Hallo allemaal, Sinds een week of 2 merk ik dat mijn verzorgfjord alweer een aardig vachtje begint te krijgen! (ze staat wel dag en nacht op het land) Merken jullie dat ook? Of scheren jullie je fjord?
Tja ligt er een beetje aan hoe oud je fjord is en of hij dag en nacht buiten staat. Oudere paarden krijgen vaak eerder hun dikke vacht terug. Staat hij ook s'nachts buiten dan ook. Hier hebben de 2 Fjorden al weer een aardige vacht, maar dat zijn wel al oudere pony's. Een oude merrie van al bijna 30 hebben we zelfs een gedeelte geschoren omdat ze stond te zweten met dit prachtige najaarsweer!.
Idd bij Vita begon het ook al in augustus, het zit er nu bijna alweer helemaal aan Dit jaar wordt ze niet geschoren omdat we geen wedstrijden meer rijden. Ze is trouwens 9. Guus is 5 en die heeft ook al weer wat meer haar, maar lang niet zo erg als vita. Vita begint eerder, maar die krijgt niet zoveel haar, Guus begint later en dat wordt echt een haarbal
Sjol heb ik eind augustus in dwaas model geschoren voor de endurance... Nu niets meer van te zien, al weer ontzettende bontbeer... Woensdag gaan de haren er weer af....
Mijne is al jaren kampioen haren maken... (is nu 12, maar kon dat vroeger ook al)
Bon is 4 staat 24/7 buiten en begint ook weer lekker vachtje te kweken, de 6 shetjes die erbij staan krijgen ook allemaal hun winter vachtje terug. Dus ik denk dat het normaal is, maarja snachts is het al behoorlijk fris, en de dagen zijn al merkbaar korter aan het worden Dus vind het niet vreemd
ja hoor allang! nou ja zag het een aantal weken terug al groeien inderdaad. En langzaam verandert mijn pony in een teddybeer. Ze is 18 en maakt echt een mega vacht aan! Ze staat van ong. 7- 16u buiten
Cowgirl
Geplaatst: 27-09-09 08:35
Vacht wordt aangemaakt omdat de dagen korter worden. Ik kon 4 weken geleden dus al merken dat de wintervacht aan het groeien was.
Radar is 6 jaar en staat nu weer op stal, 2 weken geleden stond die nog dag en nacht op de wei. Hij begint ook al een dikke vacht te krijgen en is dus ook na een kwartier rijden al helemaal bezweet. Daarom besloten dat ik Radar dit jaar laat scheren.
Pareltje2
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-09 09:08
bedankt voor alle reacties tot nu toe! Leuk om te lezen hoe jullie ook allemaal genieten van dat heerlijke berevachtje!
Brum is 4 en heeft al wel weer een dikke vacht. Je merkt vooral met rijden dat ze snel bezweet zijn. Maar hij staat nu nog dag en nacht buiten en snachts is het ook al wel koud. Dus raar is het niet.
Ik geniet inderdaad van die bontbeer. Normaliter had ik haar al voor de 2e x geschoren, maar ze was kreupel en dat geneuzel met dekens hoeft wat mij betreft dan niet.
Nu ze weer goed is, moet het er wel weer af, hoe lief zacht en ontzettend knuffelbaar het ook is. Niet mee te rijden, rondje dorp in stap gisteren leverde al nat paard op..
Mijn Lindia (18jr) heeft al een beetje een dikke vacht maar nog niet echt heel erg terwijl ze toch dag en nacht buiten staat momenteel. Vriendin van me haar fjord van 12 zit dus echt heel dik in de wintervacht al
Ziack (6 jaar) staat s'avonds en s'nachts op stal, maar begint ook al een aardig vachtje te ontwikkelen. Zodra hij zo'n vacht heeft dat hij echt weer zo nat word dat het een eeuwigheid duurt om hem een beetje droog te kunnen stappen, dan gaat het scheerapparaat er ook weer over