger (60-100cm) wordt, wordt ze superenthousiast.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:30

Ik vind springe erg leuk. Vera kon het ook altijd goed en ook erg hoog, maar Alinde moet het nog leren... Laatst vrij gesprongen, maar ze neemt echt de achterkant nog niet mee. Gewoon door oefenen en dan moet ze het toch echt zelf door gaan krijgen. Ik hoop dat ze het uiteindelijk ook leuk gaat vinden, maar nu kan ze het nog niet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:40

Illo vond het ook altijd erg leuk, maar vanwege hoefkatrol mag hij het niet meer.
Toen hij nog jong was gingen we een keer vrijspringen met 3 springpaarden en Illo. De springpaarden renden langs de hindernissen en Illo sprong er over heen :D

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:16

De fjord van my moeders werk dacht eerst toen hij ging springen o nee he! niet springen maar toen hij eroverheen was vond hij het suuuper!!!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:51

Ik heb alleen 1 klein probleempje... Waterbakken, hij gallopeerd er dwars doorheen ! Als er een balkje boven staat is het prima, maar anders...
Eigenlijk moet ik er altijd wel om laggen, veel pony's met een enorme sprong er over, en Emir ragt er dwars doorheen :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:53

ooh daar was mijn fjord vroeger zo gek op :D heb op wedstrijden 1.10 gesprongen en thuis 1,35 en hij vond het GEWELDIG :D

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:55

Die van mij vind het helemaal leuk :D
Mijn springrecord is nu 1.20 en dat vind ik voorlopig wel even goed.
Nu een tijdelijke "springstop" of iig niet meer hoger dan 90 cm,
omdat we eerst ff het dressuren weer goed moeten oppaken (trekken enz.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:58

die van mij houd erg van afwisseling dus af en toe een sprongetje vind ze leuk ja :j als ik veel hetzelfde doe b.v elke dag in de bak rijden en een beetje hetzelfde doen vind ze niks, ik wissel dus sowieso vanalles af ( vind ik zelf ook leuker )

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:18

Andor vind het helemaal geweldig om freestyle te springen :D Omdat hij maar 1.34 is rij ik er zelden op en aan springen beginnen we helemaal niet. Freestyle is echt een superleuke oplossing! Hij springt er zo een meter uit ;)

Afbeelding

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:14

Pamba vind springen totaal niet leuk, ze doet er alles aan om er niet overheen te moeten, ook vrijspringen vind ze niet zo super. Heb het pas na 2 jaar voor elkaar gekregen om haar over een sprongetje en balkjes te krijgen, maar het is iedere keer wel even een gevecht, zelf vind ik er ook niet superveel aan, en nu ik geen bak meer heb spring ik ook nooit meer, ze vind het toch niet zo erg leuk.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:15

vrijdag voor het eerst gesprongen met voor mij vrij onbekende fjord. we wilden eens zien wat hij kan met ruiter op de rug (springt los 1.20) dus na 1.10 dacht ik stoppen maar :p

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:42

mijn fjord springt iedere week met mijn bijrijdster in de springles.
ze vinden het beiden erg leuk,en als mijn bijrijdster een punt in de B dressuur heeft kunnen ze officieel gaan springen.

komende zondag de volgende poging voor een winstpunt in de B,we hopen er hard op,want springen vind ze het leukst.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:45

Die van mij ziet er in de bak het nut niet van in. In het bos vindt hij het wel leuk!