Hengst Sebastian?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beautifulyou

Hengst Sebastian?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 17:02

Ik krijg de papieren nog binnen van mijn nieuwe veulen. maar het zijn de laatste nakomelingen van sebastian, alleen kan ik hoe goed ik ook mn best doe, niet echt wat over sebastian vinden. Geen foto etc. Ben toch echt al de hele dag aan het zoeken.

Kan iemand mij hier mischien wat meer over hem vertellen, foto's etc?

Gr Roos

Voor foto's van het veulen; zie profiel.
Laatst bijgewerkt door Beautifulyou op 26-10-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilly

Re: Hengst Sabastian?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:15

Als je er Sebastian van maakt kom je misschien al een eind verder ;)

Ik heb hier of op FW in ieder geval al wel foto's van hem gezien, dus ze moeten te vinden zijn.

Beautifulyou

Re: Hengst Sebastian?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 17:28

haha oh. dank je wel!

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:11

Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wie de moeder is van jou veulen??
neem aan dat dit een van de hengstveulens is die uit de kudde van Jacob Reinders komt. Aangezien Sebastian daar de laatste jaren alleen maar gedekt heeft.

Zelf heb ik hem nooit in het echt gezien, alleen van fotos.
Zal even kijken of ik die kan vinden, deze zijn van Claudje op FW.
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastianclaudia.jpg
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastian3claudia.jpg
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastian3-1.jpg

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:40

zie mijn profiel :D

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:24

Ik heb jaren lang een Sebastian merrie gehad. Ik heb nu nog een dochter van haar (v. Stedjeblakken)
Ik ben gek op Sebastiannetjes :D Je haalt ze er vaak wel uit, ze hebben over het algemeen een goed en
vooral werklustig karakter. De foto's die Jannegien geplaatst heeft heb ik gemaakt. Helaas zijn er van
Sebastian niet veel kleurenfoto's.

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:18

Jasmine geloof ik.
Ik weet het niet, ik heb hem opgehaald en er was van een veulen het papier etc. nog niet binnen en die moest ik natuurlijk weer net hebben. Weet alleen wel zeker dat de vader van hun sebastian is, en dat dit de laatste nakomelingen waren. Zijn er nog 3 te koop.
Als ik het weet hoor je het van me.

Inidigeval alvast hardstikke bedankt voor de foto's en informatie van iedereen!

Gr. Roos

jannegien schreef:
Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wie de moeder is van jou veulen??
neem aan dat dit een van de hengstveulens is die uit de kudde van Jacob Reinders komt. Aangezien Sebastian daar de laatste jaren alleen maar gedekt heeft.

Zelf heb ik hem nooit in het echt gezien, alleen van fotos.
Zal even kijken of ik die kan vinden, deze zijn van Claudje op FW.
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastianclaudia.jpg
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastian3claudia.jpg
http://i294.photobucket.com/albums/mm102/charleylover4/Hengstenfotos/sebastian3-1.jpg

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:33

jasmijn dan waarschijnlijk. De paarden van jacob zijn allemaal vernoemd als latijnse bloemen en planten.

Hoe heet je veulen?

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:37

Dat zou heel goed kunnen! Leuk om te weten allemaal dit.

Mijn veulen noem ik zelf Fabian, hoe hij echt heet weet ik niet. De fokker heeft de papieren vandaag binnen gekregen en stuurd ze nu op naar de vrouw waar ik hem vorige week heb opgehaald en dan stuurd zij het weer naar mij toe. Denk dat ik het in de loop van deze dagen wel binnen heb, hoop ik.

karev schreef:
jasmijn dan waarschijnlijk. De paarden van jacob zijn allemaal vernoemd als latijnse bloemen en planten.

Hoe heet je veulen?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:11

Hengst Sebastian is september 2008 gestorven.
Dit is een (oude) foto van hem;

Afbeelding

Hij was keur, model en preferent.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:13

en wat is een flor voor een plant,haha

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 19:47

Nee flor was het geloof ik niet, want die was er nog toen ik hem kocht. Ik was als eerst, en inderdaad bij Trudy waar ik ook het paspoort nog van krijg.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:47

Beautifulyou schreef:
Nee flor was het geloof ik niet, want die was er nog toen ik hem kocht. Ik was als eerst, en inderdaad bij Trudy waar ik ook het paspoort nog van krijg.

Hmm, kon ook maar 4 hengstjes vinden op de stamboeksite. Dan zou die van jou wel later ingevoerd zijn, omdat het paspoort ook later was. ;)
Ben erg benieuwd....dus laat je het even weten als je het paspoort van Trudy gekregen hebt?

