Vjestagirl schreef:Er zit maar 2% natuurlijke suikers in. De melases (die niet op de website staan genoemd) is 12 of 14%. En dat zijn nou net de slechte suikers. Die koeken moet je helemaal niet aan beginnen, dat staat BOL van de suiker.
Ik zou hem eigenlijk helemaal van de bijvoeding aftrekken, een goede ruwvoeder, icm een mineralen blok (en ik zou zo'n gewone rode vierkante halen) is meer dan voldoende.
En ik zou toch echt aan het graasmasker beginnen, als ik naar je paard kijk dan schreeuwt dat ongeveer hoefbevangenheid, spierbevangenheid en koliek tegen mij. Je bent NU nog optijd om er wat aan te doen, waarom wachten tot het echt mis gaat?
Aangezien er niks van voedingswaarde in het gras zit, lijkt me hoefbevangenheid nog ver genoeg af (aangezien hij echt een pure grasbuik heeft, enkel en alleen van constant met zijn hoofd tegen de grond te lopen). Fructaan, eiwitten en al die andere mogelijke oorzaken zitten in dit gras niet in, zoveel is duidelijk. Dit is ten eerste heel goed te zien aan het gras, en ten tweede als Jordy plots teveel voedingswaarden binnenheeft begint hij te schuren, en dat doet hij niet.
Zoals ik zei heeft hij écht geen mineralen teveel, dus die himalaya blijft wel hangen.
Maar zit er in natures best echt zoveel melasse? Want melasse kun je zien, en in Nature's Best zie je dat helemaal niet. Ik kan er ook naast zitten hoor wat dat betreft, daar niet van, maar ik ken genoeg mensen met ervaring (met natures best) en eerlijk gezegd heb ik er ook de beste ervaring mee.
Ruwvoeder ga ik zeker mee akkoord, maar zoals ik al zei kunnen we geen gewoon hooi opslaan en kopen we verpakt hooi. Hier zit dus ook voedingswaarde in.
wat dat allemaal betreft zit ik wat schaakmat
ik ben nu een paar dagen bezig met trainen, ik zal morgen nog eens proberen een foto te maken en te vergelijken