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 17:08

jannegien schreef:
Beautifulyou schreef:

Hmm, kon ook maar 4 hengstjes vinden op de stamboeksite. Dan zou die van jou wel later ingevoerd zijn, omdat het paspoort ook later was. ;)
Ben erg benieuwd....dus laat je het even weten als je het paspoort van Trudy gekregen hebt?

Klopt, Het waren er 6. 2 ervan hadden nog geen papier etc. binnen en één daarvan heb ik nu en die anderen houdt ze zelf, eigenlijk wou ik die meenemen. Wat een leukerd zeg, allemaal krulletjes in zn manen. Heel klein veulentje, heel fijntjes. erg leuk paard ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Ze waren allemaal totaal verschillend van elkaar.
je hoort het nog van me, Ze mailden me vandaag dat ze hem binnen had en ze doet hem maandag op de bus dus woensdag zal die wel binnen zijn.

Gr!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:00

karev schreef:
en wat is een flor voor een plant,haha

flor is spaans/portugees voor bloem ;)

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:22

Volgens mij heb jij de zoon van Jasione gekocht. Wij zijn vrienden van de fokker van jou paard en ik hoorde dat er iets met het paspoort van veulen van Jasione misgegaan was. Ik ken Jasione vrij goed. Ik heb haar een tijdje gereden en wij hebben een volle broer van haar (Mibora). Veel plezier met je veulen!
Mijn man heeft geholpen met het chippen van alle veulens en dus ook die van jou!

Mirjam

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:16

Jacob vertelde inderdaad wel dat er twee veulens waren waar nog geen paspoort bij waren (heb jij toch ook best meegekregen Janna), omdat hun geboorteberichten niet goed waren overgekomen en hij zéker wist dat die wél opgestuurd waren.

Maar hardstikke leuk dat je ook een sebastian hebt. Hier dus ook de vijf dames uit die kudde staan, waarvan eentje van mij: Flamingo uit Yocohama. Zit me te bedenken...volgens mij heb ik misschien van die van jou ook nog wel een paar fotos dat hij nog veel jonger is. Stond Jasione dit jaar bij Kalypso Miriam...weet jij dat zo?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:24

@ Bella: Dacht dat hij het over 1 had. (maar was me meer aan het verdiepen in de paspoorten van de kleintjes die wij mee zouden nemen op dat moment)

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 00:46

Bella schreef:
Jacob vertelde inderdaad wel dat er twee veulens waren waar nog geen paspoort bij waren (heb jij toch ook best meegekregen Janna), omdat hun geboorteberichten niet goed waren overgekomen en hij zéker wist dat die wél opgestuurd waren.

Maar hardstikke leuk dat je ook een sebastian hebt. Hier dus ook de vijf dames uit die kudde staan, waarvan eentje van mij: Flamingo uit Yocohama. Zit me te bedenken...volgens mij heb ik misschien van die van jou ook nog wel een paar fotos dat hij nog veel jonger is. Stond Jasione dit jaar bij Kalypso Miriam...weet jij dat zo?

Dat zou ik zo niet weten. Het enige dat is weet is dat zijn moeder met een J begint. Maar ik krijg de papieren morgen binnen hoop ik en als dat dan echt zo is zouden foto's van dat hij jong was natuurlijk erg leuk zijn! Het waren er inderdaat 2. Een daarvan houd Trudy zelf. De ander heb ik. Hoe is de merrie zelf? Weet je dat toevallig?

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:11

Ik heb de papieren binnen, wel grappig want hij is op de zelfde datum jarig als ik, erg toevallig dus! Hij heet Froebellza ?? en zn moeder is inderdaat Jasione!

Liefs.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:05

haha nou roep dat maar eens in de wei...soms hebben ze namen :=..moet zeggen dat dit jaar met de F het weer een vrouwlijk jaartje is, zag meerdere hengstennamen voorbij komen dat ik dacht: Had ook merrie kunnen zijn qua naam.
Maar ik zal eens voor je kijken..en ik heb geen idee hoe de merrie verder is, maar dat kan Miriam je denk ik wel vertellen.

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:11

Hihi idd wat een naam. hihi Ach vond het Z jaar destijds ook wel creatief.

Maar toch Jasione. Leuk! Ben benieuwd naar fotos van Froebellza.

Beautifulyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 22:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:33

Hallo!

Ik heb zelf ook 2 nakomelingen van Sebastian!
Lucy en aaron, kijk voor een foto op mijn profiel!

xxx